kallepetrus Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Hallo! Er det noen tidsfrist jeg må søke stipend før? Snakk om stipend til VG1. Før skolestart? Pappa er borte nå, og jeg har skilte foreldre. Må jeg ha papirer eller noe sånt? Kan jo ikke bare være å krysse av for det, da kan jo alle gjøre det for å få mer penger. Endret 20. juli 2010 av kallepetrus Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Er en tidsfrist, men den går ut langt etter skolestart vis ikke jeg tar helt feil. Og ja, du kan bare krysse av så lenge det er sant det du krysse av på, blir du tatt for noe juks sliter du nok. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Hehe, det er sant Da blir det vel en del penger da, skilte foreldre og yngre søsken, hjelper ikke dette på? Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Er du, eller har du vært, gift eller registrert partner, eller er du samboer med felles barn? Har du barn som du vanligvis bor sammen med, eller venter du barn i løpet av skoleåret? Hva skal jeg svare her? Jeg er ikke gift, men jeg har søsken jeg bor med. Hvordan skal dette tolkes? Kan godt være jeg som roter også Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg er kjent med at stipendmeldingen/gjeldsbrevet må underskrives av foreldrene/vergene mine. Underskriften bekrefter at jeg har tillatelse til å søke om støtte fra Lånekassen, og at opplysningene jeg har gitt, er riktige. får jeg dette i posten da, eller? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Gjør nok det, evt i den postassen på hjemmesidene deres hvis du har huket av for dette. Fristene er som regel rundt oktober/november for høst-stipend. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Da er det fikset Regner med at jeg må få det i posten, var ikke noe annen måte å gjøre det på. Hvor mye kan jeg regne med å få? Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Du får svar om hvor mye du får i løpet av ett par dager, vis du ikke vil vente kan du regne det ut her: http://app.lanekassen.no/stottekalk/ Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 870 kr ser det ut til Blir jo rik Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 ble litt mer gitt hvorfor er det sånn at jeg ikke får alle pengene med en gang? Lenke til kommentar
Ruska Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Jeg er kjent med at stipendmeldingen/gjeldsbrevet må underskrives av foreldrene/vergene mine. Underskriften bekrefter at jeg har tillatelse til å søke om støtte fra Lånekassen, og at opplysningene jeg har gitt, er riktige. får jeg dette i posten da, eller? Du må hente det på skolen. Sikkert på kontoret, noe jeg har gjort hver skolestart i to år ble litt mer gitt hvorfor er det sånn at jeg ikke får alle pengene med en gang? For skole koster, uansett hva folk prøver å si, og man vil passe på at du ikke bruker alt på fjas Lenke til kommentar
enskoleelev Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det er viktig at dere kke lyver på dere søsken og skilte foreldre og sånn. Jeg tror de sjekker dette... Men UANSETT, når vi får "resultatet" så står det at vi får en sum for høst og en for vår? Også står det at man kan få grunnstipend opp til 19000 og utstyrstipend 870 Er det for hver "sesong", altså høst og vår. Eller blir det fordelt på de to? Kan man liksom få 19870 på høsten OG 19870 på våren? SKJØNNER DERE? xD Lenke til kommentar
Alprolex Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 kanskje litt sent å svare, men jeg tror at det er totalt for hele året. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Får man bare utstyrs stipend når man begynner på VG1? Hva er da grunnstipend for noe? Lenke til kommentar
Alprolex Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Man får utstyrs stipend uansett. grunnstipend er det mulig at du kan få hvis foreldrene dine ikke tjener så mye, det er ikke sikkert at du får i det heletatt hvis foreldrene dine tjener mye, hvis du har skilte foreledre og forsørgeren din tjener lite så er det mulig at du kan få en grunnstipend for opptil 19tusen kroner. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ok, skjønte ikke dette helt. Leste litt på lånekassens nettsider nå. Må man ha sånn lån og? Må man ha både grunnstipend og lån? Blir alt utbetalt på en gang? Foreldrene mine er skilt og ingen av dem tjener spessielt mye. Noen sjangs for at jeg kan få grunnstipend? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Nei. Nei. Nei. Søk, og du vil få svar. Lenke til kommentar
Alprolex Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Du får 3 valg: Stipend Lån Både lån og stipend. hvis du ikke vil ha lån så er det bare å krysse av på stipend. Utstyrstipend får du uansett, og grunnstipend er det mulig at du kan få alt avhenger av moren og faren dins økonomiske status. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hmm, takk for svar. Får ikke søkt enda siden det ikke er 100% avgjort hva jeg skal gå. Sånn ca hvor mye kan man få? Er det dine penger til odel og eie? Kan jeg bruke det på ny pc f.eks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå