finkk Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Noen som vet om man kan legge til realfag på et vitnemål fra medier og kommunikasjon? Da mener jeg at de skal stå samlet på ETT vitnemål, ikke kompetansebevis ved siden av. Tenkte det kanskje kunne bli problematisk i og med at jeg ikke kunne velge disse fagene på den studieretningen, og at det blir kræsj med studiemodulene eller noe. Det er snakk om reform 94. For å utdype: Jeg har 1MY fra videregående. Jeg har tatt T1, og skal ta R1 og R2. T1 alene gir ikke studiekompetanse, slik at vitnemålet blir ikke gyldig dersom jeg erstatter 1MY med T1 slik jeg ønsker, selv om T1,R1 og R2 holder i lange baner til studiekompetanse. Må jeg virkelig ta T2 også, fordi R1 og R2 ikke kan tilføyes et yrkesfaglig vitnemål!? Noen som har erfaringer? På forhånd takk! Lenke til kommentar
mgmt Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Noen som vet om man kan legge til realfag på et vitnemål fra medier og kommunikasjon? Da mener jeg at de skal stå samlet på ETT vitnemål, ikke kompetansebevis ved siden av. Tenkte det kanskje kunne bli problematisk i og med at jeg ikke kunne velge disse fagene på den studieretningen, og at det blir kræsj med studiemodulene eller noe. Det er snakk om reform 94. For å utdype: Jeg har 1MY fra videregående. Jeg har tatt T1, og skal ta R1 og R2. T1 alene gir ikke studiekompetanse, slik at vitnemålet blir ikke gyldig dersom jeg erstatter 1MY med T1 slik jeg ønsker, selv om T1,R1 og R2 holder i lange baner til studiekompetanse. Må jeg virkelig ta T2 også, fordi R1 og R2 ikke kan tilføyes et yrkesfaglig vitnemål!? Noen som har erfaringer? På forhånd takk! Hei igjen! hehe. Jeg vet ikke om du kan samle alt på ett vitnemål. Men faget T2 er nesten nøyaktig det samme som R1, bare færre kapitler. Så om du kun leser på R1, og melder deg opp i eksamen til T2, så skulle du klare det like godt. Men det beste er jo selvfølgelig om du slipper det da. Jeg vet at det går an i kunnskapsløftet i alle fall, men det hjelper vel lite. Endret 20. juli 2010 av mgmt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå