Gå til innhold

Den offisielle 6xxx tråden, med link til drivere og prisguide


Goodall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt nytt fra våre naboer i øst: Radeon HD 6970 i 3DMark Vantage

En kinesisk hårdvarusajt publicerar testresultat som sägs komma från Radeon HD 6970, även känd som Cayman XT.

 

 

Zotac Geforce GTX 460 X2 med dubbla GF104

I skuggan av rykten om Nvidias nya värsting Geforce GTX 580 avslöjas det nu att Zotac är i startgroparna att lansera ett GTX 460 med dubbla grafikprocessorer.

Lenke til kommentar

Gigabyte 6870 til 1745,-

 

https://www.abbo.no/...687D5%2D1GD%2DB

 

hadde det ikke vært for at jeg har veldig lyst på 6970 hadde jeg bestilt nå tror jeg. Må vel sies at man får mye for penga her :yes:

 

Lite vits å se på den prisen når forventet dato er 10 desember...

 

 

 

 

Lagerstatus Nettbutikk Forventet: 10.12.2010

 

 

 

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Gigabyte 6870 til 1745,-

 

https://www.abbo.no/...687D5%2D1GD%2DB

 

hadde det ikke vært for at jeg har veldig lyst på 6970 hadde jeg bestilt nå tror jeg. Må vel sies at man får mye for penga her :yes:

 

Lite vits å se på den prisen når forventet dato er 10 desember...

 

 

 

 

Lagerstatus Nettbutikk Forventet: 10.12.2010

 

:hmm: så ikke at det var så lang ventetid...da er det jo NULL poeng ja. IKKE noe løp å kjøp pris da nei

 

Litt skuffa over tilgjengligheten på disse kortene...fikk liksom inntrykket av at det ikke skulle være problemer med å få tak i disse kortene jeg.

 

Men sysnes det ikke er noen å få tak noe sted jeg. Derfor litt glad jeg venter på 6970, men :hmm: vil det bli mulig å få kjøpt dem innen jul da? Lanseres i november engang...kan hende dem ikke blir å få tak før 2011 da :hmm:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Da var 10.10c ute! Kilde: fudzilla

 

Catalyst 10.10c released

Just days after it released Catalyst 10.10, AMD has released not one, but two hotfixes for the driver pack.

 

The new drivers were ready in time for the HD 6800 launch and they were used in AMD internal testing weeks ago, if leaked slides are to be believed. However, the outfit has already introduced the 10.10a hotfix which we wrote about yesterday and the new one, dubbed 10.10c appeared today.

 

The latest hotfix delivers OpenGL 4.1 support as well as a few Crossfire performance improvements. Some performance optimizations for HD 6800 series boards in AvP, Starcraft 2 and Open GL are also included.

 

You can get it here. The hotfix is not officially supported by AMD, but we doubt anyone really cares.

Litt vanskelig aa faa sett noen forbedringer med egne 0yne naar man ikke har ett HD 68xx kort dog. :<

(Eller ett HD 5xxx kort for den slags skyld...)

Endret av NuDimon
Lenke til kommentar
AHMAHGAHD "crossfire profil" med new vegas

Jeg stiller meg litt spørrende til hvorfor det kommer i CAT og ikke CAP? Forøvrig litt sprø praksis å kalle det en hotfix når det er hele pakka på 118MB.

 

"We have released a new hotfix for Windows NT, its called Windows 7 and can be downloaded here"

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
AHMAHGAHD "crossfire profil" med new vegas

Jeg stiller meg litt spørrende til hvorfor det kommer i CAT og ikke CAP? Forøvrig litt sprø praksis å kalle det en hotfix når det er hele pakka på 118MB.

 

"We have released a new hotfix for Windows NT, its called Windows 7 and can be downloaded here"

 

 

 

CAP ligger her: www.rage3d.com/cap/

 

 

 

 

 

Catalyst Application Profile har vært ute siden 2/17/2010 med 10.2 CAP. Husker jammen med ikkje om det bare hette crossfire profile før dette. Det gjorde kanskje det?

 

 

Lenke til kommentar

Og 10.9a

 

Mente å ha inntrykk av at det var enda verre. Men kanskje dem tar seg inn igjen med senere releaser. Synes det er praktisk med den oversikten i grunn og at det er andre plasser det er tilgjengelig. Det er jo ikke alltid ved nye releaser at AMDs sider er helt stabile..

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

http://www.fudzilla.com/graphics/item/20651-cayman-is-sampled

 

Hot and fast

 

 

AMD has already sent Cayman XT sample cards to its partners. The most likely to be called Radeon HD 6970 cards are reported to be dual-slot and quite hot, which comes at no surprise.

 

Cayman is not simply an improved Radeon HD 5000 architecture. It looks like AMD has invested some time and effort to tweak up the architecture and gain some more performance. They got us all here, as they were always saying that 6800 is an upgrade to 5800 architecutre, not telling us that there is 5900 series with much more power, just around the corner.

 

This chip looks like AMD’s Fermi but at the same time, we hope that it won’t go trough the same destiny and that it can stay on time for November 20ish launch.

 

The card is naturally faster than Radeon HD 5870, still the fastest single core part that AMD sells, and it should end up to a similar performance like current single GPU king GT100 based Geforce GTX 480. We expect that Cayman can end up slightly faster at least.

 

But can it beat soon to come Geforce GTX 580? That will be the real question as it looks like GTX 580 comes this year.

Lenke til kommentar

Vel, nesten 30% raskere enn GTX480 i Vantage burde få enkelte "benchehorer" til å sitte med konstant "wood" frem til 20/10 (20.10.2010 :whistle:), om resultatene fra den kinesiske siden skulle stemme ang. HD6970 scoren da... De bommer jo skikkelig stygt på GTX480 scoren, og legger på 2k fra eventyrland.....

 

Kanskje noen nvidiots skulle fake noen skikkelig dårlige resultater, så kunne man fått senket "spenningsnivået" for enkelte her inne :tease:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...