Gå til innhold

Htc wildfire -en god billigtelefon?

Anbefalte innlegg

har vurdert htc wildfire, tror dere jeg vil angre på å kjøpe denne? den er jo ganske billig, men er den likevel bra

er den treg å bruke? har den lav nedlasting på internett?

er det noen apps som ikke funker på wildfire pga den dårlige oppløsninga?

Regel 1: Har du en mening, hjelper det å backe den opp med argumenter eller kilder.

Regel 2: Har du en mening, og backer den ikke opp med argumenter eller kilder, får du tåle at andre er uenige med din mening. Da får man la være å bryte retningslinjene i retur.

Endret av diskutant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wildfire er på ingen måte dårlig. Er jo stort sett samme telefon med mindre og dårligere skjerm samt svakere prosessor. Wildfire er mye for pengene. Men jeg anbefaler folk å teste telefon i butikk. Kanskje er X10 Mini (pro) en bedre telefon for deg? Derfor mener jeg at du bør prøve telefon i butikk før du kjøper.

Lenke til kommentar

Det svakeste produktet HTC har levert i nyere tid på lang tid så kjøp deg noe annet.

Tøys. Har brukt en Wildfire på jobb over lengre tid og det er en glimrende liten sak. God kapasitiv skjerm og kjapp. Langt kjappere enn fks. Hero. Skjermen er ikke all verden, men man må jo ofre litt for en telefon til den prisen. Byggekvaliteten er forøvrig bedre på denne enn Desire og den er mye enklere å betjene med en hånd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke hørt for mye på Jada-jada og andre som påstår Wildfire er en dårlig telefon. Kjøpte meg en Wildfire selv for et par uker siden, en av de beste tlf jeg har hatt noen gang. Nyeste Android (2,1) kjører kjapt og uten lugging eller tregheter. Byggvaliteten virker solid og bra. Den har alt du trenger inkl GPS, WLAN, super-3G mm. At skjermen ikke har samme oppløsning som f.eks iPhone eller Desire merker jeg ikke mye til da oppløsningen er mer enn bra nok for en såpass liten tlf. Den lille størrelsen gjør den også grei å ha i bukselomma og til å betjene med en hånd og tommel. Musikkspilleren er så bra at den duger helt fint som den faste mp3-spilleren min også, i tillegg til en bra innebygd fm-radio.

Da jeg kjøpte denne sto valget mellom Xperia 10 mini, men jeg kom frem til at skjermen på Mini,n var alt for liten til å kunne bruke til noe fornuftig.

Det eneste negative jeg har å si om denne tlf er kvliteten på bildene fra kameraet, den er ikke allverden. Men hva gjør vel det når jeg ellers har fått en super tlf til under kr 2.300,- :-)

Endret av pmarius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke hørt for mye på Jada-jada og andre som påstår Wildfire er en dårlig telefon. Kjøpte meg en Wildfire selv for et par uker siden, en av de beste tlf jeg har hatt noen gang. Nyeste Android (2,1) kjører kjapt og uten lugging eller tregheter. Byggvaliteten virker solid og bra. Den har alt du trenger inkl GPS, WLAN, super-3G mm. At skjermen ikke har samme oppløsning som f.eks iPhone eller Desire merker jeg ikke mye til da oppløsningen er mer enn bra nok for en såpass liten tlf. Den lille størrelsen gjør den også grei å ha i bukselomma og til å betjene med en hånd og tommel. Musikkspilleren er så bra at den duger helt fint som den faste mp3-spilleren min også, i tillegg til en bra innebygd fm-radio.

Da jeg kjøpte denne sto valget mellom Xperia 10 mini, men jeg kom frem til at skjermen på Mini,n var alt for liten til å kunne bruke til noe fornuftig.

Det eneste negative jeg har å si om denne tlf er kvliteten på bildene fra kameraet, den er ikke allverden. Men hva gjør vel det når jeg ellers har fått en super tlf til under kr 2.300,- :-)

Så du vil ikke at folk skal høre på meg for at dette er den beste telefonen du har hatt.. Vel som skrevet så finnes det klart bedre telefoner der ute i samme prisklasse noe som i grunn er hele poenget...................

Fra mobilen.no

Wildfire en billigmodell med lavoppløst TFT-skjerm (240 x 320) og en prosessor som jobber på 528 MHz.(skulle tro den var 2 år gammel)

Som skrevet les tester dette er et billigprodukt fra HTC ikke noe mer..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke hørt for mye på Jada-jada

Det er undertitlen til dette forumet.

Den er vesentlig kjappere og mer responsiv enn eksempelvis htc hero, men her henger man seg opp i antall mhz og ikke prosessortype eller serie i forhold til øvrige spesifikasjoner.

Den er den eneste smarttelefonen i prissegmentet ved siden av X10 og X10 pro det er verd å vurdere, og om du liker sense så for all del ikke nøl med å skaffe en. Eksempelvis er byggekvaliteten bedre enn på galaxy S, som ligger som en hul badeleke i hånda, men det gjelder vel for alle HTC telefoner.

Men nå må du vel ha funnet deg mobil snart, diskutant, det er noen tråder du har startet nå.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Det svakeste produktet HTC har levert i nyere tid på lang tid så kjøp deg noe annet.

utdyp. ikke bare sleng ut en påstand

Et svakt prudukt da det finnes masse annet i samme prisklasse å velge i (les tester)

som?

det virker lite troverdig om du bare ber oss om å google alt..

hva er bedre enn wildfire i samme prisklasse? som har ALLE de samme funksjonene?

Så du vil ikke at folk skal høre på meg for at dette er den beste telefonen du har hatt.. Vel som skrevet så finnes det klart bedre telefoner der ute i samme prisklasse noe som i grunn er hele poenget...................

Fra mobilen.no

Wildfire en billigmodell med lavoppløst TFT-skjerm (240 x 320) og en prosessor som jobber på 528 MHz.(skulle tro den var 2 år gammel)

bruk SPOILER på så lange sitat! mindre scrolling = mer utnyttet tid

Fra mobilen.no

link?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en wildfire så fort det ble mulig omtrent og er storfornøyd.

Det kommer helt sikkert veldig an på hva du skal bruke den til.

Det bør nevnes at dette er min første smart-telefon. Men jeg ser ikke behovet for en dobbelt så sterk prosessor og bedre skjerm.

For meg er det uansett uaktuelt å bruke 4000 på en mobil, så når jeg så jeg kunne få en smart-telefon til ~2000 så slo jeg til og jeg har i hvert fall ikke angret på det enda, jeg er kjempefornøyd med min Wildfire! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og fra samme artikkel:

Den lave prisen, kombinert med at dette faktisk er en avansert smartmobil, gjør at HTC nok vil få solgt mange eksemplarer av Wildfire. Vi snakker tross alt om en smartmobil som kjører de samme Android-programmene som toppmodellene, har 5 megapiksler kamera, kapasitiv berøringsskjerm og HTCs optiske alternativ til styrekula. Skjermen er på 3,2 tommer, og selv om den ikke er like skarp som på toppmodellene, så vil den oppleves som god nok for de fleste oppgaver.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og fra samme artikkel:

Den lave prisen, kombinert med at dette faktisk er en avansert smartmobil, gjør at HTC nok vil få solgt mange eksemplarer av Wildfire. Vi snakker tross alt om en smartmobil som kjører de samme Android-programmene som toppmodellene, har 5 megapiksler kamera, kapasitiv berøringsskjerm og HTCs optiske alternativ til styrekula. Skjermen er på 3,2 tommer, og selv om den ikke er like skarp som på toppmodellene, så vil den oppleves som god nok for de fleste oppgaver.

Ja som skrevet et billigprodukt verken mer eller mindre. Man må da tåle at HTC også lager telefoner som skal være billige.....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Og fra samme artikkel:

haha! owned, jada-jada! ;)

Ja som skrevet et billigprodukt verken mer eller mindre. Man må da tåle at HTC også lager telefoner som skal være billige.....

du editerte posten.. skal du ikke skrive hva du editerte? virker som det var relevant info som ble fjernet her..

Men nå må du vel ha funnet deg mobil snart, diskutant, det er noen tråder du har startet nå.

:wee:

er ikke av den typen som tar det første og beste, -er ikke så rik.

jeg gjør alltid skikkelig resarch før jeg kjøper noe.

(unntak finnes, derav f.eks mat...)

Endret av diskutant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...