Lightboy Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Hei jeg har en 3 årgammel pc som jeg vurderer om det lønner seg og oppgradere den eller kjøpe en helt ny en,vet ikke om jeg vil gi mer en 14000 så da lurer jeg på om hva som lønner seg.!kjøpe 2 stk skjermkort og 4gb mer ddr2 ram eller kjøpe seg et helt nytt oppsett.Jeg er veldig kresen når det gjelder lagging og spiller mye krevende spill min pc som jeg bruker nå er: CPU: Core 2 Duo E8400 3ghz(4.0GHz) Mainboard Gigabye Ga-x48-ds5 gfx:evga gtx280 1gb minne:Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB Hdd:samsung 750gb cpu cooler:Thermaltake BigTyp 120 VX CPU Os:Windiows 7 Ultimate 64 norsk. Jeg har lurt litt på to sapphire 5870 og de hovedkorta som støtter både crossfire og sli og i7 920 prosessoren. Endret 19. juli 2010 av Lightboy Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 4GB mer ram vil du ihvertfall ikke merke i spill. Tror ikke sli gtx285 vil gi noe fantastisk boost i forhold til prisen heller. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Bestemte meg for å handle en helt ny pc.De delene keg har kommet frem til er: 2 stk radeon 5870(enten gigabyte elel sapphire),gigabyte ga-x58a-ud5,i7 930 og vindows 7 ultimate norsk,vet ikke hva slags kabinett,minne,strømforsyning etc så noen tips til hva som passer sammen med disse komponentene hadde vært fint. har økt prisen til 15000kr så jeg håper jeg får en god gamer pc til den prisen. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Hvorfor har du tenkt å kjøpe ny pc akkurat nå? Den pcen du har fra før bør kjøre alle spill idag på fullt uten lagg. Hvorfor ikke vente litt til ihvefall når intel kommer med seks kjernet prosessor og ny grafikkserie fra ati, enn å investere i noe som blir utdatert straks som du ikke har behov for enda. Endret 20. juli 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ultimate er ikke nødvendig, gå for home premium, er ikke vits med 2x5870 med en gang, kjøp et nå og kjøp et nytt når prisene synker. Lenke til kommentar
doink Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 At det ikke er vits å kjøpe 2x5870 med en gang vil jeg ikke akkurat si meg enig i. Fyren sier han er veldig kresen på performance i spill og spiller mye krevende spill. Du klarer lett å få Crysis eller lignende fps games til å knele PC'en med et 5870 om du kjører grafikken på max eller i nærheten av max. Etter hva jeg hørte er Crysis 2 rett rundt hjørnet og jeg tør ikke tenke på hvordan det ville gått. Ram vil som "rulleguru" sier ikke hjelpe deg nevneverdig i det hele tatt på den pc'en du har nå. Du spør om råd til ram/psu/kabinett osv. Hva ønsker du ut av pc'en ? Skal den være så lydløs som mulig? Skal du overclocke pc'en ? Det er vesentlige momenter for hva du skal velge. Hovedkortet, cpu'en og gpu'ene du har valgt til nå er iallfall starten på en rå gaming rig. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg liker en blanding av overclocking og så lite lyd som mulig,kommer ikke til å overclocke med det første siden den er vel mer en god nok i seg selv.Noen som vet når 6 kjerners intel prossesorene kommer forresten? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 6 kjerner fra intel FINNES, nemmelig 980x, men den alene koster 8000 kr, så det er vel max uaktuelt for de aller fleste. Du bør alikevel unna deg en 930 i stedet for Bloomfield CPU'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå