Gå til innhold

penger på låst konto

SG_93

Anbefalte innlegg

hei jeg har 10.000 kroner sperret på en låst konto til jeg fyller 18 år men så tenkte jeg å ta ut en 4000 kr for å kjøpe ny pc

er dette en stor prosess har hørt at når du låser en konto til en viss tid og åpner den før tiden så bryter du en viss kontrakt

spørsmålet er altså vil dette ta lang tid eller er det mulig å gjøre dette på en 5 minutter

Takk på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Du har ikke krav på noe før du fyller 18 år! Det er mange måter å sperre kontoen på;

1. de sperre den slik at du ikke får noen penger før du er 18 år uansett hva du si og mene vil ikke banken gi deg mulighet til å ta ut penger.

2. de kan sperre den slik at selv ikke foreldrene dine heller ikke kan gjøre uttak i fra kontoen før du blir 18.

3. de kan sperre den slik at foreldrene dine kan ta ut penger i fra den uavhengig av hverandre.

4. de kan sperre den slik at begge foreldrene må være tilstede fysisk i banken og signere før man får ut penger.

Nr 4 har vi valgt for våre unger. Det kan jo være fint å få tatt noe ut av kontoen når de blir eldre, og da er den muligheten fin å ha. Og i tilfelle av skilsmisse kan ikke den ene av oss tømme kontoen til ungene. :)

Men du kan ikke kreve noe som helst før du fyller 18 år.. nada, niks, nothing. :)

Lenke til kommentar

Det spørs hvem som har sperret pengene til du blir 18. Har du selv gjort det for å få en bedre rente så kan du omgjøre det, men da mister du vel omtrent all rente du eventuellt har opptjent til nå også.

Har du fått det som en gave av andre, og det derfor er sperret kan du ikke kreve å få låst opp kontoen, men de som har sperret den kan gi deg skriftlig tillatelse til å åpne den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...