- mOtz^ - Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Er det mulig å forlenge ett trådløst nettverk ved hjelp av en ekstra trådløs ruter? Altså at ruter nr. 2 tar imot det trådløse signalet fra hovedruter 1, og sender det videre, slik at dekningsområdet blir større.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 en wireless range extender som det heter på pent gjør dette, tar inn signal så deler ut igjen for større dekningsområde. fungerer mest smertefritt kjøper du en av samme merke som den routeren du har frafør. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 hvor langt skal unna basen skal signalene nå da? Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Fra før av har jeg en linksys WRT54g. Kan jeg sette opp den til å forlenge signalet, og hvordan gjør jeg isåfall dette? Den vil stå plassert innenfor hovedruters trådløse rekkevidde, og deretter dekke området jeg ønsker å forlenge signalet til. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 det finnes kort og rutere med muligheter til å koble på antenner oppover mot 54 til 94 desibel og på den måten gjør at du kan få trådløse signaler ganske langt.. Langt over mila...++++ Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Dette går fint ja. Du må sette den andre routeren opp som repeater, denne vil ta inn det trådløse nettverket, og sende det ut igjen på nytt. Det enklaste er å kjøpe ein router med denne funksjonen innebygd, alternativt kan du kjøpe ein router som er støtta av DD-WRT, og deretter sette den opp som repeater eller repeater bridge, alt etter kva behov / ønske du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå