*F* Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hei! Da har jeg funnet en jobb jeg vil søke på en jobb (Nesten ferdig CV finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1244525) Problemet er at jeg aldri har skrevet jobbsønad, og syns dette er utrolig vanskelig, det finnes mange eksempler på internett, samt oppskrifter på hva som skal legges inn. Men det blir liksom ikke like lett i virkeligheten. Jobben det gjelder er denne: http://www.finn.no/finn/job/parttime/object?finnkode=23371358 Ser den har fått status "NB: Annonsen er utgått på dato." nå, men satser på det går uansett, vil sende inn søknaden i kveld. Slik er søknaden min nå: ...alt som skal være på toppen + kontaktinfo *brevformat*... Søknad på stilling som Kundeservicemedarbeider Viser til annonse funnet på Finn.no den 16.07.2010, og søker hermed stillingen som kundeservicemedarbeider hos Telenord Norge Jeg er en gutt på 20 år fra Søgne, Tok i 2007 til 2008 IKT-servicefag (VG2) på <NAVN PÅ SKOLE>, deretter har jeg gått i lære ved <NAVN PÅ SKOLE(VGS) JEG GIKK I LÆRE> som IKT-Servicemedarbeider og tok fagbrevet 22. Juni 2010. Gjennom læretiden min ved <NAVN PÅ SKOLE(VGS) JEG GIKK I LÆRE> har jeg blandt annet fått god erfaring innen brukerstøtte, både over telefon, e-post og direkte. Og tror dette kan komme godt med i denne stillingen som kundeservicemedarbeider. Jeg søker denne stillingen fordi den virker intressang, samt at jeg tror den vil gi meg viktig erfaring jeg kan trenge i fremtidige jobber. Jeg ser frem til å høre fra dere. Med hilsen MITT NAVN HER Vedlegg: CV Noen som kan hjelpe meg? jeg ser selv at søknaden min ikke egentlig er så bra, men jeg sliter veldig med å formulere meg. Andre egenskaper jeg har er f.eks at jeg er politelig, nesten aldri syk osv, er vel også ganske ryddig, strukturert, og jeg har vel disse egenskapene av hva dem ønsker: Du er fremoverlent og offensiv <Nei, ikke egentlig.. Du er et utpreget servicemenneske <Tja, er vel det Du er selvstendig, men samtidig teamorientert <Kan jobbe i både team og alene, om det er det som menes. Du blir trigget av måloppfølging og resultatsynliggjøring <hvis det menest at jeg blir motivert av ressultater så ja, det gjør jeg. Du har god arbeidsmoral og arbeidskapasitet <tja, sikkert, har ikke noe i mot å arbeide. Foruten dette kan jeg jo en del kunskap innenfor det meste man innen IT, programvare, nettverk, support, server, maskinvare, printere, osv, men dette er kanskje ikke veldig relevant for jobben? Uansett, om noen hadde tatt seg tid til å se hva jeg bør ha med hadde det vert veldig fint! Og formulert det slik det bør skrives, det er der jeg bommer mest, blir liksom dumt å bare skrive "forresten, jeg er veldig god i blablabal..". - Evelen Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 glem det, greide det til slutt med litt RL hjelp. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Svaret mitt kommer litt sent. Men dette er en søknad du kan være stolt av Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Såpass Vel, jeg ble ihvertdfal innkalt til intervju nå akkurat, så får håpe det går like greit Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hmm.. Noen tips til intervju: - Ikke synlig mobil på deg - LYDLØS - Ikke ørepropper/musikk når du ankommer bedriften - Oppfør deg normalt - Ikke kle deg i dress, det holder med en fin bukse / skjorte - Om spm om mat/drikke bør du takke nei. Jo, skal si hvorfor: om du drikker raskt/spiser raskt kan du bli oppfattet som nervøs. Er fort gjordt å miste glasset om du stresser... - Om du blir noen minutter for sen: ring til kontaktpersonen. Jeg kom over en halv time for sent til der jeg går i lære, grunnet jeg gikk meg vill. Jeg fikk ros på intervju grunnet jeg ringte/oppdaterte dem. Dette var noe dem satt høyt!(Ærlighet) Jeg fikk jobben Ha med deg karakter/vitnemål/plansjer som viser eventulle sertifiseringer i en sekk, itilfelle dem spør etter det. Presenterer deg med ett fast håndtrykk og se dem inn i øynene. Sist men ikke minst! SMIIIIIIIIIIL Lenke til kommentar
valentino Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hmm.. Noen tips til intervju: - Om spm om drikke bør du takke nei. Jeg er ikke enig i dette. For det første pleier jeg å bli tørr i munnen når jeg skal prate og er i en intervjusituasjon. Da er det greit med en liten munnfull vann slik at jeg klarer å prate på en normal måte. For det andre så kan man bruke en liten slurk vann bevisst som en kunstig pause, slik at man får tenkt seg om et par sekunder på enkelte spørsmål. Synes det er greit å ikke virke stresset, et inntrykk som fort kan sette seg om du bare slenger ut svar umiddelbart etter spørmål. Må vel presiseres at dette med kunstig pause ikke må overdrives så det blir gjort på annenhvert spørsmål. Det kan virke litt tåpelig. Mitt beste råd er, trekk pusten og konsentrer deg om å slappe av. Jobbintervju er en dialog, ikke et avhør. Poenget er at du skal presentere deg selv og vise at du vil ha jobben. Det blir opp til de på andre siden av bordet å vurdere om du er den som er best egnet for akkurat denne jobben. Husk at det ikke automatisk betyr at du har gjort et dårlig intervju selv om du ikke får jobben. Det kan hende at det bare er noen som er bedre kvalifisert og har gjort et enda bedre inntrykk enn deg. Du bør i tillegg forberede deg til intervjuet ved å undersøke det emnet du eventuelt skal jobbe med. Les litt om organisasjonen Telenor og sett deg inn i vanlige arbeidsoppgaver på en slik servicetelefon. Still gjerne spørsmål på intervjuet for å vise interesse og tilegne deg mer informasjon. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Takk for tips folkens Men er egentlig en ting jeg sliter med, mine interesser er ikke veldig brede, bruker mye tid på PC, det aller meste faktisk, selv om det hender jeg er ute å spiller fotball, paintball, griller, bader også. Bør jeg egentlig kanskje overdrive disse sunne aktivitetene og kanskje underdrive mine usunne aktiviteter? Skal også i militæret over nyttår, bør jeg si noe om det? Kunne også tengt meg å ta en ferie for å dra til nederland i slutten av november (qlimax, vet ikke helt dato enda). Er dette noe jeg kan spør om det er mulighet for på intervjuet, eller bør jeg vente med det til jeg eventuelt er ansatt? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Om de skulle spørre om dine interesser nevner du det du er interessert i. Helst noe som kan vise at du er sunn og kanskje noe som kan gi en fordel i forhold til jobben. Bedriftsfotball kan kanskje være noe her, slik at det kan være en mulig måte å "passe inn" i avdelingen om de har mange på det laget. Trenger vel ikke si noe om tidsbruken på de forskjellige aktivitetene om de ikke spør direkte om det? Dersom du vet hvem som skal være arbeidsgivers repesentanter på intervjuet kan du google de å se hva de liker å gjøre. Liker de turer på fjellet for å fiske, eller toppturer. Liker de ekstremsport eller sjakk? Dersom du deler noen av interessene til intervjueren kan det være en fin måte å skape en tilknytning. Like barn leker best, og det kan ofte være positiv om de føler at de deler en interesse med deg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Søkt han opp på Facebook, Linkedin og MySpace, virker som han liker fotball, men virker mer som han er typen som liker å se på fotball, det har jeg 0 interesse av, jeg liker bare å spille det. Lenke til kommentar
NHill Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Søkt han opp på Facebook, Linkedin og MySpace, virker som han liker fotball, men virker mer som han er typen som liker å se på fotball, det har jeg 0 interesse av, jeg liker bare å spille det. Målet med en søknad er slik jeg ser det å bli innkalt på intervju. Du bør bruke stavekontroll før du sender den. Helt enig med deg i at du gjerne kan overdrive dine sunne interesser i et intervju. Om du skal søke flere jobber ville jeg tenkt over følgende i søknaden: - Hvorfor søker jeg akkurat denne jobben - Hva kan jeg bidra med i denne stillingen - Hvorfor skal de velge akkurat meg. "Ansetter dere meg for dere en positiv, samarbeidsvillig etc...." Gå også gjennom søknaden og besvar akkurat det som står der. Ikke ispsm svar form men med gode setninger Ellers er det gammeldags tenking at du skal si nei takk til drikke. Si ja takk, det er bedre. Det gir et mer positivt inntrykk og det er kjekt å kunne tilby noen noe og få "ja" istedetfor "nei" til svar. Lykke til. Håper det hjalp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå