StephenHawking Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Er i ferd med å sette sammen ny PC(for første gang), og skulle gjerne hatt noen gode råd. Hovedkort+cpu har jeg allerede bestilt - AsusP4P800 deluxe og en P4 2.4 P800 prosessor(er dette en god kombinasjon) Hvilken RAM bør jeg velge til dette( har vurdert twinmos pc3200, men er usikker....kanskje corsair xms 3500.. er vel litt dyr!) Harddisk er også noe jeg er usikker på. Bør jeg kjøre RAID??(noe jeg forøvrig ikke aner hvordan gjøres)Trenger ikke så mye lagringsplass men vil gjerne at det skal være så raskt som mulig!! Kanskje en WD raptor eller to?! Hvor mye penger er det verdt å bruke på kabinett? Man kan jo få Chieftech dragon til rundt tusenlappen med powersup. Er det et bra kabinett? Ellers har jeg Skjerm og et geforce 4 jeg har tenkt å beholde intil videre så jeg slipper den utgiften Kult hvis noen som har peil kunne sagt hva de syns/kommet med noen forslag til dette oppsettet Lenke til kommentar
Josten Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Tror twinmos pc 3200 m/winbound er bra ram. Når det gjelder hd tror jeg at jeg ville valgt en wd raptor som systemharddisk, og en annen som lagringshardisk (størrelse etter behov). Chieftec kabinettene er sikkert helt greie. Personlig synes jeg ikke de er de kuleste, men det er jo subjektiv smak. De har gjort det bra i tester og slikt og har ganske god kvalitet og gode løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå