jgfka5y7oa75does9f7durt4kwjhsd Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hei, til høsten starter jeg på VG1, og trenger derfor en laptop til generelt skolebruk. Ønsker i tillegg å kjøre Photoshop og endel applikasjoner som er litt krevende for prosessoren. Generelle krav: - 13-15" tommer skjerm - Grei ytelse til skolebruk, PS, lett videoredigering, programmering osv. - Trenger ikke noe særlig til skjermkort, skal ikke brukes til spilling - Grei batteritid og lavest mulig vekt (er ikke så veldig viktig, ettersom jeg har svært kort vei til skolen) - Pris: ca. 6-8k (kan strekke meg litt, hvis det er verdt det) Har i all hovedsak funnet frem til to ulike alternativer: Alternativ 1: Macbook Pro 13" http://www.apple.com/macbookpro/specs-13inch.html Denne maskinen får vi subsidiert av rogaland fylkeskommune, til 5800,- Fordeler med Macbook er vel design, byggekvalitet, vekt og batteritid? Er imidlertidig usikker på om Core 2 Duo prosessoren holder til mitt bruk. I tillegg lurer jeg på om ikke 13" skjerm med så lav oppløsning (1280x800) vil være litt smått til bildebehandling og webdesign og slikt? Alternativ 2: Dell Studio 15" Skal til USA snart, hvor jeg kan få kjøpt denne maskinen med Core i7 prosessor, 4gb ram, 9-cellers batteri og 1080p skjerm til ca. 6700 kr. Dette er jo ca. 900 kr dyrere, men får til gjengjeld en mye kraftigere maskin, med større skjerm og en mer passende oppløsning. En Windows maskin er jo i tillegg mye mer åpen når det gjelder software og "mekking" på maskinen. Ulempen er jo at jeg mister mye av portabiliten. Heller mer mot Dell-maskinen for øyeblikket, men er veldig usikker, så håper at dere har noen innspill dere kan komme med. Gjerne sleng ut noen andre forslag også, hvis dere mener at de passer bedre Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Macbook Pro. Ut i fra det du skal bruke datamaskinen til så mener jeg at Macbook Pro passer best for deg. Tror ikke du skal være bekymra for ytelsen. Enig at skjermen er litt liten. Du kan jo alltids kjøpe en ekstern skjerm ved siden av. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Tror jeg ville gått før Asus UL30A med 8 cellers batteri, les test her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå