Saitek1236456 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Dette her er situasjonen. To venner av meg de deler samme battle.net mail-adresse, men de har allikavel 2 forskjellige battle.net accounter i samme battle.net account, bare at de logger inn med samme mail-adresse og passord. Den ene kameraten min som har den ene brukeren gjorde noe dumt, han kjøpte gull. Han kjøpte gull kun til hans bruker, ikke på den andre. Og nå 2 måneder senere har Blizzard tatt alt, altså på begge brukerene. Jeg skjønner hvorfor de gjorde det på den ene brukeren, men hvorfor på den andre? Det er jo to forskjellige personer og accounter, og den andre som ikke kjøpte gull er jo helt uskyldig. De tok gullet, alt gearet og alle emblenene. Han ene som ikke hadde kjøpt gull hadde 2 level 80 som han hadde virkelig jobbet hardt med og skaffet seg bra gear, og nå er alt borte bare fordi at den andre vennen kjøpte gull. Hvorfor tok Blizzard gearet på den andre brukeren også? Jeg vet at de kan se forskjell fordi den brukeren som kjøpte gull har blitt bannet i 72 timer. Er det en måte på for han uskyldige å få gearet og gullet tilbake? Du kan jo tenke deg selv hvis du hadde delt battle.net adresse med en annen venn, og han hadde kjøpt gull også hadde begge blitt straffet for det. All den tiden du har jobbet for det gearet og gullet, også er alt borte. Vennen min som ikke hadde gjort det er helt fortvilet, og det skjønner jeg jo godt når han ikke hadde gjort det. Må da finnes en måte for han å få gearet og gullet sitt tilbake? Jeg sier ikke det at han som kjøpte gullet burde få det, men i hvertfall han som ikke gjorde det. Endret 19. juli 2010 av Saitek1236456 Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Hvorfor har de delt battle.net-konto.......? Hva slags fordeler gir det? Alle kan få hver sin gratis email her i verden. Lenke til kommentar
Saitek1236456 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Hvorfor har de delt battle.net-konto.......? Hva slags fordeler gir det? Alle kan få hver sin gratis email her i verden. Det vet jeg ikke helt hvorfor de har, etter min mening gir det ingen fordeler bortsett fra at kun en av de trenger å betale månedsvis så kan begge spille. Men de har jo også to forskjellige accounter som de logger på hver for seg og spiller sammen. Endret 19. juli 2010 av Saitek1236456 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Skriv ticket å spør, men personlig synes jeg det var fortjent, nå har dere eller dine kompiser lært en lekse. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Takk for advarselen. Har samme løsningen for meg og en kamerat, men da bryter jeg ut av den "alliansen" i kveld. Tar ikke sjangsen på å bli bannet om han andre skulle finne på og bryte EULA-en. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Sånn går det når man skal ty til de letteste løsningene. Lenke til kommentar
Saitek1236456 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Skriv ticket å spør, men personlig synes jeg det var fortjent, nå har dere eller dine kompiser lært en lekse. Ja det var fortjent for han som kjøpte det, men på ingen måte for han andre som ante fred og ingen fare i dag og plutselig logget på og så at han var naken og ikke eide nåla i veggen engang. Jeg synes det er urettferdig for den uskyldige, og det bør være en eller annen måte å få fikset dette på. Lenke til kommentar
findon Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 med så mange tusen som kjøper gull blir det mange tårer, og jeg skjønner at ikke blizzard har kapasitet til å sjekke hvorvidt alle disse historiene er sanne selv om det kunne blitt verifisert med logg over ip-adresser og brukerkonto. Skjønner at dette er dritsurt, men man får bare ta det med seg som en lekse her i livet. Vil også påstå han slepper svært billig unna, sånn rett før en ny ekspansion hvor alt gearet uansett må byttes. Tipper det er svært mange andre som faktisk har flere kontoer og bevisst gambler på at kun 1 konto blir tatt, mens de kan trikse litt internt via auctionhouse etc etc for å overføre pengene til mainchar - og som sagt, dette blir for mye styr for blizzard til at de skal gidde bry seg. For dem er dere bare en dårlig betalende kunde som tydeligvis er flink til å spre ordet om at juks ikke lønner seg. Her er det uansett snakk om 2 stk som betaler for 1 - og DET er vel strengt talt ikke helt meninga?? (Sorry hvis jeg tar feil, men har ikke fulgt med siste året etter at mage ble nerfa for n'te gang ) Lenke til kommentar
Saitek1236456 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Men uansett er det normalt at Blizzard tar gear og gull fra karakterer? Pleier de ikke bare å gi en bann? I og med at den ene brukeren fikk en bann på 72 timer mens den andre ikke fikk. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Burn! Lesson learned? Man må aldri dele kontoer. Ikke engang med noen man tror man kan stole 200% på. Plutselig kommer det en Lur Luresen og rundlurer dem og stjeler alt. Endret 19. juli 2010 av Nator Lenke til kommentar
Saitek1236456 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Nå er det også noe annet som er litt muffens her. Alle karakteren er i en guild, og de karakterene har tatt ut masse gull og items fra guildbanken slik at den nesten er tom, + som jeg sa at all gearet som har blitt solgt er vekke og gullet. Ville blizzard drevet på sånt og tatt fra guildbanken? Sleipt gjort isåfall Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Virker som kontoen er blitt scammet/hacket, har jo versert flere slike scam mailer den siste tiden, kanskje han har vært dum nok til å gå på en slik? Blizzard tar ikke items og tømmer guildbanker, de banner deg evt. fjerner ting du kanskje har jukset deg til, men stort sett kun ban. Lenke til kommentar
Saitek1236456 Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Ja nettopp, jeg synes at det hadde vært litt brutalt av de å selge alt gearet til vendor, ta alt gullet og tømme guildbanken. Men er det noen måte å få dette tilbake igjen på? Har hørt om folk som har blitt hacket og som har fått alt tilbake Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Det vet jeg ikke helt hvorfor de har, etter min mening gir det ingen fordeler bortsett fra at kun en av de trenger å betale månedsvis så kan begge spille. Men de har jo også to forskjellige accounter som de logger på hver for seg og spiller sammen. Om det er to kontoer på en battle.net-konto så må man fortsatt betale for begge kontoene om begge skal spilles på. Lenke til kommentar
Heseblesen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ja nettopp, jeg synes at det hadde vært litt brutalt av de å selge alt gearet til vendor, ta alt gullet og tømme guildbanken. Men er det noen måte å få dette tilbake igjen på? Har hørt om folk som har blitt hacket og som har fått alt tilbake Tror nok Actibus har rett her - virker absolutt som om kontoen er hacket. Kontakt Blizzard - send ticket. Vil nok få det meste erstattet. Har endel in-game venner som har blitt utsatt for keylogger og påfølgende hack, og de har fått det meste erstattet innen rimelig tid. Men, ikke sikkert at det er keylogger kameraten(e) dine er utsatt for da. Ville nok tenkt meg om når det gjelder gullkjøp ja.. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Det du gjør, åpne en ticket. IKKE SKRIV NOE OM Å KJØPE GULL. Skriv at du har blitt hacka, hva som har blitt tatt (sjekk guildbank moneylogg) cirka hvilket gear dere hadde osv. Det er selgerne som har tatt det..Når man kjøper gull, hva trenger vell selgerne passord og brukernavn til?(de kan jo bare sende det, eller helst møte i trade) Dette er en utrolig kjip situasjon, har litt erfaring med dette. Regner med at dere får ordnet opp, men hvis ikke, så synes jeg den vennen som kjøpte gullet, skylder han andre noe. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Har da aldri trengt å oppgi brukernavn/passord for å kjøpe gull, powerleveling derimot.. Lenke til kommentar
Robopope Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Hvorfor finnes det ikke passord til banken/guildbank i dette spillet, hadde vært ypperlig. Endret 20. juli 2010 av Qvistha Lenke til kommentar
nagina Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Passordt guild bank, tull, not wanted. Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Dette her er situasjonen. To venner av meg de deler samme battle.net mail-adresse, men de har allikavel 2 forskjellige battle.net accounter i samme battle.net account, bare at de logger inn med samme mail-adresse og passord. Den ene kameraten min som har den ene brukeren gjorde noe dumt, han kjøpte gull. Han kjøpte gull kun til hans bruker, ikke på den andre. Og nå 2 måneder senere har Blizzard tatt alt, altså på begge brukerene. Jeg skjønner hvorfor de gjorde det på den ene brukeren, men hvorfor på den andre? Det er jo to forskjellige personer og accounter, og den andre som ikke kjøpte gull er jo helt uskyldig. De tok gullet, alt gearet og alle emblenene. Han ene som ikke hadde kjøpt gull hadde 2 level 80 som han hadde virkelig jobbet hardt med og skaffet seg bra gear, og nå er alt borte bare fordi at den andre vennen kjøpte gull. Hvorfor tok Blizzard gearet på den andre brukeren også? Jeg vet at de kan se forskjell fordi den brukeren som kjøpte gull har blitt bannet i 72 timer. Er det en måte på for han uskyldige å få gearet og gullet tilbake? Du kan jo tenke deg selv hvis du hadde delt battle.net adresse med en annen venn, og han hadde kjøpt gull også hadde begge blitt straffet for det. All den tiden du har jobbet for det gearet og gullet, også er alt borte. Vennen min som ikke hadde gjort det er helt fortvilet, og det skjønner jeg jo godt når han ikke hadde gjort det. Må da finnes en måte for han å få gearet og gullet sitt tilbake? Jeg sier ikke det at han som kjøpte gullet burde få det, men i hvertfall han som ikke gjorde det. Eh det er dere som har blitt hacket, en gm ville ikke ha tatt absolutt alt som var på kontoene men har hørt at di som har blitt busted i det har fått seg en liten bann på noen dager og så har di tatt det gullet det var snakk om eller eventuell fjernet noe med samme verdi (epic flyer etc). Nå det store spørsmålet hvorfor deler dere battle net account? det er jo sinnsykt usikkert siden du ikke vet hva han andre kan gå i fella med scam mail/side som ligner battle net logon, osv. PS skaff autenticator for battle net accounten så ungår du å bli hacket hvis du har normal nettvett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå