Gå til innhold

Høgskole fulltid eller deltid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Robert. Først velkommen til diskusjon.no !

Ville tatt mcitp sertifiseringen hadde jeg vært deg. Når det kommer til valg av høyskole, så må du nesten se litt selv.

Klarer du å være disiplinert til å jobbe og studere samtidig hadde jeg valgt det. Hvis ikke hadde jeg sagt opp jobben, og tatt det på fulltid. (Som ikke er noe å skjems av om du gjør,) da ville du fått 100% tid til å konsentrere deg om studiene. Om du går for ett deltidsstudie, skal du fungere 100%på jobb og 100% på kveldstid.

IT og informasjonssystemer-bachelor i buskerud har ikke r1 som opptakskrav, jeg har hørt r1 er temmelig drøyt. Men det må du nesten se selv.

Hadde jeg vært deg hadde jeg jobbet ett år til, eller 1/2 år og tatt eventuelle fag du mangler, f.ex r1. Sjekk ut driftlinjen til hig. Den skal være den beste i landet.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er greiest å studere heltid om du kan ettersom du blir mer tilstede i klassen enn om du bare tar noen få fag omgangen. Man lærer mye av å jobbe med andre, og det er mer sosialt.

Når det gjelder mangel på realfag antar jeg du kjenner opptak til ingeniør via treterminordningen? Kan virkelig anbefale deg å se nærmere på de skolene som tilbyr dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...