Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Øvelser for og tenke mindre

Gjest Thinkerbell

Anbefalte innlegg

Gjest Thinkerbell

Hei

For tiden tenker jeg mye, ALT for mye.

Alle slags tanker kommer på en gang, krasjer i hverandre og blir til 10 nye tanker!

Jeg får ikke sove, de få gangene jeg faktisk sovner er klokken gjerne 8 om morgenen, da våkner jeg 8-10 timer senere med hele dagen bortsovet og føler meg helt jævlig - akkurat som om jeg ikke har sovet et sekund..

Disse tankene er uutholdelig for og si det mildt, de fører til at jeg ikke greier og slappe av, livskvaliteten min er elendig.

Greier ikke og pleie forholdet med dama, kan ikke sove, får ikke jobbet. etc .

Jeg trenger desperat noen øvelser for og tenke mindre, eller egentlig hva som helst så lenge det gir litt fred til hjernen min.

Noen forslag? Vis ikke det stopper snart må jeg til legen for og få noen piller så jeg faktisk får sovet om natten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lite peiling på søvnproblemer, bare så det er sagt.

Men har du problemer med å sove, selv om du har vært fysisk aktiv en hel dag? Selv om du føler deg sliten i hele kroppen?

Dersom du har veldig mye å tenke på, så kan du prøve å få tankene over på litt annet? En aktivitet, hobby, dataspill - hva som helst. Det kan hjelpe for å få koblet av litt.

Hvis det er store problemer i livet ditt (f.eks. at du ikke helt klarer å pleie forholdet med kjæresten din), ville jeg også prøvd å få så mye klarhet i det som mulig. Har du prøvd å prate med andre om tankene du får når du skal sove? Andre enn kjæresten din? Å få snakket ut om ting til andre kan lette på mye trykk.

Lenke til kommentar

Trening. Er du fysisk sliten orker du ikke å tenke like mye når du legger deg og du sovner mye lettere i tillegg til at kvaliteten på søvnen øker.

Kosthold. Spis sunt og ikke spis og drikk for mye før du skal legge deg. Dette vil også gjøre at du orker å trene mer, hvilket vil kunne føre til bedre søvn igjen.

Rutiner. Vaner rundt det å legge seg er veldig greit. Ved å gjøre endel faste ting før du skal legge deg forbereder og forteller du kroppen din: nå skal jeg sove. Eks: pusse tenner, ta en kald dusj, lufte på rommet og kanskje skifte på sengen. Og viktigst: legge seg til samme tid hver dag. Det å skru av maskinen en til to timer før du skal sove hjelper også..

Det ville selvfølgelig også hjulpet å bedre forholdet med dama. Det gjør du lettere ved å sove mer, ved å være aktiv, ved å finne på ting, ved å utfordre deg selv, ved å være sosial med venner, osv.

Hadde holdt meg unna sovepiller i det lengste løpet. De som er laget for at du skal sove lenge gir deg hangover på samme måte som når du har vært på fylla. Andre bivirkninger er kvalme, skjelvinger og metallsmak i munnen.

Lenke til kommentar

Tips 1: Gå hit: http://diydharma.org/audio/by/album/binaural_beats_for_transcendence_-_disc_one

og last ned "Shamanic Kundalini Chakra Flow by frequency=quantumleaps". Spill den av med høretelefoner mens du slapper av. Bruk så høyt volum du klarer uten av det blir ubehagelig. Sannsynligvis må du starte med lavere volum enn du bruker på vanlig musikk, lyden er nemlig ganske intens.

Tips 2: Meditasjon. Mediter ved å finne en behagelig stilling, f.eks. liggende og la tankene flyte unna. Når det kommer nye tanker la dem flyte unna med "strømmen" istedenfor å dytte dem unna. I begynnelsen hjelper det ikke så mye, men hvis du trener ofte blir du bedre og bedre.

Tips 3: Kombiner tips 1 og 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...