datamaskin Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Har kjøpt ny Aver, og fant ut at det bare var 1 harddisk på den ©. Har på den forrige pc'en vært vant til 2 harddisker (C og D) og ville gjerne hatt det på denne også. Er det mulig, og er det vits? Eller er det bare jeg som liker det..?! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Mener du 2 fysiske disker, eller bare 2 partisjoner på samme disk? Det skal være enkelt å lage en ekstra partisjon, du bruker Diskbehandling til det (se signatur). Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) To harddisker eller to partisjoner på én harddisk? Edit: vikingen ble før meg gitt Endret 19. juli 2010 av Horrorbyte Lenke til kommentar
The Finger Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Tror han mener to partisjoner på samme disk, ettersom det ikke ser ut til at han har to forskjellige harddisker. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Tja, mulig han mener 2 fysiske hard disker etter som mange av Acer sine laptoper kommer med to partisjoner, en C partisjon som er kalt Acer og en D partisjon som kalles Data. Hard disken på madamen sin Aspire 5920G var delt opp slik. Endret 19. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Vet ikke helt hva jeg mener... Hva er partisjon? Det jeg tenker på er slik som det var på min forrige bærbare pc (ikke acer): Harddiskstajsoner: 2 Lokal Disk C Lokal Disk D Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Det kan være både 2 partisjoner på en disk og 2 separate disker. Men du kunne jo prøve å lese på den linken jeg ga deg: http://www.hardware.no/artikler/guide_partisjonering/38320/1 Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Nå har jeg prøvd å lage en, men fikk ikke til å lagre disken på min datamaskin, så måtte lagre den på skrivebordet...(?!) Klarer heller ikke åpne den, så jeg har sikkert gjort noe feil. Det er en VHD fil... Tenkte jeg skulle slette den, men den er på 100GB. Sletter jeg da 100GB av hardiskkapasiteten på pv'en min (500gb totalt) eller er det bare å slette? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 1 Boot denne live cd: http://releases.ubuntu.com/kubuntu/lucid/kubuntu-10.04-desktop-amd64.iso.torrent 2 ctrl + alt + T 2 Skriv "gparted" i kommandovinduet 3 Opprett ny partisjon etter å fri plass på eksisterende. Husk å velge NTFS som filsystem. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 GParted kan gjøre jobben, men er unødvendig tungvind å bruke den hvis jobben kan gjøres i Diskbehandling. Det er enkelt å krympe partisjonen og lage en ny i den ledige plassen. Men hvor kommer den VHD filen inn i bildet? Virtual PC har ingenting med partisjonering å gjøre. Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Klarte det nå. Var ikke så vanskelig som jeg skulle ha det til Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå