Gå til innhold

Hvorfor blir hamburger sett på som et kremeksempel på usunn mat?

Anbefalte innlegg

Jeg har fundert litt på dette og jeg forstår det ikke, hvorfor tror vi at en hamburger er usunt? Jeg har sammenlignet næringsinnholdet i en standard gate-hamburger med en rekke norske standard-middager og hamburgeren kommer ofte bedre ut. Jeg gjorde f.eks. en sammenligning mellom 3.5 skiver kneippbrød med litt smør og 3.5 egg på, og en vanlig big-mac fra mcdonalds. Resultatet ble slående likt både når det kom til antall karbohydrater, proteiner og fett. Hadde det ikke vært for eggene hadde bic macen kommet ut langt bedre, så å hive i seg en big mac til frokost er da i de fleste tilfeller bedre enn en standard kneip-frokost (hvis du spiser så mange kalorier til frokost da). Jeg er også sikker på at det er langt bedre å spise hamburger framfor ethvert pasta måltid eller annen karbohydrat rik kost. Er det noen som har noen innspill?

Endret av Olli12345
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta for deg en gatekjøkken hamburger da. (I dette tilfelle mix)

Det eneste jeg vil se for meg som usunt er dressingen, og muligens det at det er fint brød isteden for grovt.

Utenom dette så er det jo vanlig storfé-kjøtt, salat, tomat, løk og sylteagurk.

Så jeg ser teorien din. Det er jo egentlig ikke like usunt, men som Malvado sier, det er sjeldent man spiser burger uten pommes frites og cola! : d

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...