Steina Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg har planer om å oppgradere\ bytte ut maskinen min, da jeg nå har en sliten AMD X2 4600+ eller noe i den duren. Jeg trenger derfor ny CPU, hovedkort, mulig RAM (hvis jeg ikke kan bruke DDR2), og nytt skjermkort. For prosessor har jeg bare såvidt sett at kansje i7 930 er veien å gå hvis jeg skal bruke ca 2300kr på prosessor? RAM og skjermkort skal jeg nok klare å velge selv også, selv om at forslag mottas med takk. Det jeg lurer mest på, er hovedkort. Hvilket hovedkort møter mine kriterier? * Pris ca 1300-1500kr (er det noe vits i å bruke noe mer?) * Stillegående * Har ingen planer om SLI \ Crossfire. * Kan lett overklokke CPU. * ATX formfaktor eller mindre Har ingen planer om aktiv overklokking, men kommer nok til å overklokke litt likevel, siden jeg har lest at i7 930 lett kan klokkes Kommer uansett til å kjøre på med stillegående luftkjøling. Maskinen skal brukes til alt fra litt spilling med høy oppløsning, til videoredigering, men kanskje mest websurfing. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 https://prisguiden.no/produkt/119853 Dette er et veldig bra HK, lett å overklokke, USB 3.0 og SATA 6 Gb/s støtte. Da må du ha DDR3 (tri-channel) RAM. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Takk for svar. Litt dyrere enn jeg hadde håpet, men ser ut som jeg uansett må opp i den prisen for å slippe MSI. Da ender det altså opp på en slik pakke da? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ser bra ut det! Satt det opp i en liste på prisguide, og den pakken på komplett var billigst. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Nåja, satt det opp i prisguiden jeg også, og det kostet 5184,- på Amentio, altså 11kr billigere enn Komplett. (sett bort ifra armbåndet og frakt) Siden jeg også skal ha cpu-kjøler og skjermkort, som også sikkert er billigst på Amentio, så vet jeg nok hvor jeg handler Men takk for hjelpen. Endret 20. juli 2010 av Steina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå