Gå til innhold

HTC, SE eller Galaxy?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg ny mobiltelefon, og da er det i hovedsak 4 eller 5 forskjellige det står mellom. Den jeg har sett mest på er Sony Ericsson Xperia X10, men også HTC HD2, Samsung Galaxy S, Sony Ericsson U5i Vivaz og HTC Desire er ganske aktuelle..

Det jeg er mest opptatt av er at mobilen må være brukervennlig, godt kamera (minst 5 mpx) og god, gjerne stor skjerm. Må heller ikke være alt for avansert.

Har du noen å anbefale av de over, eller eventuelt andre mobiler?

Åpen for andre forslag :)

Vil helst ikke bla opp mer enn rett over 4000kr..

Takk for hjelpen!

Mvh Tardface! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp X10 (selv om den har best kamera), har brukt alle tre, og min soleklare favoritt er Galaxy S. Desire er god den også, men jeg synes faktisk "badaskallet" funker hakket bedre enn sense. Skjermen på galaxy gjør også at den for meg varte tre dager uten lading, mens desiren døde etter ca. en dag :) Noe annet som er konge med Galaxy er from-the-box-støtte for mange filmformater (deriblant avi).

Lenke til kommentar

Den kjører android 1,6 og Mangler multitouch.

Et slag for Galaxy S (mot desire):

X10 har dog mye bedre kamera enn desire og galaxy S

Vivaz har et veldig bra filmkamera, men dårlig operativ- og menysystem. Det er dessuten den eneste av telefonene du nevner som har resistiv skjerm, som gir dårligere respons med fingerbruk.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Hater bare X10, den er mye kipere å bruke i forhold til både Desire og Galaxy. Når jeg sier "badaskallet" (ikke bad-ass-skallet hehe) mener jeg brukergrensesnittet. Dette er nesten prikk likt det du finner på iPhone, som er kjent for sin brukevennlighet. Ja, X10 har mye bedre kamera, men man viser som regel bare fram bilder på telefonen, og da er faktisk Galaxy bedre så lenge lysforholdene er OK, samme når det gjelder filming.

Vivaz bør du, som apegryn sier, iallefall ikke kjøpe. Det er en to år gammel nokia med litt bedre kamera :)

Lenke til kommentar

X10 om kamera er viktig. Galaxy S om du vil ha det beste. Desire om du vil ha litt mer for pengene (hakket dårligere enn galaxy S, men billigere). Vivaz ville jeg ikke vurdert i denne sammenhengen. iPhone 4 er også et godt alternativ, men det blir vel litt ventetid på den med mindre du sover utenfor en butikk, hehe. :)

Lenke til kommentar

Huff, for noen dårlige begrunnelser på at han ikke skal velge X10'en.

Mye kipere å bruke enn Desire og Galaxy S?

For meg så ser Galaxy S ut som en plastleke. Hele mobilen er dekket av plastikk og en sjerm i front. Stygt.

2.1 kommer til X10 i september, da vil den blandt annet få HD filming, forbedret ytelse osv..

Leste nettopp på en norsk test av Galaxy S at når man filmer i HD blir det litt lagging..

Desire sin skjerm er ubrukelig i sollys, Galaxy S er bedre enn Desire, men X10 er bedre enn begge de to i sollys, trosalt at den har en LCD skjerm.

Men inne er nok dem litt bedre enn X10, men det er IKKE mye!

Du kan se et bilde av begge tre telefonene i sollys her:

samsung-super-amoled-sunlight-e1277150347268.jpg

X10 er ikke en dårlig telefon, selvom den ikke har multi-touch og Android 1.6, men den vil få 2.1 snart, så det er ingen krise.

Galaxy S koster også mer enn begge disse telefonene, er vel rundt 5000,- så du må finne ut om lommeboken har hull i bunn eller ikke.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Ifølge nettstedet hadde X10en bedrd skjerm, men man ser det at det ikke er stor forskjell.

Ja jeg eier en X10, det er derfor jeg kan uttale meg om dette.

Men tenk også på at Galaxy S koster over 5000,- mens X10, mellom 3000-4000,-

Så Galaxy S koster mer enn det trådstarteren vil gi, så hvorfor vurdere den i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Ifølge nettstedet hadde X10en bedrd skjerm, men man ser det at det ikke er stor forskjell.

Ja jeg eier en X10, det er derfor jeg kan uttale meg om dette.

Men tenk også på at Galaxy S koster over 5000,- mens X10, mellom 3000-4000,-

Så Galaxy S koster mer enn det trådstarteren vil gi, så hvorfor vurdere den i det hele tatt?

Du eier en X10, javel, men eier du en Galaxy S, slik at du har belegg for din påstand om at Galaxy S ikke er mye bedre enn X10 innendørs? :)

Ellers koster Galaxy under 5000, se f.eks. elkjop.no for en pris som er i trådstarters område. Når trådstarter i tillegg nevner denne telefonen selv i sitt første innlegg er det tydelig at det er en telefon som vurderes.

Lenke til kommentar

Når jeg skrev at dem ikke er så mye bedre inne tenkte jeg mest på Desire.

Men se litt på XDA devolopers sitt forum du.

Nå er ikke trådstarter heller så villig til å svare ser det ut so.

Den koster 4800kr uten abo. på elkjøp og trådstarter sier "rett over" 4k så vet ikke jeg.

Hvis han vil betale nærmere 5000kr så burde han jo vurdere iPhone 4!

Lenke til kommentar

Men tenk også på at Galaxy S koster over 5000,- .. .. så hvorfor vurdere den i det hele tatt?

Hallo hallo Lami! Dersom du vil kan jeg vise til en side som selger Xperia X10 til 4668,- (link).

Tullete å motargumentere med priser hos dyre forhandlere.

Du får faktisk galaxy S til 4007 kroner pluss 19 kroner i frakt.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Gikk selv for Galaxyen med det abb. over. Tåpelig å begynne å gnåle om at den koster over 5000 når det overhodet ikke er sant, typisk fanboys.

Anbefaler trådstarter å gå til en butikk å teste, for å deretter se hvilken som føles best. Kan helt klart anbefale Galaxy S!

Lenke til kommentar

Telenor.no med super.

Dersom du vet nok om mobiler vet du at du får låst opp telefonen gratis, så du kan bruke ditt gamle abonnement.

3299,-

+ 59,- * 12 mnd

= 4007,-

Så mobiler kjøpt fra nettbutikken til telenor har ikke operatørlås?

Edit: "Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned. Koden sendes i postoppkrav. Ta kontakt med kundeservice for å få tilsendt koden. Hvis telefonen registreres sammen med abonnement med binding vil operatørlåskode bli utlevert fra 09000 kundeservice Telenor vederlagsfritt ."

Leste bare frem til 600,- første gangen, så med andre ord så vil de fjerne operatørlåsen bare du ber om det, selv om det ikke har gått 12 måneder?

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...