Gå til innhold

Sony Vaio F12 eller Hp Envy 17?

Sony Vaio F12 eller Hp Envy 17?  

3 stemmer

1. 1. Sony Vaio F12 eller Hp Envy 17?

• Sony Vaio F12
      1
    • Hp Envy 17
      2

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt en del tråder her på forumnet om laptop kjøp, har enda ikke klart å bestemme meg.

Men har nå trukket ut to jeg er ganske sikre på.

Sony Vaio VPC-F12M1E http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/VPCF12M1EH/sony-vaio-vpc-f12m1e

Eller:

HP Envy 17-1080 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598619

Det som er valget er på en måte spill eller film/multimedia.

Jeg ser mye på film, har nå en laptop som ikke duger til noen spill, men film går som smurt.

Her frister Vaioen stært, den har jo både Blu-Ray og full hd skjerm.

Har skilte foreldere som jeg pendler mellom, har lyst på en pc som gir god spillytelse til ikke så altfor mye spenn. Her ser jo hp'n fin ut.

Duger Vaioen til noe særlig til spill? for da er jo valget enkelt, skjønner ikke oppsette til nvidia så har ikke peil på om kortet er bra eller dårlig.

Har budskjett grense på 11k så gode forslag tas imot.

Er veldig taknemlig for svar!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vaio F12S er vaios svar på Envy 1080. Du burde heller kikke litt på den. Husk at F12M kjører Intel i5 som blir mye dårligere sammenlignet med i7 i Envy.

Litt sent svar men jeg har sett på akkurat de samme og tenker å gå for VAIO F12S. Grunnen til det er at jeg har hatt ekstremt dårlig erfaring med HP.

Teoretisk er Envy bedre til spill. Da mener jeg ikke at VAIOen er dårlig til spill men, Envy har et noe kraftigere grafikkort. (har lest masse om de nå :p)

Det er 6 grunner til at jeg kommer til å kjøpe vaio F12 istedet for Envy:

1. HP har nesten alltid problemer med overheating

2. Pga dårlig oppbygging blir HP pecer så varme at de varer kortere (har hatt flere)

3. Vaio F12 har bedre skjerm og bluray spiller

4. Synes Vaio ser mye bedre ut

5. Har god erfaring med VAIO [stillegående, delikate, gjennomførte]

6. Har hørt at Envy skal bråke ganske mye

Vet at mine grunner ikke er sååå tekniske men, det er jo ikke så stor forskjell på de heller. Valget er ditt. Blir spennende å se. Kan ikke du gi oss en liten update på hvordan det går? Så skal jeg prøve det samme.

Endret av nine09
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...