kaolla89 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Kom på venteliste på begge studiene jeg har søkt på på Universitetet i Bergen. (Kunsthistorie førstevalg, og Kulturhistorie andrevalg) Tror dere jeg skal håpe på å komme inn, jeg vet ikke hvordan sånt pleier å være med universitetet.... og når får jeg vite om jeg kommer inn da, er det 29 juli? er det dumt å søke på sånn restplass om jeg står på venteliste? Eller skal jeg bare gi opp? Huff. ringte rundt til folk som trenger ansatte som jeg fant på nav.no istad, men enten var det deltidsjobb eller så hadde de allerede nok ansatte.. (eller så er jeg ikke kvalifisert for jobben) føler at alt har gått litt i dass nå som jeg endelig hadde funnet ut at jeg skulle prøve meg på studiene til høsten.. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Tips: Ta en restplass, og benytt internoverføring ila første semesteret. Du må passe på at du tar de obligatoriske første semester fagene for de studiene du vil gå på slik at du enkelt kan overføre deg til et annet studie. Det er ALLTID folk som slutter ila semesteret. Lykke til! Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Kom på venteliste på begge studiene jeg har søkt på på Universitetet i Bergen. (Kunsthistorie førstevalg, og Kulturhistorie andrevalg) Tror dere jeg skal håpe på å komme inn, jeg vet ikke hvordan sånt pleier å være med universitetet.... og når får jeg vite om jeg kommer inn da, er det 29 juli? er det dumt å søke på sånn restplass om jeg står på venteliste? Eller skal jeg bare gi opp? Huff. ringte rundt til folk som trenger ansatte som jeg fant på nav.no istad, men enten var det deltidsjobb eller så hadde de allerede nok ansatte.. (eller så er jeg ikke kvalifisert for jobben) føler at alt har gått litt i dass nå som jeg endelig hadde funnet ut at jeg skulle prøve meg på studiene til høsten.. Kva er det du står på venteliste på? Er det bachelor eller årsstudium? Eg kom inn på kunsthistorie bachelor ved UiB, men står på venteliste på psykologi årsstudium. Det er jo heller usannsynelig at eg kjem inn der, men viss eg gjer det så rykke du jo kanskje en plass fram i køa. Står du langt bak på ventelista? Er berre å ha is i magen. Skada uansett ikkje noke å stå på venteliste. Er alltid noken som trekke seg. Følg med også framover og viss du ikkje har kommt inn etter 3.opptaket så kan du etterkvart ringe skulen for å høyre om noken av hoppa av:). Lykke til! Kanskje vi kjem i klasse Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Tips: Ta en restplass, og benytt internoverføring ila første semesteret. Du må passe på at du tar de obligatoriske første semester fagene for de studiene du vil gå på slik at du enkelt kan overføre deg til et annet studie. Det er ALLTID folk som slutter ila semesteret. Lykke til! Akurat no så finnes det ingen restplass studier ved UiB på resttorget.. Eg tenker å ta intern overgang fra kunsthistorie til litteratur vitenskap. Skal søke om det i alle fall. Er uansett samme fakultetet og exphil. og exfac. første semesteret. Er det noken forskjell på dei innføringsemne på dei to studiene når det er samme fakultet og oppbygging? Har lest at på ex.phil så spesialiserer en seg meir på den utdanningen ein tek.. Men ser eg vel:) Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 jepp.. 0 restplasser på uib.. og de andre restplassene på andre skoler er sånn kristendom, ingeniør, grunnskolelærer.. noe jeg ABSOLUTT IKKE vil studere.. jeg må nesten finne meg en skole i bergen, for jeg har allerede skaffa sted å bo der og sånn.. søkte på sånn bachelor. og det var ikke noe venteliste-nr der, det sto bare at studiet mest sannsynlig ikke kommer til å bli etterfylt.. :< Tips: Ta en restplass, og benytt internoverføring ila første semesteret. Du må passe på at du tar de obligatoriske første semester fagene for de studiene du vil gå på slik at du enkelt kan overføre deg til et annet studie. Det er ALLTID folk som slutter ila semesteret. Lykke til! --- hvordan gjør man det da? Kan jeg bare begynne på et random studie på uib da? (hvis det blir noen ledige restplasser da..) jeg har ikke peiling på sånt her.. har ikke gått på noe høyere enn vgs og folkehøgskole, så jeg må få forklart ting litt nøye xD Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 jepp.. 0 restplasser på uib.. og de andre restplassene på andre skoler er sånn kristendom, ingeniør, grunnskolelærer.. noe jeg ABSOLUTT IKKE vil studere.. jeg må nesten finne meg en skole i bergen, for jeg har allerede skaffa sted å bo der og sånn.. søkte på sånn bachelor. og det var ikke noe venteliste-nr der, det sto bare at studiet mest sannsynlig ikke kommer til å bli etterfylt.. :< Tips: Ta en restplass, og benytt internoverføring ila første semesteret. Du må passe på at du tar de obligatoriske første semester fagene for de studiene du vil gå på slik at du enkelt kan overføre deg til et annet studie. Det er ALLTID folk som slutter ila semesteret. Lykke til! --- hvordan gjør man det da? Kan jeg bare begynne på et random studie på uib da? (hvis det blir noen ledige restplasser da..) jeg har ikke peiling på sånt her.. har ikke gått på noe høyere enn vgs og folkehøgskole, så jeg må få forklart ting litt nøye xD Eg fekk også beskjed om det på det eg stod på venteliste på, men det skal framleis vere mulig, berre ha trua:). Det stod vel kva grensa var og kor mange poeng du låg bak? Du kan jo sjå utifrå det om du trur du kjem inn eller ikkje. Ja, før du kan ta intern overgang så må du jo nesten ha studieplass ved UiB, det er jo vanskelig når det ikkje ligg noko ute på restplass.. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 på kunsthistorie er det 47.5 poenggrense, og på kulturhistorie er det 44.6.. poengsum i kvote er de poengene jeg har sant? jeg har 44.5. så er vel større sjangse da for at jeg kanskje kommer inn på kulturhistorie? jeg vet ikke hvor mye det 0.1 poenget har å si.. men hva annet er det man kan gjøre? om det ikke dukker opp noe interessant på restplass.. jeg er egentlig åpen for det meste, jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg vil bli eller noe.. bare søkte på noe jeg syns var interessant >.<.. men det som ligger ute på restplass nå er .. eeehhh.. jeg vil heler være arbeidsløs enn å drive med de fagene der.. men ja, kanskje begynne å se etter jobb? eller ta opp igjen noen fag/eksamener fra vgs eller hva? Jeg fikk 2 på begge skriftlig eksamene jeg hadde siste året på vgs. (norsk og engelsk) og det er jo ganske dårlig. jeg er mye bedre i de fagene enn en 2-er Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 på kunsthistorie er det 47.5 poenggrense, og på kulturhistorie er det 44.6.. poengsum i kvote er de poengene jeg har sant? jeg har 44.5. så er vel større sjangse da for at jeg kanskje kommer inn på kulturhistorie? jeg vet ikke hvor mye det 0.1 poenget har å si.. men hva annet er det man kan gjøre? om det ikke dukker opp noe interessant på restplass.. jeg er egentlig åpen for det meste, jeg har egentlig ikke peiling på hva jeg vil bli eller noe.. bare søkte på noe jeg syns var interessant >.<.. men det som ligger ute på restplass nå er .. eeehhh.. jeg vil heler være arbeidsløs enn å drive med de fagene der.. men ja, kanskje begynne å se etter jobb? eller ta opp igjen noen fag/eksamener fra vgs eller hva? Jeg fikk 2 på begge skriftlig eksamene jeg hadde siste året på vgs. (norsk og engelsk) og det er jo ganske dårlig. jeg er mye bedre i de fagene enn en 2-er Du har søkt årsstudium då? For grensa på bacheloren i kunsthistorie var så låg som 33.9. Men 0.1 poeng, då trur eg det er veldig gode sjanser for at du kjem inn på en av dei. Eg har trua:) Så er berre å sette seg på venteliste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå