pcsmurfen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hei lurer på om noen andre har hatt samme problem som meg.. Jeg tenkte som så at det hadde vært kjekk med den siste xfx biosen til mitt 5970 slik at vifte kontrollen funket 100% Men den gang ei.. etter bios update blei skjermen svart... satt kortet inn i en annen maskin, samme der. satt inn mitt gamle gtx 9800 bilde å bare hei hei.. Regner med kortet er defekt og skal returnere det. Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Vet ikke hvorfor du skal oppdatere bios på skjermkortet. så vidt jeg vet er det ikke så mye som fikses, er vel heller driverne som er mest viktig. Viftene funker vel utmerket fra før eller hadde du problemer? så lenge du bruker skjermkortet til vanlige ting og ike overklokker er det ikke vits i å flashe bios på grafikk kortet. Pluss når du har gjort det kan du kaste garantien ut av vinduet. Selv om det ikke er sikkert de merker det hvis du sender den inn blir garantien brutt. Jeg vet ikke hvordan man fikser det hvis en bios flash allerede har gjort kortet umulig å bruke. Kanskje noen andre her vet. Men hvis du ikke får fikset det, er det bare å sende det inn der du kjøpte det og håpe de ikke merker du har tuklet bios. Lenke til kommentar
pcsmurfen Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Fikk ikke justert vifta slik som jeg ville i cata.. Dette skulle fikses med en bios update til kortet.. men den gang ei.. gikk ikke så bra det. Men har sjekket litt ut om å tilbakestille gpu bios.. skal sette inn det gamle 9800gt kortet lamme 5970 og kjøre atiflash -i for å sjekke om begge er blitt registrert. så kan jeg loade den gamle biosen tilbake.. (Tok heldigvis kopi av den) Så får håpe dette hjelper om jeg ikke får nytt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå