Gå til innhold

PS3 slår seg av uten videre en stund etter oppstart

dannad

Anbefalte innlegg

Trøbbel i paradiset!

Min 60 Gb PlayStation 3 slo seg av uten videre under en split-screen match på Modern Warfare 2. Det er ikke YLoD da den kun pep noen ganger mens den gikk i standby-modus og blinket rødt.

Jeg slo av systemet med powerknappen og lot den stå i ro en stund og rengjorde den med en tørr klut, og støvsuget den i tilfelle det kunne være en shutdown pga. av overoppheting.

Etter en stund da nervene hadde roet seg slo jeg den på igjen, og med en lettelse slo den seg på uten problemer og jeg kunne gå inn på spillet igjen. Vi spilte noen minutter, så skjedde det samme igjen. Maskinen var nesten ikke varm i det hele tatt, så overoppheting var det neppe.

Jeg venter en liten stund igjen og slår den på igjen. Maskinen starter opp og jeg tar ut spilldisken. Jeg lar den stå inne på XMB mens jeg slår opp problemet på Google, og 1 minutt etter oppstart hører jeg pipene igjen og maskinen blinker rødt. Ingen gule lys, men jeg tror min maskin henger i en tynn tråd uansett.

Litt fakta om maskinen min:

Kjøpt på Coop OBS! den 12.10.2007 (Har ikke kvittering men kontoutskrift)

PS3 60 Gb <3

Står i en veldig åpen TV-benk med god ventilasjon

Noen som vet om det fins en kur for maskinen min som virker å være uten livsglød, eller må jeg sende den avgårde til PS3-kirurgene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå viser det seg at maskinen ikke lar seg starte i det hele tatt. Jeg slår den på via powerknappen og starter den ved å trykke på den grønne knappen og maskinen begynner å dure som den alltid skal, men etter 2 sekunder kommer de 3 pipene og lampa blinker rødt. Nå kan jeg ikke engang gå inn på PS3-en for å ta backup =/

Men nå er det i alle fall ikke noe håp for denne maskinen lenger. Å sende den inn på reperasjon er nok det eneste alternativet.

Det at jeg står uten kvittering burde vel ikke være noe problem. Dagens spillkonsoller har jo 5 års garanti i Norge, og ettersom PlayStation 3 ikke har eksistert så lenge, burde det vel ikke være så vanskelig å overtale Nordisk Film i å reparere den gratis. Dessuten burde vel kontoutskriften være godt nok bevis på kjøpet, selv om kontoutskriften ikke definerer hva som er kjøpt bare hvor mye som ble brukt.

Noen synspunkter på det?

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig kjedelig å måtte sende den inn og risikere mange uker uten min kjære PS3, men det er ingen katastrofe. Når jeg tenker over det, så har jeg faktisk ingenting på harddisken som er nødvendig å berge: Noen videoklipp, bilder, demoer og spill. Spillene som er betalt for, kan jo alltids lastes gratis ned igjen fra PS Store. Savene er fra spill jeg allerede har fullført. Trofeene mine er synkronisert med serveren.

Jeg får ta meg en tur til Coop OBS! og reklamere for min PS3 og håpe på at de sender den inn til reperasjon via Nordisk Film =)

Skal man ta ut harddisken, eller skal man sende den med PS3-en?

Lenke til kommentar

Jeg har nå vært hos butikken, og de er villig til å sende den til reperasjon selv om jeg ikke har kvitteringen. Kontoutskriftenberget meg =)

Jeg lar harddisken følge med PS3-en. Nå gjenstår det bare å se om den lar seg fikse og hvor lang tid det tar før konsollen min er tilbake.

Jeg har hørt flere tilfeller hvor konsollen ikke har latt seg fikse og man har fått en ny PS3 tilbake. Jeg ønsker ikke en 40 Gb eller en 80 Gb-versjon =/

Jeg har også hørt skrekkhistorier hvor man har fått en annen brukt konsoll tilbake som har gått defekt etter en ukes bruk.

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I går fikk jeg endelig min PS3 60Gb tilbake fra reperasjon (tok litt over 1 mnd). Den har fått ny HDD og den kom med Firmware 3.30.

For å få tilgang til PSN må jeg oppdatere PS3-en til 3.41. Jeg laster ned oppdateringen, og naturlig nokt kommer det opp en beskjed på skjermen "Checking for data..." etter nedlastningen er ferdig.

Problemet er denne feilmeldingen:

"An error has occured 8002F02C"

Jeg har prøvd mange ganger nå, med både Firmware 3.40 og 3.41, men får opp samme feilmelding. Hva skal jeg gjøre? Jeg sitter fast med firmware 3.30 og ingen tilgang til PSN. Jeg har til og med lastet ned oppdateringene via PC og brukt minnepenn, men ingen hell der...

Lenke til kommentar

Fikk det endelig til å fungere :)

Jeg tok en restore på "dritten" og den klarte å finne installasjonsdataen til oppdateringen. Selvfølgelig fikk jeg enda mer trøbbel under installeringen, og PS3-en måtte restartes mange ganger, men til slutt gikk det.

Litt kjedelig å ha mistet Wipeout HD som jeg fikk gratis som PS+ bruker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...