Gå til innhold

Usikker på skolevalg og muligheter

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter for tiden med å finne ut hva jeg faktisk vil neste år. Er klar over at dette er mitt eget valg, men har noen spørsmål og ønsker noen tips eller kommentarer til valg. Jeg hadde etter planene ønsket informatikk på NTNU men er på venteliste nummer 3. Derfor ser det ut til at det blir gjøvik med drift av nettverk og datasystemer. Er det da mulig å bygge på til en master ved NTNU etter endt studie på HIG? og er det stor sannsynlighet at jeg kommer inn på NTNU?

På resttorget har det også kommet opp flere muligheter. Blant annet informatikk ved HIST, informasjonsikkerhet (HIG), programvareutvikling (HIG) som er aktuelle.

Har dere forslag til en fornuftig og klok vei å gå for at jeg skal få meg en god jobb som er godt betalt? Vet også at det selvfølgelig kan varierer veldig. Men ønsker noen forslag.

Hadde det vært muligheter å gå først 1 år på drift av nettverk og datasystemer eller lignende studier for så og begynne rett i 2 klasse på NTNU informatikk neste år igjen?

Takk for alle svar :thumbup:! Hadde vært evig takknemlig om noen kunne hjulpet meg frem til en avgjørelse :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo litt vanskelig å svare på dette uten å kjenne deg, men om jeg hadde vært i ditt sted ville jeg valgt informasjonssikkerhet ved HiG. Det virker som et spennende studie, og HiG er ledende i landet på det området. Jeg utkjempet en liten kamp i eget hode mellom nettopp informasjonssikkerhet ved HiG og informatkk ved NTNU, og endte på det siste. Jeg er med andre ord en av jævlene som sørget for at du ikke kom inn på førstevalget. :roll:

Hvilke muligheter du har til å bytte til NTNU vet jeg ikke, men det skal i hvert fall være mulig å bygge på med en master i telematikk der etter fullført bachelor i informasjonssikkerhet. Muligens i informatikk også, men det må du spørre NTNU om for å få et sikkert svar på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kan hende at trådstarter hadde superflaks, for det ble gitt 3 nye tilbud i suppleringsopptaket.

Hadde nok ikke så flaks.. ligger på 2 plass nå. Var en dag jeg var på første plass også, men datt ned igjen. Det er vel ikke lenger så store muligheter for studieplass på NTNU da regner jeg med?

Ser hvertfall ut til at det blir drift av nettverk og datasystemer i år.. så får jeg se om jeg kanskje heller begynne på nytt i trondheim neste år. (tror jeg kan få godkjent noen eksamener på gjøvik)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...