Hugol Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Hei. Har en selvbygd PC her, med en del problemer. Et skjermkort som svikter, frysing av skjerm ingame, crashing av mange programer (går mest i mozilla) problemer ved en del software innstalasjoner og nettsider/programer med rar grafikk feks. kun halve skjermen vises, resten i blått. Som dere sikkert skjønner har jeg null peil på dette selv. Derfor spørr jeg her, hvor i oslo jeg kan finne et bra verksted som kan løse problemet for meg? (Nei jeg har ikke bygget pcen selv. Er bygget av en fyr som er på 4 ukers ferie atm.) Takk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg antar at han som bygde maskina ikke spikket alle delene selv. Jeg anbefaler deg å spørre ham hvor han kjøpte majoriteten av deler og sende maskinen dit. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Levere inn PC kan være en dyr affære, så jeg vil anbefale du først forsøker på enkel feilsøking. Ønkser du å levere inn maskinen, finner du flere på denne nettsiden: PC Verksted i Oslo PS: Før du leverer inn maskinen vil jeg anbefale du tar backup av viktige filer. Du kan først starte med backup av viktige filer. Til slik Backup kan jeg tipse om programmet Ashampoo Burning Studio 2010 Neste steg er å laste ned drivere. For å finne ut hva slags komponenter du har, kan du bruke programmet Piriform Speccy. Er du usikker, kan du i programemt Speccy trykke File og velge Save as Text file... Lagre tekstfilen og post den her. Jeg eller noen andre kan så gi deg riktige linker til driverene du trenger å laste ned. Neste steg er å teste Ram (Minnebrikkene) Jeg vil med dette anta du har Windows 7 eller Windows Vista? Disse to versjonene av Windows har et helt brukbart program for å teste Minnebrikkene for feil. ¤¤ Klikk på Windows ikonet (Start menyen) i søkefeltet skriver du minne og velger Diagnostier datamaskinen for minneproblemer, deretter velger du Start på nytt nå og kontroller for problemer. PCen vil så logge deg av Windown og Windows Memory Diagnostic vil starte opp. Når Windows Memory Diagnostic har startet opp, trykker du F1 tasten og endrer til følgende innstillinger: Test Mix = Extended || Cache = Default || Pass Count = 2. Trykk så F10 for å lagre og sett igang med å teste dine Minnebrikker. NOTER: Slik test kan være tidskrevende, så jeg anbefaler du lar PCen få arbeide på et tidspunkt hvor den får være i fred. Som til eksempel over natten eller mens du er på jobb. Neste steg vil nok få flere PC Wiz'ene her til å gremmes. Men det er ofte en enkelt metode å kvitte seg med en god del Windows problemer. Ja, jeg snakker om å installere Windows på nytt. Det er sikkert mulig å fikse dine problemer med de riktige kommandoene. Men siden du nevner at du har null peiling, gjør vi det så enkelt som mulig, selv om noen vil kalle reinstallering av Windows som å skyte spurv med kanon Siste steg er å installere driverene og programmene du bruker. Linken under lar deg laste ned en pakke som inneholder følgende programmer: Androsa FileProtector Ashampoo Burning Studio 2010 File Shredder Foxit Reader Glary Utilities Google Chrome Google Picasa Microsoft Security Essentials Malwarebytes' Anti-Malware Paint.NET Piriform Speccy Piriform Defraggler Piriform CCleaner Piriform Recuva Revo Uninstaller TeraCopy VideoLAN - VLC media player Windows Live Essentials Windows Memory Diagnostic 7-Zip >| Klikk her for å laste ned |< Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Mamoz på furuset. Datakjeden. Disse 2 er vel de som er de mest utbredte. Endret 20. juli 2010 av Samcki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå