Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utro på SMS..?

Gjest Tusseladd1

Anbefalte innlegg

Gjest Tusseladd1

Hei

sitter i et skikkelig dilemma om dagen; har over lengre tid merket på min samboer at ting ikke er helt som det skal. Vi har vært sammen i over fire år og har også snakket om å gifte oss. Jeg har spurt hva som er galt, men som vanlig "ingenting". For kort tid siden merket jeg at hun har sendt flere relativt grove seksuelle smser til en fyr hun kjenner (vet ikke over hvor lang tid), av det slaget som er over grensen for hva jeg finner akseptabelt. Jeg ble drit forbannet og kastet henne på dør. Hun har tryglet om tilgivelse, innrømmet alt og sier dette kun har skjedd på telefon over kort tid. Jeg er fortsatt bitter, føler meg nedverdiget og ført bak lyset. Jeg lurer nå på om jeg noen gang kan tilgi dette og forsette forholdet..? Hadde dere akseptert det og tilgitt dette siden det er første gang noe slikt har skjedd? Har noen vært borti tilsvarende situasjon? Hva gjorde dere, og er dere tilfreds med valget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde i hvert fall aldri skadet et medmenneske, spesielt ikke ei dame i en sånn situasjon. For å introdusere min mening.

Om slikt hadde skjedd meg, selvfølgelig ville jeg blitt bitter og lite verdsatt, derfor ville jeg dumpet kjerringa temmelig fort, av personlige grunner. For min del betyr dette med tillit mye, man skal kunne stole på kjæresten eller forloveden sin. Om to stykk sitter og skriver grove, flørtende og upassende sms'er i forhold til hvilken sivilstatus de er i, så finner jeg ikke av mindre alvorlig grad enn det å for eksempel flørte med noen face to face eller over samtaler på telefon. Vi lever i et ganske moderne samfunn..

Men mitt forslag er ikke å ta å gjøre andres beslutninger til dine egne, men å finne ut selv; Hva passer best for meg?

Life isn't about finding yourself, it's about creating yourself. - Så ta din beslutning, grip den og utfør den - Dvs. om du vil ha henne eller ikke. Deres forhold ligger så og si i dine hender, men du må også være klar over at hun har et nytt forhold (tipper jeg) om du går fra henne.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bor hjemme og mitt mest seriøse forhold var på barneskolen, så jeg vet ikke hvor mye mine råd i denne situasjonen er verdt. Ta dem i det minste med en neve salt.

Fakta: Dere har vært sammen i over _fire år_ og har snakket om å _gifte_ dere. Dette er ganske heftige saker. Og så har hun det litt gøy med å sende noen grove sms'er? La meg gjenta, sms'er. Dette er korte elektroniske beskjeder som hun og denne fyren leser av på sin pitte lille mobilskjerm helt privat. Ingen sex. Ingen kyssing. Ingen klemming. Ingen fysisk kontakt overhode, de var ikke en gang i samme rom som hverandre.

Jeg forstår at det kan være hjerteknusende å oppdage at sin kjære har sagt f.eks. "Jeg skal suge deg til du spruter munnen min full" til en annen mann, men er det virkelig så ille at hennes desperate ønske om tilgivelse og deres kjærlighet ikke klarer å overvinne det?

Tenk deg godt om nå. Dette er helt opp til deg nå. Ikke la verken min mening (som primært støtter at du gir forholdet en ny sjanse) eller de foreløpig fem andre meningene (som primært støtter at du gjør det slutt) ha noe som helst å si på din avgjørelse. Det er tilfeldig at det er akkurat vi som klikket oss inn på denne tråden, vi kjenner verken deg eller jenta, og du aner ikke en dritt om hvem vi er. Tenk selv, og tenk hardt. Om ikke annet kan du jo be om en pause i forholdet deres så dere begge kan tenke over ting.

Lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Tusseladd1

Takk for gode tilbakemeldinger, jeg er fortsatt veldig usikker på hvor dette bærer. Trenger å ta tiden litt til hjelp... På den ene side er dette så uakseptabelt at jeg bare får lyst til å stikke og begynne på nytt. På den andre side har hun slitt med ekstremt dårlig samvittighet og vært knust i etterkant. Vi har hatt gode år sammen, selvsagt med noen dårlige perioder, men det føles trist å bare kaste alt på dør uten å forsøke å bearbeide dette... Tror på at det ikke har skjedd noe fysisk, men tilliten er uansett i stor grad brutt, det er det jeg sliter mest med å akseptere. Nå er jeg bare så drittlei... Arrgh

Lenke til kommentar

Kommunikasjon er viktig i denne saken, uansett hvordan den bærer. Du må overveie dine følelser/næerhet til dama i forhold til respekten og tilliten du har for henne. Hvis du virkelig vil ha henne tilbake må du jo bare sitte ned og snakke med henne, men det vet du jo allerede. Da vet du også det andre alternativet. End of story, enten bærer det eller så brister det, your call!

Lenke til kommentar

Føler jeg har vært i samme situasjon. Det som er vanskelig er at du sikkert er veldig glad i henne, noe som ofte fører til en konflikt mellom sinne, hat, og lyst å tilgi. Du kan selvfølgelig ta henne tilbake, men problemet er at dette sikkert blir å skje igjen på et eller annet tidspunkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må selv finne ut av hva du ønsker å leve med og hva du kan legge bak deg.

Om du klarer å tilgi det som har skjedd, leve med det og legge det bak deg så ville eg ha vurdert å fortsette forholdet og begynne med å bygge opp tilliten igjen.

I tillegg er kommunikasjon ytterst viktig. Både for å avklare hva som har skjedd for for å unngå uklarheter rundt hvor grensene dine går.

edit: Å finne ut av hvorfor er også viktig. Siden hun har vært utro en gang før viser det at terskelen for at hun kan være utro senere er lav. Så for å unngå at det skjer igjen må årsaken til at hun var utro første gang avdekkes og løses. Ble hun forelsket i noen andre, var det spenningen, for lite sex osv?

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Det spørs veldig hva disse meldingene går ut på, flørting synes jeg er sunt for et forhold. Både jeg og X'en gikk på byen og små-flørtet med andre, men gikk hjem sammen. Flørtingen gjør at du føler deg ettertraktet, at du har alternativer, at forholdet du er i er ditt valg og ikke siste utvei. Mye av dette kan oppmerksomhet fra din utkårede mette, men gresset er alltid grønnere på den andre siden..

Jeg er nok en av de minst sjalu personene som finnes (noe jeg har fått kjeft for flere ganger), så det er mulig at jeg ikke det den beste personen når det gjelder slikt. Men hvis det er snakk om flørting, ville jeg ikke lagt så mye i det. Hadde det vært, som Sitronsaft sier, at hun forklarer hva hun har lyst å gjøre med han, så er det en annen sak.

"Alle" har fantasier om andre når de er i et forhold (alltids de som ikke innrømmer det), men dette er fantasier som skal holdes for deg selv. Med en gang du deler disse fantasiene med den personen, synes jeg en trør over grensen.

Lenke til kommentar
Gjest Tusseladd1

Det er nok mer i retning hva Sitronsaft sier, ja. Dessverre. Ellers hadde jeg ikke blitt så på styr over det.

Dette skjedde da vi var inne i en dårlig periode, og hun forklarer det med at det var fint å få en bekreftelse og litt ekstra "passion", og ble sjarmert. Men at det selvsagt gikk for langt, og at hun angrer sterkt. Jeg på den annen side, forstår ikke at man kan gå så langt i et forhold som har vært godt og vart så lenge. Er fortsatt temmelig forbannet...

Dette ække lett gitt, det får jo kanskje følger for resten av mitt liv!

Lenke til kommentar

Hvis det var i retning av Sitronsaft sitt eksempel, så ville jeg nok kommet meg videre. Hun har bevist tatt et skritt for langt i en dårlig periode, hadde det vært at hun hadde møtt han på byen og latt det gått litt langt. Så kan man si at man gjorde en tabbe, glemte seg og alle slike unnskyldninger hvor noen faktisk kan tilgis og andre ikke.

Jeg ville nok fortsatt livet mitt uten henne, selv om det er vanskelig og ikke føles riktig. Så tror jeg tilliten vil være såpass svekket. Tenk hver gang hun får en melding som hun smiler av når hun leser..?

Lenke til kommentar

Man ender opp som en paranoid om man er et menneske som blir fort sjalu på andre. Dump kjerringa for ditt eget beste. Du høres nettopp ut som en slik person som skjærer tenner om hun for eksempel er litt for lenge på butikken eller "bare skal ut en tur med jentene", og da ser jeg ikke på hun som noe å samle på. Dere skal passe til hverandre, som i et puslespill, ikke prøve å presse dere sammen, for da blir brikkene ødelagt. Slike ting skal falle naturlig på plass.

Lenke til kommentar
Gjest Tusseladd1

Hvem hun er, hvor gammel hun er etc har vel lite å si i denne siutasjonen... Og; Jeg er IKKE typen som "gnager tenner bare hun er lenge på butikken", langt ifra.

Hadde dette vært ting som har skjedd flere ganger, hadde jeg ikke vært i tvil. Men dette er første gang noe slikt skjer, noe hun selv understreker. Er det da for drøyt å droppe henne på første forsøket, eller skal jeg gi en sjanse til å gjøre det godt igjen? Eller er det bare å glemme henne, komme seg over forholdet og gå videre...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...