Gå til innhold

Lyset på LCD-skjermen fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Heisann, dette gjelder min Pentax K10d som jeg kjøpte over nett fra USA i November`08.

Lyset i LCD-skjermen på oversiden av kameraet som aktiveres ved behov (grønt baklys for visning av lukker/blender/ISO/Eksp.kompensasjon) virker ikke lengre.

Regner ikke med jeg kommer til å sende kameraet inn tilbake til USA -om der er garanti enda?- (Takket ikke ja til utvidet garanti e.l som mange tilbyr "der borte")

Men er det mulig å bytte dette selv/sende inn i Norge en plass?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produkter kjøpt i USA har i utgangspunktet kun et års garanti "pålagt"fabrikantene kan utvide den uspesifisert,men ofte så er det så mange hvis-attere-det-skjer-med-produktet så utgår fabrikkgarantien at man ikke burde belage seg på det.

En Amerikansk båtprodusent har i sine utvidete fabrikkgarantier,en klausul som sier at hvis båten har fukt-skader så bortfaller garantien.

Lenke til kommentar

Oh, well... Føler meg litt flau nå.

La inn spørsmålet på Pentaxforums.com også, og jammen kom amerikanerne med løsningen;

Jeg har deaktivert lyset i menyene på kameraet. Oh the horror, tenk å være så nooooooob ass :/ Rofl, eller hva enn kidsa sier !

Jaja, man lærer stadig noe nytt, spent på hva svaret fra Fovi blir -om de svarer- (noe jeg strengt tatt nå egentlig håper de ikke gjør) og lurer på hvor jeg skal gjemme meg etter at jeg evt har forklart dem at jeg fant løsningen :p

Har man lært noe nå? Nei antakelig ikke annet enn at jeg har store muligheter med kamerainnstillinger på mitt trofaste , elskede Pentax :D

Takk for hjelpa iallefall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...