Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stativ

Anbefalte innlegg

Hei!

Behovet for stativ har vokst seg større og større den siste tiden, og jeg ser nå at jeg har behov for et stativ. Sliter veldig med å finne et som passer mine kriterier, og håper noen kan hjelpe. Prisklassen er maks 2000, kulehode, stabilt og mulig å bære i mindre avstander, muglighet til å velge horisontal/vertikal vinkel, og kunne snu og vende stativet i alle posisjoner (samt macro fotografering).

Et relativt lett, stabilt stativ til en makspris på 2000 som jeg kan ha glede av lenge. Stabilt nok til å tåle teleobjektiver og mindre normalobjektiver.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat lagt inn bestilling på Manfrotto 190XPROB + 494RC2(2.2kg), 055(rett over 3kg med 498rc2) ble litt for tung og høy sammenlagt for min del, hadde jeg hatt bil hadde det vel blitt 055serien. Sparte også bittelitt penger på 190'n.

Er også 190XB + 496RC2 kits der ute som man får billigere enn for det jeg kjøpte, men jeg ville så gjerne ha mulighet for vannrett midstang =)

Lenke til kommentar

Er det dette stativet "190XPROB" man kan legge senterarmen vertikalt på bakkenivå ?

Edit,

:)

Likeså kan 055, men de gangene jeg har forsøkt, så har det vært utrolig ustabilt - nærmest ubrukbart med stort kamera i alle fall.

Mye bedre med stativ uten senterarm :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...