eivindbirkeland Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Kikker på bærbar og har funnet et par maskiner som er ganske like i spesifikasjoner bortsett fra CPU. Den ene har Intel® Core™ i3-330M Processor (3M Cache, 2.13 GHz), den andre har Intel® Core™2 Duo Processor SU7300 (3M Cache, 1.30 GHz, 800 MHz FSB). Hvilken CPU er "best"?? Kan f.eks. klokkefrekvens sammenlignes direkte? Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) i3 er vell nyere, har det på min PC og spiller BFBC2 osv. Men kommer mye ann på grafikkkort osv. (har et ATi 5650 i min) Link begge PCene (Klokkefrekvensen kan vell sammenlignes når det er så stor forskjell Endret 20. juli 2010 av Fullstendig Tilfeldig Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 ut fra specsene vil jeg si at Intel® Core™ i3-330M Processoren er mye bedre ennd en andre. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Kikker på bærbar og har funnet et par maskiner som er ganske like i spesifikasjoner bortsett fra CPU. Hvilken CPU er "best"?? Kan f.eks. klokkefrekvens sammenlignes direkte?i3 er siste generasjon basert på 32 nm produksjon, noe som i dette tilfellet gir en rekke fordeler. Integrert grafikk er det mest banebrytende med tanke på strømforbruket sammenlignet med det andre alternativet. Det kommer jo litt an på hvordan maskinene ellers er bygget opp og hva maskinen skal benyttes til. Klokkefrekvens kan ikke sammenlignes direkte, men likevel, i dette tilfellet er det ingen tvil, jeg ville valgt i3. Endret 20. juli 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå