Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

har ingen glød i livet.

Gjest xboyx

Anbefalte innlegg

Gjest xboyx

sitter nå og tenker hva jeg skal gjøre med fremtiden min. Det er veldig lite jeg liker å gjøre, utenom få ting. Det eneste jeg faktisk liker å gjøre, eller nærmere elsker - er å synge. Men jeg er veldig flau og usikker av meg, så jeg synger så godt som aldri - fordi jeg vil ikke at noen hører meg. men jeg skriver tekster, og lever meg inn i melodier. Jeg har dog ikke skrevet en direkte sang enda, det blir bare fine rim her og der som blir skrevet ned.

Jeg lever meg ordentlig inn å melodier, hvis jeg finner noen som "sitter." føler at musikk er det eneste som er lyst i livet mitt, utenom familie (venner har jeg lite av, har egentlig ikke lyst til å ha så mye venner heller.)

Men jeg er så flau og usikker. Jeg tør faktisk ikke fremføre ting for klassen en gang. Tanken slo meg faktisk at jeg skal prøve å "åpne meg" og faktisk begynne å synge - for så og melde meg på Norske talenter om kanskje 3 år. det har jeg veldig lyst til, men jeg tror jeg er altfor usikker.

utenom musikk har jeg glød for veldig lite. når jeg tenker meg om så er det egentlig nærmest ingenting utenom musikk, som jeg har lyst til å drive med.

Jeg har ingen fremtidsplaner heller. Jeg har ikke søkt meg inn på skole neste år.

for en drøm. en drøm - om å leve av musikken. Hvor mange kan liksom det? Hva er sjansen for at jeg, er den heldige som får leve av det jeg elsker? og på toppen av det hele så er jeg usikker og tør ikke engang begynne å synge på mitt eget rom.

vil jeg egentlig få levd et lykkelig liv hvis det er det eneste jeg har glød for?

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt.

det her innlegget blir som en utblåsning. Jeg vil at noen skal høre meg. hvis noen har vært i samme situasjon så vil jeg gjerne høre. føler liksom at jeg står midt i en ørken, og ikke faen om jeg har lyst til å bli her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår hva du mener, selv strevde jeg med å finne hobbyene mine. Det er ikke lenge siden jeg fant ut hva jeg virkelig likte. Alt så mørkt ut, og jeg hadde ikke så mange venner jeg heller egentlig. Usikker og sånn var jeg kanskje ikke. Men tvilsom, kommer jeg noen gang til å finne ut hva jeg ville drive med?

Hvis du liker å synge, ikke vær redd for å synge hjemme. Kanskje det er litt avhengig av hvordan du bor og sånt siden noen bor litt tettere enn andre. Men hvis du har muligheten for å synge der ingen kan høre deg "for" bra, så funker det vel? Hvis ikke kan du jo alltids synge hjemme alene (noe du sikkert gjør). Syng for de vennene du har. Er sikker på at de vil støtte deg.

Syntes også at du bør si det du nettop skrev til noen. Ikke bare her på forumet.

Du har god tid, ikke forhast deg med noe.

Lenke til kommentar
Gjest hjelpdegselv

ALLE har skjulte drømmer om å bli berømt os.v., ikke bare du. :thumbup: En dag vil du også oppdage at du vil noe annet i tillegg til å synge med livet ditt. Akkurat som om du er forelska i en person i maange år, og så plutselig liker en annen i mange år etterpå. Så da er det best å ikke sitte med skjegget i postkassa og ha ødelagt alle andre muligheter for å følge din neste drøm!! :ph34r:

Du kan gjerne tenke på synging, men ha i bakhodet at du ikke må ødelegge for "fremtids-deg" som kanskje vil bli advokat eller noe annet. Derfor, ikke dropp ut av skolen, og tenk at du gjør det for en person som er "fremtids-deg".

La meg fortelle deg en historie:

Jeg pleier også å ha glød for kun én ting. Gjerne over fler år, så jeg tror den skal vare resten av livet.

Det eneste jeg ville på ungdomsskolen var å bli tegneserietegner. Jeg lurte på om jeg skulle droppe å gjøre lekser og aktiviteter bare for å øve meg på dette. Jeg var sikker på at dette var noe jeg ville hele livet.

Men nå idag er det noe helt annet som plutselig har begynt å bety noe. Jeg vil studere psykologi. Og jeg har bra nok karakterer.

DERFOR ER JEG SJELEGLAD FOR AT JEG SAMTIDIG SOM JEG HADDE DEN GAMLE DRØMMEN IKKE DROPPET Å GJØRE LEKSER OG IKKE ØDELA FOR MIN NESTE DRØM.

I tillegg ga det å gjøre seg ferdig med skolearbeid og aktiviteter meg mye energi til å tegne da jeg likte det.

Lenke til kommentar

ALLE har skjulte drømmer om å bli berømt os.v., ikke bare du. :thumbup: En dag vil du også oppdage at du vil noe annet i tillegg til å synge med livet ditt. Akkurat som om du er forelska i en person i maange år, og så plutselig liker en annen i mange år etterpå. Så da er det best å ikke sitte med skjegget i postkassa og ha ødelagt alle andre muligheter for å følge din neste drøm!! :ph34r:

Du kan gjerne tenke på synging, men ha i bakhodet at du ikke må ødelegge for "fremtids-deg" som kanskje vil bli advokat eller noe annet. Derfor, ikke dropp ut av skolen, og tenk at du gjør det for en person som er "fremtids-deg".

La meg fortelle deg en historie:

Jeg pleier også å ha glød for kun én ting. Gjerne over fler år, så jeg tror den skal vare resten av livet.

Det eneste jeg ville på ungdomsskolen var å bli tegneserietegner. Jeg lurte på om jeg skulle droppe å gjøre lekser og aktiviteter bare for å øve meg på dette. Jeg var sikker på at dette var noe jeg ville hele livet.

Men nå idag er det noe helt annet som plutselig har begynt å bety noe. Jeg vil studere psykologi. Og jeg har bra nok karakterer.

DERFOR ER JEG SJELEGLAD FOR AT JEG SAMTIDIG SOM JEG HADDE DEN GAMLE DRØMMEN IKKE DROPPET Å GJØRE LEKSER OG IKKE ØDELA FOR MIN NESTE DRØM.

I tillegg ga det å gjøre seg ferdig med skolearbeid og aktiviteter meg mye energi til å tegne da jeg likte det.

Enig. Hør på han/henne her også! Det er ikke nødvendigvis denne intressen du kommer til å ha om et par år.

Men jeg sier ikke at det ikke er det. Jeg tror heller ikke at det er fordi du vil bli berømt du synger, men at du brenner for det. Hvis det er synging som gjør deg lykkelig, så syng! Men hold karakterene, sosiallivet og sånt oppe!

Endret av Edit00r
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hva med å ta opp det du synger å legge det ut på f.eks youtube anonymt? Trenger jo ikke være bilde av deg når du synger. Bare å klistre et bilde av et tre omså over et lydklipp hvor du synger. Så får du sjekka responsen blant folk, uten å fortelle hvem du er. Om den er positiv burde jo det absolutt hjelpe på selvtilliten i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest xboyx

takk for svar alle sammen.

ja, vi i familien bor ganske tett på hverandre. Jeg likte ideen ved å legge ut anonymt på youtube, det kan hende jeg prøver det. for å være ærlig har jeg nærmest ingen venner, men jeg har en, venninne jeg er utrolig glad i. Men jeg tror jeg er for sjenert til å synge foran folk.

Jeg er egentlig veldig skolelei, men jeg prøver så klart å holde karakterene oppe så godt som mulig. Jeg vet innerst inne at jeg må ha en realistisk drøm å følge etter, men alt virker bare grått - eller som et skuespill. mens det eneste i drømmen som har masse farger og virkelig trigger meg er synging.

Jeg har heller inget oppsett til synging. da tenker jeg på mikrofon og diverse saker. og jeg tør ikke synge foran andre. spesielt ikke familien. vet ikke hvorfor.

det letta en del på hjertet etter å ha lest kommentarene, takk dere. jeg skal tenke videre på dette i kveld. flere svar/kommentarer taes imot med takk. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Du blir jo ikke en god sanger om du aldri synger! Ok, du sier du ikke har så mange venner... hva med å begynne i en aktivitet?

-Sanglærer er et must. Sang er en kunst og du kan bli god, men det krever trening.

-TenSing f.eks. er et kristent og sosialt kor der du kan bli kjent og synge med andre, og selv om du kanskje drømmer om "kulere" sanger må en god sanger beherske mange ting.

-Teater-grupper kunne også være nyttig, selv om det kan være skummelt å begynne alene som gutt..er mange jenter der. XD

...og å gjøre det bra på skolen vil gi deg følelsen av å mestre noe, som igjen vil gi deg energi til å synge. Om du hverken går på skole eller synger vil du bare forfalle, tror jeg. Gjør begge. Og snakk med en rådgiver om du kan søke på skole nå. :blush:

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det er manglende mannlige flinke vokalister, så gå til sangpedagog, bli god. Så kan du finne et band/prosjekt og ha det ekstremt gøy :)

jeg snakker ikke direkte til quoten nå, jeg snakker også til de andre som mener han bør synge for andre.

jeg tror problemet hans er at han ikke tør å åpne kjeften og synge blant folk, for han er redd for hva de mener om han. og da er det ikke bare og løpe til et sangkor o.l når man faktisk ikke tør.

Lenke til kommentar

Det er sant, men jeg tror det kan være lurt å gå til sangpedagog, få sunget til han/henne som en start, føle en utvikling og mestring og deretter komplement av sanglærer. Deretter kommer steget å hive seg uti det, og da kan det være en god plan å ha vært til sangpedagog en stund slik at man ikke blir skremt av dårlig tilbakemelding, det kan forverre tilstanden. Slik er det dessverre i vårt prestisjefylte samfunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...