Gå til innhold

ekstern harddisk - mapper flyttet på fra linux/ubuntu kan ikke åpnes fra windows

Anbefalte innlegg

tittelen sier egentlig det meste. jeg har en ekstern harddisk der jeg har all min musikk og alle mine filmer på. (slik at jeg kan enkelt kan ta det med meg overalt). for noen måneder siden begynte jeg å bruke ubuntu (9.10) og har den siste tiden organisert og flyttet på endel mapper og filer internt på den eksterne harddisken.

problemet: når jeg nå nylig tok med meg harddisken til en kompis og skulle åpne mappen der all musikken ligger ville windows simpelthen ikke åpne mappen. har etterpå testet dette på to egne maskiner som kjører henholdsvis windows 7 og windows vista. det fungerer å åpne mapper i windows flyttet direkte fra en harddisk til en annen. men om jeg flytter den mellom to målmapper på disken med linux klarer ikke windows å finne mappen.

jeg antar dette har en sammenheng i forskjellen mellom hvordan linux og windows indekserer data på harddisk. men har søkt litt rundt, og enda ikke funnet en løsning.

på forhånd takk [ps. litt usikker på om denne er postet i riktig kategori (?)]

Endret av blured
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...