Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Begynnelse på anlegg

c4sh

Anbefalte innlegg

Hei.

På grunn av dårlig råd tenkte jeg å bynne med å kjøpe spiller, fronthøyttalere (5 1/4") og eventuelt en forsterker. Trenger også kabler.

Tenkte en prislapp på 3000-4000 tusen. Noen med gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

Det oppsettet Med Alpine spiller og Dynabel frontsett og forsterker så interessant ut. Blir kanskje litt dyrt i første om gang, men får råd etter hvert når lønningen kommer.

Har hørt utrolig mye dårlig om Pixmania, så blir neppe å handle der selv om det var en fin pris.

Kan vel også nevne at jeg ikke har peiling på anlegg, så vet ikke hva som egentlig er forskjellen på fulltone og komponent, og hva som menes med å dele aktivt. (Burde kanskje lese litt..).

Lenke til kommentar

Dynabel sine bilhøyttalere er etter min mening søppel, en del dårlige erfaringer derfra ja.

Grunnen til dårlige ryktene til pixmania er at mange folk har vært for dumme til å forstå hvordan RMA systemet deres fungerer, følger med mye mer info i pakkene nå om sånt.

Kun gode erfaringer med dem, også brukt garanti uten problemer..

Alpine spilleren er bra, fan av merket selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Har i hvert fall litt tid før lønningen kommer til å sette sammen gode komponenter. Er ikke så utrolig lydgal, men vil helst styre unna høyttalere som spiller surt.. Holder Fusion gei kvalitet?

Tenkte å få bestilt spilleren så fort som mulig. Er det stor forskell på disse?

- Alpine CDE-9880R

- Alpine CDE-111R

Endret av Glennh
Lenke til kommentar

Dynabel > Fusion, etter min mening. Det sette går for å ha bra lydkvalitet!

Men for all del, dere trenger ikke velge det selvom jeg ville gjort det. :p

Angående de Alpine-spillerne, så er det nok ikke noen hørbar forskjell på lyden,

men jeg kan hvertfall bekrefte at lydkvaliteten i 9880r er fenomenal! Anbefales...

Lenke til kommentar

Fusion og dynabel er av samme ulla, grei lyd for lite penger, men har blitt lei av å sende dynabel høyttalersett og suber inn på garanti (tåler nada), derfor anbefaler jeg heller ikke det merket til andre (unntatt forsterkerne som er bra for pengene).

Første jeg legger merke til med forskjell på spillerne er at 111 spillern kun har en phono utgang. Ville gått for 9880 av de 2..

Lenke til kommentar

Tror jeg går for den da.

Når det gjelder resten. Tenker Dynabel forsterker, og kan sikkert strekke meg litt opp i pris når det gjelder høyttalere hvis de er verdt det.

Er forresten kabelsett de selger rundt omkring å anbefale? F.eks. dette.

Endret av Glennh
Lenke til kommentar

Tror jeg går for den da.

Når det gjelder resten. Tenker Dynabel forsterker, og kan sikkert strekke meg litt opp i pris når det gjelder høyttalere hvis de er verdt det.

Er forresten kabelsett de selger rundt omkring å anbefale? F.eks. dette.

Det settet kan du fint bruke. ;)

Hvor mye vil du bruke på frontsett, maks da?

Kanskje du kan være prøvekanin for meg på dette? ;)

Har hørt mye bra om DLS, og prisen er jo overkommelig...

Lenke til kommentar

Dette kommer i hvert fall til å gå langt over budsjettet. Tenkte rundt 1500,-

Er forsåvidt 6.5" fremme i bilen, bare jeg som har blingsa litt. Er Focal 165A1 eller Pioneer TS-A170C noe bra?

Har en Sunny N14 combi-coupé, men skal ikke ha denne bilen i alt for lang tid. Tenkte å bygge et anlegg jeg eventuelt kan flytte over i neste bil, om det lar seg gjøre.

Endret av Glennh
Lenke til kommentar

Dette kommer i hvert fall til å gå langt over budsjettet. Tenkte rundt 1500,-

Er forsåvidt 6.5" fremme i bilen, bare jeg som har blingsa litt. Er Focal 165A1 eller Pioneer TS-A170C noe bra?

Har en Sunny N14 combi-coupé, men skal ikke ha denne bilen i alt for lang tid. Tenkte å bygge et anlegg jeg eventuelt kan flytte over i neste bil, om det lar seg gjøre.

Av de to ville jeg gått for Focal-settet,

men ville heller prøvd DLS hadde jeg vøri deg. :)

Klart det lar seg gjøre? Kan jo taes ut igjen vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...