Gå til innhold

Htc wildfire -en god billigtelefon?

Anbefalte innlegg

Småbarnslig krangling er fjernet fra tråden.

Regel 1: Har du en mening, hjelper det å backe den opp med argumenter eller kilder.

Regel 2: Har du en mening, og backer den ikke opp med argumenter eller kilder, får du tåle at andre er uenige med din mening. Da får man la være å bryte retningslinjene i retur.

Diskusjon rundt dette kan vi ta på PM. Feel free to contact :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen ord å si hvordan wildfire er som MP3/Musikk spiller?

Jeg har legend, regner med at musikkspilerenn på de to mobilene er like.

Android 2.1 er et flott OS, men når det kommer til musikk er det ikke så flott (skal da løses i android 2.3, eller 3.0 som det vil bli kalt). Du mangler equlizer, og navigeringen rundt i musikken er tungvint. Jeg drasser fortsatt rundt på min 4 generasjon ipod nano :w00t:

Lenke til kommentar

Den er vesentlig kjappere og mer responsiv enn eksempelvis htc hero, men her henger man seg opp i antall mhz og ikke prosessortype eller serie i forhold til øvrige spesifikasjoner.

Vel, prosessoren i wildfire og hero er vel ikke spesielt ulike, de tilhører samme MSM72xx serie, på samme klokkefrekvens. Det som gjør telefonen raskere er mer hurtigminne, og lavere oppløsning gir mindre punkter å regne ut, som resulterer i raskere behandling.

du editerte posten.. skal du ikke skrive hva du editerte?

På norsk heter det redigerte :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snakket med en idag i butikken om mobilen, han ha mye kunnskaper om mobilen og mobiler generelt!

Men han snakket om at hvis man ha på en innstilling om å søke etter nermeste nettverk og gps osv så brukte det litt penger på å søke dagen lang.

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Men han snakket om at hvis man ha på en innstilling om å søke etter nermeste nettverk og gps osv så brukte det litt penger på å søke dagen lang.

stryk penger, legg til batteri.

Du bruker kun penger om du bruker datatrafikk gjennom mobilnettverket: Enten du laster ned facebook og twitter oppdateringer kontinuerlig uten å være på trådløst nettverk, eller du har aktivert 'assistert' gps uten å være tilkoblet trådløst nettverk.

Lenke til kommentar

Ved internettbruk kommer jeg til å sitte på wifi tenker jeg ;)

Men ved gps, er a-gps på htc wildfire da, noe som gjør den raskere.

Den har også google maps, noe som gjør ta man allerede har et kart på mobilen.

Hva vil bruke penger,

*oppkobling mot satelitt?

*koster det noen kr når du er på farten for bruken?

*Eller er det nesten som radioen? alltså den er gratis, bare at man må laste ned punktene man står nå?

Lenke til kommentar

når det kommer til musikkavspilling så funker jo Sense sin mp3 spiller veldig godt og like godt som de fleste standalone mp3 spillere. Ellers kan man jo bare laste ned flust av mp3 apps og widgets som finnes i market. Ei jeg vet av som kjøpte Wildfire og selv har jeg Desire, så jeg testa Wildfire vedlig kjapt og synes virkelig den så ut som god back vs buck. Eneste er at oppløsningen på skjermen kanskje blir i minste laget, men nå er jeg en slik en som ofte surfer på mobilen min, ellers virket det som om den var en solid gadget, spesielt for den prislappen.

+ den blir også oppdatering til Android 2.2 når HTC får ut fingern ;)

nå er jeg litt HTC fanboy, så kan hende jeg er litt bias ^^

edit: om noen lurte på om hvor jeg fant infoen om at Wildfire får 2.2

så er det herifra

http://www.eurodroid.com/2010/06/htc-desire-legend-and-wildfire-getting-android-2-2-beginning-in-q3/

Endret av anotherzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved internettbruk kommer jeg til å sitte på wifi tenker jeg ;)

Men ved gps, er a-gps på htc wildfire da, noe som gjør den raskere.

Den har også google maps, noe som gjør ta man allerede har et kart på mobilen.

Hva vil bruke penger,

*oppkobling mot satelitt?

*koster det noen kr når du er på farten for bruken?

*Eller er det nesten som radioen? alltså den er gratis, bare at man må laste ned punktene man står nå?

GPS-apparatet ditt sender aldri data til GPS-satelitt, den bare mottar. Derfor kan ingen bli fakturerte for GPS fordi ingen kan spores. Vanlig GPS er dermed alltid gratis.

A'en i A-GPS står for assisted GPS. Det er en funksjon der du sender ut små data til mobilantennene i nærheten hvor du er, slik at din lokasjon kan regnes ut omtrentlig, som hjelper GPSen å fastsette posisjonen din korrekt. Det koster noen øre hver gang du prøver å låse inn posisjonen. Fordelen er at det tar sekunder å finne din posisjon, istedenfor minutter.

Ønsker du å unngå å betale for GPS bruk, må du velge å skru av AGPS funksjonen.

Dersom du er på farten (f.eks. bil), vil det koste å navigere dersom du underveis må laste ned kart via mobilnettverket.

• Liker 2
Lenke til kommentar

når det kommer til musikkavspilling så funker jo Sense sin mp3 spiller veldig godt og like godt som de fleste standalone mp3 spillere. Ellers kan man jo bare laste ned flust av mp3 apps og widgets som finnes i market. Ei jeg vet av som kjøpte Wildfire og selv har jeg Desire, så jeg testa Wildfire vedlig kjapt og synes virkelig den så ut som god back vs buck. Eneste er at oppløsningen på skjermen kanskje blir i minste laget, men nå er jeg en slik en som ofte surfer på mobilen min, ellers virket det som om den var en solid gadget, spesielt for den prislappen.

+ den blir også oppdatering til Android 2.2 når HTC får ut fingern ;)

nå er jeg litt HTC fanboy, så kan hende jeg er litt bias ^^

edit: om noen lurte på om hvor jeg fant infoen om at Wildfire får 2.2

så er det herifra

http://www.eurodroid.com/2010/06/htc-desire-legend-and-wildfire-getting-android-2-2-beginning-in-q3/

musikkspilleren er grei, men langt fra bra! er nesten umulig å få albumbilder og equlizer finnes ikke. I tillegg er navigering rundt i musikkbiblioteket litt rart satt opp. Har du dog ikke mange 100 sanger burde det gå fint: )

Lenke til kommentar

musikkspilleren er grei, men langt fra bra! er nesten umulig å få albumbilder og equlizer finnes ikke. I tillegg er navigering rundt i musikkbiblioteket litt rart satt opp. Har du dog ikke mange 100 sanger burde det gå fint: )

Tenker her å ha rundt 4-500 sanger, blir da det vanskelig å navigere?

Bruker å lage mapper med artist så når man åpner mappen og henter sang så blir det de sangene fra mappen som blir avspillt?

Lenke til kommentar

så en dag en video av en htc som hadde en slags "punkt-kode" for å låse opp skjermen etter den hadde vært i hvilemodus e.l.. tror det var hero.

prøve å forklare; du skulle trykke noen punkt i rekkefølge for å låse opp skjermen, som en tastelås..

er denne funksjonen på wildfire?

Lenke til kommentar

så en dag en video av en htc som hadde en slags "punkt-kode" for å låse opp skjermen etter den hadde vært i hvilemodus e.l.. tror det var hero.

prøve å forklare; du skulle trykke noen punkt i rekkefølge for å låse opp skjermen, som en tastelås..

Er på Legend, så regner med at det er på Wildfire også :)

Lenke til kommentar

Er på alle Android telefoner.

Og noe som også er fint med Android telefoner er at om du ikke liker f.eks musikkspilleren, så laster du bare ned en annen. Det meste på disse telefonene kan byttes ut med andre alternativer.

Syntes Wildfire er et godt kjøp i den prisklassen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...