Danieluh Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Heisann! Har jobbet på mobilverksted, og der ble jeg lært opp til at det ikke holder at væskeindikatoren på en tlf er utløst, det må kunne fremlegges bildebevis av komponenter rammet av væskeskade i form av rust eller korresjon, eller hvis det fremdeles var væske i telefonen eller synlige skjolder. Jeg fant også en artikkel på nettet der det står følgende: Væskeindikator De fleste mobiltelefoner i dag, har små væskeindikatorer inne i telefonene. Disse er helt hvite og slår ut med en fargeindikasjon, om telefonen er blitt utsatt for fuktighet. - De gir jo ingen absolutte svar på om en telefon med sikkerhet er utsatt for unormale mengder væske, selv om denne slår ut, men det er en praktisk indikasjon. - En indikasjon som gjør at de ansatte i butikken kan stille kunden noen kontrollspørsmål om mulig væskeskade, forklarer Jensen.i Sony Ericsson. Men er det slik at en tlf ikke kan tas som væskeskade selv om indikator er utløst? Eller kan produsenten selv bestemme at selv indikatorer som kun er delvis utløst skal kunne tas som væskeskade? Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
eught Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Produsenten kan avslå eventuelle garantikrav dersom dette står i deres garantibestemmelser. Når det gjelder reklamasjon hadde det neppe holdt i Forbrukertvistutvalget dersom den blir avvist bare fordi en klistrelapp har skiftet farge. Det er faktisk flere saker hvor verksted har oppdaget væske-/fuktskade på mobiltelefoner og avvist reklamasjon, men forbruker har fått gjennomslag for sin reklamasjon på grunn av manglende dokumentasjon fra verkstedet. Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Tusen takk for svar^^ Har krangla lenge med moobi nå ang en iPhone med en delvis utløst væskeindikator som ligger svært åpent i bunnkontakta som jo er nesten det samme som å sette en indikator på utsiden av telefonen, spør du meg. Første bildet jeg fikk var latterlig. Så ikke indikatoren en gang.. Fikk et nytt noen mailer senere, uten at de har sagt noe om at dem har posta nytt bilde. Etter to skrotingsvarsler var jeg inne for å sjekke, og da fant jeg det nye bildet: http://dhtube.net/bilder/foto/iPhone/bunnkontakt.jpeg Men da vet jeg ihvertfall at jeg ikke skal gi meg før dem har bilder av skadede komponenter Noen som har no forslag på åssen jeg skal få moobi til å innse at dokumentasjonen dems ikke holder? Virker som dem er klar over det, for dem har satt pris på å returnere ureparert til 0 kroner... Kanskje i håp om at jeg skal oppdage det og benytte meg av tilbudet fremfor å gå videre med det? Endret 20. juli 2010 av Danieluh Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Er det bare meg, eller ser det ut som om bunnkontakten har begynt å irre? Litt vanskelig å se ut i fra dette bildet. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Er det bare meg, eller ser det ut som om bunnkontakten har begynt å irre? Litt vanskelig å se ut i fra dette bildet. +1 Det ser ut som det er irr på enkelte av kontaktene. Lenke til kommentar
Krankusken Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 http://mobilcrane.com/standard.asp?case_vis=artikkel&artikkelid=383 Telefonen var som jeg mistenkte, IKKE ØDELAGT i det hele tatt. Var nok bare en oppdatering som skrulla litt. Men Apple har flagget sin posisjon klart og tydelig. Status er og blir som i artikkelen jeg la på nett, ikke mer fra Apple....:O))))) Og artikkelen kan ligge der den ligger, på google....:O))))) Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Apple er fullstendig likegyldig til reklamasjonsretten i Norge. Som forhandler får man ingenting gjennom med mindre det dekkes av garanti. Det er meg fullstendig utrolig at Apple er så populær at man ikke setter ned foten og sier "sorry mac, om dere ikke vil følge norsk reklamasjonsrett så vil vi ikke selge produktene deres" Selger er selvsagt like ansvarlig for Apple som for alle andre merker, så dine rettigheter er uendret. Det er butikkene som får svi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå