Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varsellys på volvo v40, elektroinisk motorstyring.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en bruktimportert olvo v40 som nå gir meg ett varsellys. Om jeg har oversatt korrekt er dette elektronisk motorstyring som lyser.

Jeg har dessverre kun tysk brukermanual, så aner ikke helt hvordan jeg skal lese meg frem til hva som kan være gale her, så lurer på om noen kan komme med noen gode råd til hva som er gale og hvor alvorlig det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er motorlampa som lyser, så kan det være så mangt. Ta bilen på verksted og fp dem til å lese ut feilkoden, så får du (forhåpentligvis) vite hva problemet er.

Edit: slått på målstreken

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Dette er kanskje ikke det beste bildet men om det er denne som lyser så har du rett i at det er motorstyringen.

pg22a.jpg

I forbindelse med bildet sto også dette:

If the lamp comes on (or stays on after the vehicle has started), the engine diagnostic system has detected a possible fault in the emission control system. Although driveability may not be affected, see an authorized Volvo retailer as soon as possible for inspection.

Alt dette er hentet fra: http://new.volvocars.com/ownersdocs/2001/2001_SV40/01sv40_02a.htm

Når jeg hadde V40 så begynte denne også å lyse en gang. Dro innom Bilia og fikk lest det av og det viste seg å være harmløst, men det kan også være noe mer alvorlig så jeg ville ikke kjørt rundt med det alt for lenge.

Lenke til kommentar

den lampa lyser blant annet om lambda sonden er defekt og hvis du har veldig store problemer med å få bilen til å starte skikkelig.

fikk begge deler i vinter jeg.

først varselkode om lambda defekt

så en kode for at bilen ikke ville starte skikkelig, som kan være en følgefeil men det var veldig kaldt og det skjedde kun engang før jeg fikk byttet lambdasonde.

så... den lampalyser når motorstyringen oppdager at et paramter mangler eller er feil.

og du kan finne ut av det med å kjøpe en obd2 leser fra biltema og lese av feilen med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...