Archeron Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg skal montere en benkoppvaskmaskin på kjøkkenet. Desverre har jeg brannslange og for mye rør under vasken, så jeg kan ikke ha den under der og ser for meg at den må stå oppå kjøleskapet (som heldigvis ikke er høyere enn 170cm, så der er det god plass). Men så var det tilkoblinga da. Jeg har lagt med noen bilder som viser hva jeg har av rør under vasken. Jeg har en vannledning som går ned fra blandebatteriet (som igjen har en slik av/på-kran på seg), der skjønner jeg at vannet skal kobles til. Men så var det avløpet da. Skal det kobles på den "appendix/blindtarmen" som stikker opp på toppen? Den kan jo ikke skrus av, så der må det vel i såfall kuttes noe plastikk? Og koble til med slangeklemme? (Hvis ja, kan dette lukkes igjen den gangen jeg flytter herfra om noen år? Er jo ikke sikkert nestemann vil ha oppvaskmaskin, og da er det jo litt dumt om det renner vann rett i skapet... hehe) Jeg regner med den ikke skal kobles til på den store runde skru-greia som stikker rett frem. For the record - med mindre dette er ekstremt enkelt så kommer jeg ikke til å gjøre det selv. Jeg tenkte først og fremst å forberede alt, kjøpe det som trengs og så høre med drift-gutta der jeg bor om de kan hjelpe meg litt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Avløpet fra oppvaskmaskinen vil nok gå in i tuppen du har på toppen der i bilde 2, festes med en egnet slangeklemme. Det ER ekstremt enkelt å få det til selv. Endret 20. juli 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 takk for svar! så den tuppen er laget for å skulle kuttes/files av? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hvis den er tett ja., bare sørg for å la det være igjen nok til at du får klemme fast slangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå