IngerK Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg er fortsatt veldig i tvil. Finner mengder av gode grunner til kjøp av begge. Det følger såvidt jeg forstår ikke med batterilader til C-750Z. Kan jeg bruke batteriladeren som fulgte med Kodak DC-280 og batteriene som hørte til det? Eller blir det helt feil? Laderen er merket: AA/AAA, Ni-MH or Ni-Cd 100 to 240 VAC, 50/60 Hz. Batteriene er 1,2V AA, HR6, 1600mAh, Ni-MH Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg er fortsatt veldig i tvil. Finner mengder av gode grunner til kjøp av begge. Sto foran de samme valg som deg Inger, jeg valgte C5050 på grunn av at jeg ikke orket å vente påc 750. Jeg har ikke angret et sekund. Jeg hadde et sony dsp 50 før så nå har jeg virkelig noe å sette meg inn i. Jeg er ganske fersk med fotografering. Batteri tiden på 5050 er helt rå i forhold til det jeg er vant til :smile: .Kommer sikker til å grave å spørre her etter hvert Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg er fortsatt veldig i tvil. Finner mengder av gode grunner til kjøp av begge. Det følger såvidt jeg forstår ikke med batterilader til C-750Z. Kan jeg bruke batteriladeren som fulgte med Kodak DC-280 og batteriene som hørte til det? Eller blir det helt feil? Laderen er merket: AA/AAA, Ni-MH or Ni-Cd 100 to 240 VAC, 50/60 Hz. Batteriene er 1,2V AA, HR6, 1600mAh, Ni-MH De batteriene funker nok bra! men kjøp deg et ekstra sett med 1800 eller 2000 mAh også så du har noen å veksle mellom.. Hvis laderen er til å plugge i kameraet vil det ikke funke. Men hvis det er en batterilader til å sette batteriene i, utenfor kameraet, funker det. Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Enig med Reksten. Det er bare å velge et program og fyre av. Etterhvert har jeg satt stor pris på knappene som gjør at jeg raskt f.eks kan slå av blitz eller regulere blitzmengden, gå til macro, etc. De som påstår at en må lese hele boka før en ha det gøy, har ikke skjønt mye. Les litt etterhvert som du blir mer erfaren, mener nå jeg. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Noen testbilder en finsk fyr tok forrige helg' date=' med 0x zoom, 10x zoom og 17x zoom (TCON-17 koblet på): http://www.sunpoint.net/~lonkku33/Zoomit.html med noen store utgaver nederst. dæven til zoom da... hmm trnger vist zoom til G3 min, ser jo kjempe gøy ut. reine spion kamera jo hehe Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Avstandsbildene fra C-7xxZ med 10x optisk zoom er jo overbevisende. Foreløpig er ikke dette med avstandsbilder det aller viktigste for meg. Likevel kunne jeg gjerne tenkt meg å ha sett noen avstandsbilder fra 5050Z, gjerne med TCON -17. Noen som har? Jeg tror jeg nesten har bestemt meg for 5050Z, men jeg får ikke denne 10x Zoomen helt ut av hodet mitt. Dette er vanskelig :-? De nett-sjappene jeg har kikket på har satt levering av C-750Z til "Ubekreftet" ca. 1. til 5. juli. Noen som vet noe mer om dette? Slike tidsangivelser har jo en tendens til å strekkes som en strikk... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 De nett-sjappene jeg har kikket på har satt levering av C-750Z til "Ubekreftet" ca. 1. til 5. juli. Noen som vet noe mer om dette? Slike tidsangivelser har jo en tendens til å strekkes som en strikk... Jeg vet ikke når de kommer til Norge, men på C730-gruppa på yahoo er det ihvertfall folk i flere land som allerede har mottatt kamera, både i USA og Finland. Jeg vil tro det kommer til Norge snart også, siden Olympus da åpenbart må ha begynt å produsere... (leveringa ble jo forsinka fordi de manglet deler, og nå mangler de dem ikke lenger..) Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Les litt etterhvert som du blir mer erfaren, mener nå jeg.--------------------------------------------------------------------------- Veien blir til mens du trår den, er det det du mener 8) . Jeg kan nok kjøpe den. Det hadde vært greit at manualen hadde kommet til dette C5050 kameraet i bok form, jeg synes det er ganske mye som ikke er beskrevet i den medølgende kortverson av manualen. Men som er henvist til medfølgende cd rom. Pc min er så tung å ha på senga Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg tror jeg har bestemt meg for 5050Z, kjøper vel en telekonverter til det etterhvert. Dette har vært et vanskelig valg for meg, jeg tror vel at dette er to veldig bra kameraer - og at jeg ville blitt storfornøyd uansett! Likevel - jeg tror 5050Z kanskje passer best til mitt bruk. Tusen takk for alle gode råd her, det var virkelig til stor nytte! (om manual på CD)Pc min er så tung å ha på senga Dette minner meg på at jeg nok må hente min laptop som datteren min har lånt siste året... Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg tror jeg har bestemt meg for 5050Z, kjøper vel en telekonverter til det etterhvert. Virker fornuftig, jeg for mitt bruk lurer på vidvinkel konverter . Er det noen som har erfaring med det på forumet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå