Gå til innhold

Ta opp flere fag - samtidig være delaktig i de timene man tar opp

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 18 år og strøk dessverre på den ene eksamen. Jeg kom derfor ikke inn på den skolen jeg virkelig ville inn på. Jeg vil ta opp denne eksamen på ny, men jeg vil gjerne ta opp hele faget slik at jeg arbeider med dette faget et helt år før jeg avlegger ny eksamen, dvs at jeg vil være med i de timene i det faget jeg skal ta opp.Er dette mulig? Evt hvordan søker jeg om dette?

Samtdig som jeg tar opp denne eksamen har jeg lyst til og ta opp noen andre fag for å forbedre snittet mitt. Og jeg vil gjerne være delaktig i de timene som jeg tar opp faget i. Er det noen som vet hva jeg gjør når det gjelder dette? Skal jeg skrive en søknad eller hva gjør jeg?

Veldig glad hvis jeg får svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du tenker på er det å ta opp fag som "privatist", og er helt vanlig. Du går på skolen, men kunn de timene du har skrevet deg opp på. Er bare å ta kontakt med skolen, så hjelper de deg med fremgangsmåten.

Er ikke sikker, men jeg tror det er noen regler for hvilkne fag du kan ta om igjen. Tror de må ligge på et bestemt karakter/nivå. Men alt dette vet de på skolen.

Lykke til.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Det du tenker på er det å ta opp fag som "privatist", og er helt vanlig. Du går på skolen, men kunn de timene du har skrevet deg opp på. Er bare å ta kontakt med skolen, så hjelper de deg med fremgangsmåten.

Er ikke sikker, men jeg tror det er noen regler for hvilkne fag du kan ta om igjen. Tror de må ligge på et bestemt karakter/nivå. Men alt dette vet de på skolen.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Teoretisk skal ikke dette være mulig, og om du får lov til dette vil jeg bare si at systemet er pil rottent.. fordi dette er noe jeg ikke fikk lov til, grunnet at regelen sier at man ikke kan være elev i det faget man avlegger privatisteksamen i. Hvis dette hadde vært mulig ville man hele veien på videregående fått to sjanser til å gjøre det bra. Kunne jo bare melde seg opp til privatisteksamen i alle de fagene man har det året, og ja. Velge og vrake mellom de karakterene man vil ha i de avsluttende fagene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...