Gå til innhold

hjelp til studioutstyr

Anbefalte innlegg

Jeg er i startfasen som fotograf, og lager eget studio. Holder på å sette meg inn i studioutstyr som jeg trenger, og lurer på om noen har noe bra utstyr å anbefale. Tenker litt på pris, men kvalitet kommer først. Har sjekket ut Hensel starter kit, men vet for lite om det.

Hva kalles en slik bakgrunn som går nedover veggen og videre utover gulvet? Noen som har anbefalinger å komme med om slike bakgrunner.

Hvem selger slikt?

Er det noen som har erfaring med dette, eller har gode tips å komme med ang. annet utstyr, setter jeg stor pris på innlegg.

Har allerede gått til innkjøp av Nikon D3 + en del objektiver til dette, så tips ang. fotoutstyr trengs ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakgrunn kalles rett og slett bakgrunn evt. bakgrunnspapir (backdrop på engelsk). Interfoto og Scandinavianphoto har dette.

I tillegg bør du vel ha ett par anstendige blitser og egnede modifiers, f.eks. softbokser av en høvelig størrelse.

Har du ikke erfaring med lys og lyssetting er Strobist en god kilde til kunnskap, selv om han fokuserer på bruk av små TTL-blitser, de samme reglene gjelder for studioblitser, man har bare en del mer lysstyrke tilgjengelig.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...