Gå til innhold

Data ing. eller siviløkonom?

MrL

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på økonomi og administrasjon på HiO, kom ikke inn men står som nr 8 på venteliste, så mest sannsynlig får jeg plass håper jeg.

Ellers har jeg skummet over at det er ledige plasser på Ing. Data og lurer på om jeg skal legge til denne som restplass.

Hva slags muligheter har jeg til å ta master i etter den datagraden, hvilke jobber kan jeg få?

Mest skremmes jeg av at matten blir vanskligere på data ing., da jeg slet litt med R1 og R2, og er redd det kommer til å gå dundass. Samtidig tror jeg at som siviløkonom at jeg kan lettere få bedre jobb med høyere betalt, har liksom inntrykk av at de fleste dataing. ligger rundt 4-500.000, og der blir dem..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få jobb som dataingeniør og tjene mye mer enn 500000kr i året, men da kan du også påregne og jobbe deg ihjel før du er 30år.

Det er fint lite som kommer gratis her i verden.

Kan nok det, men jeg tror det er "lettere" å tjene mer penger som siviløkonom. Er det dog lurt av meg å ta Data ing. på restplass tilfelle jeg ikke kommer inn på den andre?

Hva er forskjellen på Bachelorstudium i ingeniørfag - data, anvendt datateknologi og informasjonteknologi?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...