Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg ser på meg selv som forholdsvis usosial, og har vel aldri vært på byen med venner før. Har ikke mangel på venner, men når jeg først er ute på noe blir det fort til at jeg gleder meg til hjemreisen. Hva skyldes dette? Kan ikke si at jeg har direkte kommuniseringsproblemer, for jeg snakker uten problemer med folk jeg. Det er bare det at jeg ikke vet hva jeg skal si i enkelte situasjoner? Noen råd? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hvor gammel er du? Føler du at du gleder deg til å dra hjem om du er å ser på en film hos en god kompis? Og kjeder du deg når du er med venner? For meg høres det ut som du er litt usikker på deg selv. Som igjen kan resultere i at du helst ønsker å dra hjem, fordi da kan du unngå ukomfortable situasjoner. Tør ikke være for bombastisk - men jeg tror det er lettere å hjelpe deg, dersom du utdyper litt mer. Føler du det alltid slik når du finner på ting med venner? Eller er det kun noen ganger? Kommer det ann på hvilke venner du er med? Og ønsker du å dra hjem, fordi det er noe hjemme du heller vil gjøre? Som f.eks. se på film, spille dataspill, bygge modellfly, eller hva som helst? Eller er det kun fordi du ønsker deg vekk fra situasjonen? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ser ikke på det som et direkte problem akkurat, og trenger ikke noe særlig med hjelp heller. Selv om jeg selvfølgelig setter pris på at folk bryr seg. Det handler mer om at jeg ikke alltid vet hva jeg skal si i enkelte situasjoner, og 'redd for å komme i en ukomfortabel situasjon' var definitivt en god beskrivelse av det. Å bare sitte der uten å si et ord virker veldig dumt, selv om ingen av oss finner på noe å si. Fungerer det å begynne å snakke om været osv i en slik situasjon? Lenke til kommentar
Sansj Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 For meg høres det ut som du har en letterer form for sosial fobi. Siden du lett kan føle deg ukonfertabel i situasjoner hvor du ikke er helt sikker på hva du skal si eller gjøre. Siden du noen ganger har lyst til å dra hjem når du er i situasjoner som det, kan det kanskje være et tegn på at du føler en større tryghet når du har kontroll på dinne omgivelser og at du ikke føler noe press fra andre.. Går kanskje litt rundt meg selv men Det enkleste du kan gjøre for å komme over dette er rett og slett bare å fortsette å gå ut med venner og sette deg i lettere sosiale omgivelser. Om du begynner å føle deg ukonfertabel bare pust dypt ett par ganger og tenkt " I dont care ". eller du kan prøve å tenke deg at du er hjemme i trygge forhold. Da skal du nok se at den pinlige stillheten og uvisheten forsviner. etter vært vill du sakte men sikkert bli mer trygg på deg selv og dinne omgivelser.. Pick it up and go with it! Cheerz! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå