Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Yrkesskadeerstatning? Mye kraftrigere øresus etter eksplosjon i hovedtavle.

Mørbradbiff

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hjalp min tidligere arbeidsgiver med en jobb i ferien. Jeg skulle bytte en hovedtavle sikret med 200A

Siden de hadde drift måtte vi få en oversikt over kablene i tavla mens det var spenning på. 

Skulle til og nappe i noen ledninger, så eksploderte tavla i trynet på meg. 

Jeg hadde heldigvis på meg ansiktsskjerm, og hansker. Så utvendige skader fikk jeg ikke. 

Men etter eksplosjonen hørte jeg så vitt noe de 2 første minuttene. 

Jeg har hat øresus i noen år nå. Men aldrig så høyt som nå!

Siden jeg hadde tinnitus fra før. Er det da vitsen for meg og stresse med søke yrkesskadeerstatning og sånt da?

Vet heller ikke hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du må gå til lege med hørselsskaden du har fått, både for om mulig få behandling og for å få dokumentert skadefølgen. Det er viktig for å kunne få erstatning senere.

Å få yrkesskadeerstatning er en omstendelig prosess, og noen kan ha rett på hjelp fra andre enn bare nav. Du kan ha privat forsikring eller være forsikret i Statens Pensjonskasse via jobben.

Du får ikke erstating før skadefølgen er varig og ikke du kan bli frisk av den. Det legges vekt på hvor rask du var med å oppsøke hjelp. Hvis du venter lenge med å søke hjelp, svekker det sjansen din til å få erstatning.

Hvis du alt hadde en hørselsskade da ulykken inntraff, "trekkes" dette fra. Du har da det som på erstatningsspråket kalles en "inngangsinvaliditet".

Regelverket er omfaattende og uoversiktelig og mange trenger hjelp av advokat for å få det de har rett på.

Mvh

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...