**dp** Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 når skal noen av guttene her vise oss 2 x 6990 i CFX? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Så fort de blir tilgjenglige? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Huff tørr nesten ikke bruke kortene jeg. Det øverste (som sitter klint inni det andre) ligger og idler på 80C og 100+ under load. Dette kan da umulig være bra. Shit, det var litt av noen temps du fikk der ja. AMD bør gå i tenkeboksen ift. kjølerdesignet før de lanserer neste generasjon. Men godt å se du fant en løsning. Regner med (les: forlanger ) at du poster noen bilder og benchmarks når vannkjølingen er på plass Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Huff tørr nesten ikke bruke kortene jeg. Det øverste (som sitter klint inni det andre) ligger og idler på 80C og 100+ under load. Dette kan da umulig være bra. Shit, det var litt av noen temps du fikk der ja. AMD bør gå i tenkeboksen ift. kjølerdesignet før de lanserer neste generasjon. Men godt å se du fant en løsning. Regner med (les: forlanger ) at du poster noen bilder og benchmarks når vannkjølingen er på plass Ja, bare det faktum at kortene, som nesten er ment for å kjøre i CF, KUN har luftinntak på undersiden (evt. oversider). Det resulterer i katastrofe når man setter to sammen. Burde i det minste vært et inntak i enden også, men den gang ei. Helt på trynet. Kommer nok oppdatering når jeg får blokkene ja. Men det er en helvetes jobb å sette det sammen, så er ikke sikkert jeg får tid med det første. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Så fort de blir tilgjenglige? holdt i ett i dag, så tilgjengelige er de. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hei. Har et problem med mitt GeForce 6600. I enhetsbehandling får eg opp feilmeldingen: Windows har stoppet denne enheten fordi den har meldt om problemer. (Kode 43) Bruker windows 7 på ei gammal maskin. Får opp melding om att siste driveroppdatering er installert. Er det noko eg kan få ordna, eller er re-installering av win xp løysningen? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 minimums krav for win7 er vel en directX 9 kort? så det fins egentlig ikke støttede drivere for kortet i win 7. Lenke til kommentar
milkshake1 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det fungerte for 3 mnd siden,men etter det har eg ikkje fått spelt css.. Det loader,men vil ikkje starte opp. Det har med skjermkortet å gjere. Da er einaste løysning å reinstallere win xp? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 3 på lager... http://digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=45315 6990 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Prisen faller ser jeg Å dem har på lager for dem som tør å kjøpe fra dem http://www.pixmania.com/no/no/9189543/art/sapphire-technology/radeon-hd-6990-4-gb-gddr5.html?srcid=4037 Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Noen med 6970 crossfire som vet om P9000 i 3dmark11 med stock er normalt? Hadde og i7 @ 4.2ghz med HT på. Syns det virka litt lavt, men kanskje bare meg. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Nå blir det endelig HD6970 crossfire på meg var innom komplett en tur og greide ikke å motstå fristelsen edit: håper at jeg ikke får en "nedsmelting" i kjelleren nå Endret 14. mars 2011 av Kent -amdme- 2 Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hehe, 6970 crossfire funker dårlig på P6T hovedkortet mitt ihvertfall. Ene kortet er 67C idle, andre er 42C. Tenkte ikke på at x16/x16 slottene sitter KLIN inntill hverandre. Gir jo mulighet til ypperlig overklokking, eller hva? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Får satse på at ytelsen@stock er god nok... kommer sikkert til å skaffe meg bedre kjøling etterhvert Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 når skal noen av guttene her vise oss 2 x 6990 i CFX? http://guru3d.com/article/his-radeon-hd-6990-crossfire-review/1 Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Legendarisk skalering i Metro 2033 og ikke verst ytelse i BC2, men tar nok litt tid før en del av de andre titlene yter like bra. Noen som har testet 11.4 Early Preview? Fy flate å det har gjort underverker for ytelsen på de 5870 i CF jeg bruker nå. Ser merkbar økning i ytelse nesten over alt :o Har vel aldri under 100FPS i BC2 lenger! Gleder meg til den endelige driveren er klar! =D Her er noen tall jeg kom over, og har lest mye lignende som bekrefter dette i guru3d's forum. http://www.legitreviews.com/news/10268/ Hvordan er det med dere som har 6xxx kort? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Bruker 11.4 med 2x6970,og ingenting å utsette på ytelsen. Men skal sies at dette er den første driveren jeg prøver med disse kortene, så har ikke så mye å sammenligne med. Har i alle fall ikke merket noen som helst problemer Lenke til kommentar
dredg Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg har et 6970 som jeg synes bråker for mye og lurer på om denne ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME PLUS har et lavere støyvolum? Og om det er vanskelig å montere den på kortet? Er særlig bekymret for alle disse små kjøleribbene som skal rundt om på PCBen, eller er det ganske selvforklarende? Og hvis jeg har forstått riktig så passer denne kjøleren på et 6970 hvis man bruker VR001 platen? http://www.dustinhome.no/pd_5010469562.aspx? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 AC Accelero er tilnærmet lydløst ja. I mitt kabinett blir den på idle overdøvet av både PSUen (Corsair HX1000W) og CPU-kjøleren (Noctua NH-U12F). Under load kan jeg vel så vidt høre den, men det er en knapt hørbar lavfrekvent "brumming", og man skal være svært sensible imo. hvis man skal la seg plage av denne. Kjøleren er veldig enkel å montere synes jeg. Det følger med termisk lim til kjølevibbene, og et tips her er å smøre limet på vibbene og ikke på brikkene man skal lime dem fast på - da blir det mindre søl. Limet tørker ganske langsomt, så det er plenty med tid til å flytte på ting dersom man gjør noe feil. Det er også godt forklart hvilke vibber som skal hvor. Og ja, det er VR001 som passer til HD6970. Bemerk dog at det føler med en del ekstra vibber pga. settet passer til flere kort, så du har ikke gjort noe feil selv om du får vibber til overs Selve kjøleren festes med fire skruer. Den er dog tung, så hvis du får tak i skruer kan det være en fordel å montere bakplaten på originalkjøleren også for å stive av kortet. Jeg fant dessverre ikke muttere og skiver som passet (men tar gjerne i mot tips hvis noen vet hvor man får tak i slikt). Lenke til kommentar
dredg Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Tusen takk for kjempebra svar! Da satser jeg på å sende en bestilling og prøve min første demontering på et grafikkort! Skal bli deilig å bli kvitt den jævlige viftelyden på stock kjøleren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå