Dufen Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hvor høy er du? Hvor gammel er du? Hva veier du nå? Hvor aktiv er du pr uke på en skala fra 1 til 3 hvor? 1 er litt aktiv (1-2 treninger i uka) 2 er aktiv (3-4 treninger i uka) 3 er veldig aktiv (5-6 treninger i uka)? Kcalbehovskalkulator Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Very nice. Men jeg vet ikke hvor mye musklemasse jeg har? 65KG - 10 kilo fett = 55KG? 55kg x 2.5 = 137.5 gram. Det tror jeg fint at jeg skal klare med proteiner på en dag. Men GOMAD, drikke 4 liter H-melk pr dag for å bli stor og sterk? Det står at jeg må følge opplegget om jeg først velger å begynne på noe sånt. Vil det være bra for meg å drikke 1 - 1.5 liter H-melk? Vil det gi meg mer tyngde og størrelse tror dere ? Altså det er jo en del kcal og proteiner der, pluss at det er billig! =) Kom med innspill! =) - Jonas Du må ikke drikke 4 liter. Dette opplegget er egentlig ment for tynninger som er undervektinge, men som ikke klarer å legge på seg. 4 liter H-melk i tillegg til vanlig mat gir som regel over 5000 kcal, som gjør at selv den tynneste med høyest forbrenning vil klare å legge på seg. Du kan jo begynne med 2 liter H-melk om dagen, og se åssen det går. Halvliter når du står opp, halvliter til lunsj. En halvliter i shaken og en halvliter til kvelds. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Hvor høy er du? Hvor gammel er du? Hva veier du nå? Hvor aktiv er du pr uke på en skala fra 1 til 3 hvor? 1 er litt aktiv (1-2 treninger i uka) 2 er aktiv (3-4 treninger i uka) 3 er veldig aktiv (5-6 treninger i uka)? Kcalbehovskalkulator 173, 17, 66, 4+ treninger i uka! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hvor høy er du? Hvor gammel er du? Hva veier du nå? Hvor aktiv er du pr uke på en skala fra 1 til 3 hvor? 1 er litt aktiv (1-2 treninger i uka) 2 er aktiv (3-4 treninger i uka) 3 er veldig aktiv (5-6 treninger i uka)? Kcalbehovskalkulator 173, 17, 66, 4+ treninger i uka! Your approximate daily caloric maintenance level is: 2585 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to lose weight should be between: 1585 to 2085 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to gain weight should be between: 2835 to 3085 calories (kcal) Basert på Metabolic rate calculator tilrettelagt av University of Massachusets tror jeg det var... Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Hvor høy er du? Hvor gammel er du? Hva veier du nå? Hvor aktiv er du pr uke på en skala fra 1 til 3 hvor? 1 er litt aktiv (1-2 treninger i uka) 2 er aktiv (3-4 treninger i uka) 3 er veldig aktiv (5-6 treninger i uka)? Kcalbehovskalkulator 173, 17, 66, 4+ treninger i uka! Your approximate daily caloric maintenance level is: 2585 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to lose weight should be between: 1585 to 2085 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to gain weight should be between: 2835 to 3085 calories (kcal) Basert på Metabolic rate calculator tilrettelagt av University of Massachusets tror jeg det var... Jepp, får jeg i meg 2 liter med melk hver dag, så går det nok greit! =) Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hvor høy er du? Hvor gammel er du? Hva veier du nå? Hvor aktiv er du pr uke på en skala fra 1 til 3 hvor? 1 er litt aktiv (1-2 treninger i uka) 2 er aktiv (3-4 treninger i uka) 3 er veldig aktiv (5-6 treninger i uka)? Kcalbehovskalkulator 173, 17, 66, 4+ treninger i uka! Your approximate daily caloric maintenance level is: 2585 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to lose weight should be between: 1585 to 2085 calories (kcal) Your daily caloric goal in order to gain weight should be between: 2835 to 3085 calories (kcal) Basert på Metabolic rate calculator tilrettelagt av University of Massachusets tror jeg det var... Jepp, får jeg i meg 2 liter med melk hver dag, så går det nok greit! =) Begynn med det ihvertfall. Er greit å ta små steg. De som plutselig begynner å trene 5 ganger i uka og skal spise perfekt, ender med å gi opp. Tenk også på om du vil bytte program, for å få litt variasjon. Anbefaler det Stronglifts 5x5 programmet. Tror du kan de fleste øvelsene der fra før av. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Stronglifts FUNKER Økte noe voldsomt i begynnelsen. Mer enn jeg hadde trodd skulle være mulig. Det var dog bare i gymmen at jeg ble sterkere Får se til vinteren når jeg står fast med scooteren om det har funket som jeg vil... Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Hehe, igjen takk for gode svar! Men tror jeg venter til jeg har trent 1 år, 4 måneder til før jeg slår meg løs på et 5X5 program. Har jo det ikke travelt med bygginga, også ser vi hvordan jeg øker nå frem mot jul med 2 liter melk for dagen! =) Dette skal bli saker, tok meg en shake i morges rett etter 180g havregryn. 1 time etterpå kjørte jeg hardere enn noen gang på gymmet Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hehe, igjen takk for gode svar! Men tror jeg venter til jeg har trent 1 år, 4 måneder til før jeg slår meg løs på et 5X5 program. Har jo det ikke travelt med bygginga, også ser vi hvordan jeg øker nå frem mot jul med 2 liter melk for dagen! =) Dette skal bli saker, tok meg en shake i morges rett etter 180g havregryn. 1 time etterpå kjørte jeg hardere enn noen gang på gymmet Bare så det er klart, det er H-melk du har planer om å drikke, ikkesant? Lett, ekstra-lett og skumma er jo bare vann, og inneholder ikke riktig mengde fett til at du får noe ut av det. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Bare så det er klart, det er H-melk du har planer om å drikke, ikkesant? Lett, ekstra-lett og skumma er jo bare vann, og inneholder ikke riktig mengde fett til at du får noe ut av det. Hehe, selvfølgelig. Leste artikkelen grundig, og ble overrasket av effekten! Kan jo drikke 2 liter fløte hver dag, men da vil jeg kanskje legge på meg 40 kilo og bli FEIT! Neida.. H-melk selvfølgelig skal prøve å drikke 2 liter for dagen i starten og se hvordan det går Endret 22. juli 2010 av Jompio Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Å få i deg fett burde du ikke være redd for, det er kaloriene som gjør deg feit! Bedre måten å forbrenne fett på, er å få i deg fett Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Å få i deg fett burde du ikke være redd for, det er kaloriene som gjør deg feit! Bedre måten å forbrenne fett på, er å få i deg fett Da har jeg lært noe nytt idag også! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå