Gå til innhold

2010, et elendig spillår?


Nimrad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager er det ingen som har nevnt FIFA 11? Det er jo et av verdens desidert største sportspill og selv om de hadde et labert år i fjor så ser det ut til at årets utgave kan nå nye høyder!

 

I alle fall FIFA 12... ;)

 

umm,mye er vel på tanke på at det er et fotball spill og fifa vil jo fortsette og lage fifa spill hvert år.Det er jo bare det samme med oppdatert grafikk og spiller staller,så trur derfor at ingen tenker på fifa.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager er det ingen som har nevnt FIFA 11? Det er jo et av verdens desidert største sportspill og selv om de hadde et labert år i fjor så ser det ut til at årets utgave kan nå nye høyder!

 

I alle fall FIFA 12... ;)

Det kommer jo hvert år, klarer ikke helt å bli overbevist om at det i år er så sykt mye bedre enn de andre har vært i sin tid :p

Lenke til kommentar

selv om de hadde et labert år i fjor

 

Hvordan får du beste FIFA-spillet noensinne til å bli labert?

 

Pga. feil og mangler i blant annet Manager Modus. Det var såpass mange ting som ble utelatt fra FIFA 10 at det trakk selve spillet ned.

 

Og jeg synes ikke at det faktum at FIFA kommer ut hvert år skal ha noe å si. La oss si at FIFA 11 blir så bra at det setter spill som GT5, Assassin's Creed, osv. i skyggen (blir jo ikke å skje), skal man da bare "ignorere" det fordi det er en årlig hendelse?

 

PS: Det beste FIFA-spillet noen sinne var 2003, no doubt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager er det ingen som har nevnt FIFA 11? Det er jo et av verdens desidert største sportspill og selv om de hadde et labert år i fjor så ser det ut til at årets utgave kan nå nye høyder!

 

I alle fall FIFA 12... ;)

 

umm,mye er vel på tanke på at det er et fotball spill og fifa vil jo fortsette og lage fifa spill hvert år.Det er jo bare det samme med oppdatert grafikk og spiller staller,så trur derfor at ingen tenker på fifa.

 

Det er tydelig at du mest sannsynlig ikke har spilt FIFA. Det er store forandringer fra år til år, langt ifra bare oppdatert grafikk og nye spillerstaller. Det blir som å si at den eneste forskjellen på GTA3 og GTA4 var ny historie og forbedret grafikk.

Lenke til kommentar

Pga. feil og mangler i blant annet Manager Modus. Det var såpass mange ting som ble utelatt fra FIFA 10 at det trakk selve spillet ned.

 

Managermodusen, og det meste annet av trivielle sidespill, støver alltid bort når jeg spiller FIFA. Hos meg er det ydmykelse av familie, venner og ukjente jyplinger på nettet som gjelder. Når det kommer til det tekniske rundt det som skjer på banen er derimot 10 det soleklart beste i serien og 2003 foretrekker du kun av nostalgiske grunner.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Absolutt mange gode titler i år, så kan overhode ikke være enig i påstanden om et dårlig spill år. Enten man snakker om spill generelt eller for konsoll. Å si det er et "elendig" spillår, blir regelrett hinsides! Titler som RDR og God of War 3 alene, er nok til å sette en strek over den påstanden. Så er spørsmålet heller om det er et "skuffende" spill år eller ei? Alle har lov til å bli skuffet. Men med et år bestående av et variert utvalg med kvalitet, så har jeg vanskelighet for å se den store skuffelsen.

 

Jeg er enig med Romis i at det er et bedre variert utvalg i år. Jeg er ingen "skyt og drep"-spill fan, så jeg setter stor pris på utvalget. Jeg er heller ikke en fan av GT og derfor ikke interessert i GT5 - men mange er. Og det kan jeg forstå. (I tillegg til rene skyt og drep-spill, er jeg normalt ikke glad i bilspill generelt.) Dette har for eksempel skapt problemer for meg med PS3 før: hvor utvalget - dog bedre enn på Xbox360 - har sirklet rundt et relativt snevert utvalg av skytespill og bilspill. Når jeg nevner skytespill, inkluderer jeg ikke titler som GTA4, RDR eller Mafia 2. Bare for å klargjøre, dette er heller spill jeg liker godt. Kall det gjerne action-eventyr.

 

I år: GOW3, RDR, Mafia2, Assassin Creed3, GT5, Super Street Fighter, Modnation Racers, Final Fantasy XIII, Demon's Souls, Crysis 2, COD MF2, NHL 11, LittleBigPlanet 2 og Fifa/PES 2011+++ er både flott og variert utvalg i 2011.

 

Til slutt må jeg bare si at det blir galt å eksludere Fifa 11! Men man må sette bindestrek ved PES 11! I år kan man faktisk se en meget jevn kamp mellom de to, det er det lenge siden det har vært. Hva angår konsoll, så er vi flere som legger ned svært mye tid i årets fotballspill. Det er det jeg selv klart spiller mest på konsoll. Jeg skal akkurat nå bestille årets Fifa, så håper og tror jeg at jeg har valgt riktig spill denne gangen også. PES har garantert løftet seg svært meget i år, men jeg klarer ikke å tro at de har klart å løfte det så mye at det blir bedre enn Fifa. Men i år snakker vi ganske så realistisk om to gode alternativer - noe som er svært lenge siden! FIFA 10 tilbød mer nyheter og på papiret var langt mer "spennende" enn Fifa 11 nå er. MEN, selv om Fifa 10 var et veldig gøy spill, så inneholdt det noen ENORME bugger. Skal ikke gå for off-topic med å nevne dem. Men jeg tror blant annet at Fifa 11 for første gang i sjangeren tilby realistisk og ordentlig forsvarspill (inkludert keeper). Dette var soleklare mangler i Fifa 10! For ikke å nevne de ENORME OG SKAMMELIGE bugsene i enspiller-delen (noe man sier skyldes den sære måten de beta-testet spillet på) og kanskje de kan få forbedret den dårlige match-søker-funksjonen online. De sier det er gjort noe med begge, det skulle også bare mangle. Fifa 11 kan derfor tilby et all-round realistisk spill for første gang. Selv om grafikken og spillet kan virke veldig likt og "same ol'" som Fifa 09 og 10. En ting er ihvertfall sikkert, EA Games trenger konkurransen fra PES! Ulikt Rockstar og Blizzard f.eks. - legger de ikke sjela si i spillene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei eg er ening med deg, det er et dårlig spille år! Greit nok vi har God Of War men det er så lenge siden at det føles ut som 2009 spill.

 

Eg har til og med kjøpt meg move og er ikke noe særlig kule lansering spill til den heller.

 

Eg sitter her med Ps3 xbox pc og kjeder meg! Alt får lite spill! Eller alt får lite BRA spill!

 

Mafia 2 var jo ikke noe WOW gadd ikke spille det ferdig engang.

 

Går greit å spille litt sports campion men eg har det ikke gøy med ps3en lenger! MER SPILL!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg må faktisk si at jeg fortsatt står ved min uttalelse! NEI, jeg nekter å ta med FIFA 11 og andre spill som kommer hvert år. Det hadde jo blitt teit å ta de med i hver bidige tråd hvert år som argument for at dette året er bedre enn de andre.

 

Ellers er det for meg ingen veldige stortitler. Ikke noe nytt. Assassin's Creed og Call of Duty er i år ikke lagd av de opprinnelige studioene, altså ikke noen direkte oppfølgere, men sidestikk lagd av noen som i mine øyne på langt nær er like gode til å lage spill som de opprinnelige studioene. Jeg syns det har vært en ganske god vår, men jeg mener høst/vinter/jul er betraktelig dårligere enn 2009 og 2008. LBP2 er en oppfølger og ikke noe veldig nytt selv om jeg gleder meg enormt til det! Jeg skal ha mange spill merker jeg etter denne tråden, men det er ingen av de som er så veldig must-have og som gir meg gåsehud av å se traileren. Ingen faktisk. Og Mafia II var i mine øyne ganske middelmådig. Kun stemningen i spillet som gjorde at jeg gadd å fullføre. RDR har utrolig nok blitt liggende på hylla.

Lenke til kommentar

RDR har samme problem som Mafia 2, du skyter med feil knapp, men ikke like artig historie som i Mafia 2, synes jeg.. Nok til å holde meg inne i spillet, på tross av spillets enorme kjempebug; masse irriterende og unødvendige dødsfall pga. tvangs-skyting med R2, istedenfor R1, så det kan bare bli liggende i hyllen. :p

jeg giddet bare spille i en 4-5 timer selv på RDR, mens jeg fullførte Mafia 2.

Uansett syntes jeg sctc887 bør betale deg pengene tilbake for Mafia 2, siden han påstod at det var sandbox spill, noe det strengt tatt ikke er.. OK, kanskje teknisk sett sandkasse, men uten sand. :p

RDR derimot er veldig sandbox-aktig, så om dette er tingen du er mest hypp på, så kan det kanskje være en ide å ta det ned fra hyllen, på tross av at spillet er ødelagt og tvinger deg til å drive med lange-finger-skyting.

 

I oktober, så er det Enslaved det PS3-spillet jeg har mest tro på. :-/

Men har null tro på at det er 'årets Uncharted 2' som sagt tidligere i tråden, kanskje cutscenes-messig, og film-aktig presentasjon, Heavenly Sword var på høyde med Uncharted 2 der, synes jeg. :)

Men gameplay-messig kommer det nok ett par hakk lavere, spessielt siden de har nå degradert spillmotoren til Unreal. Men uansett så likte jeg Heavenly Sword godt nok til at jeg kjøper Enslaved, selv om det sikkert ikke er like bra som HS.

 

Vanquish, Time Crisis: Razing Storm, Fallout:New Vegas er også spill som jeg kommer sikkert til å kjøpe, selv om sistnevnte blir nok til PC..

Kung-Fu Live på PSN, blir sikkert også kjøpt..

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller lider 2010 av et 2009 som slo alle rekorder? Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle få råd til alle spillene jeg ville ha i 2009, men klarte det på en eller annen måte. Men nå i 2010 så er det ikke noe spesielt? Jeg har kjøpt GoW III og skal kjøpe RDR, men da virker det som om det er slutt på hele greia? Hva skjer med noen av de store franchisene?*

Der stoppet jeg å lese. Klart man ikke finner spill når man bare ser etter etablerte franchiser. Er jo bare å plukke opp FIFA og CoD. Det er jo de største franchisene som er for øyeblikket.

 

Medal Of Honor & Call of Duty: Black Ops. Spill verdt å spare til :)

Every year is repost year.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager er det ingen som har nevnt FIFA 11? Det er jo et av verdens desidert største sportspill og selv om de hadde et labert år i fjor så ser det ut til at årets utgave kan nå nye høyder!

 

I alle fall FIFA 12... ;)

 

umm,mye er vel på tanke på at det er et fotball spill og fifa vil jo fortsette og lage fifa spill hvert år.Det er jo bare det samme med oppdatert grafikk og spiller staller,så trur derfor at ingen tenker på fifa.

 

Det er tydelig at du mest sannsynlig ikke har spilt FIFA. Det er store forandringer fra år til år, langt ifra bare oppdatert grafikk og nye spillerstaller. Det blir som å si at den eneste forskjellen på GTA3 og GTA4 var ny historie og forbedret grafikk.

Bullshit. FIFA er en elendig fotballsimulator som har null til felles med det å spille virkelig fotball bortsatt fra det visuelle uttrykket. Det fungerer i beste fall som en slags tam erstatning for sofahooligans som aldri får drømmen om en virkelig fotballkarriere oppfylt.

 

Og hvert eneste FIFA har akkurat samme flaksbaserte gameplay som er omtrent like spennende som å se maling tørke.

 

Nei, FIFA er ikke noe skikkelig dataspill og det kommer det aldri til å bli.

 

Nå er dette faktisk min mening, kos dere med FIFA dere som liker det.

Lenke til kommentar

I oktober, så er det Enslaved det PS3-spillet jeg har mest tro på. :-/

Men har null tro på at det er 'årets Uncharted 2' som sagt tidligere i tråden, kanskje cutscenes-messig, og film-aktig presentasjon, Heavenly Sword var på høyde med Uncharted 2 der, synes jeg. :)

Men gameplay-messig kommer det nok ett par hakk lavere, spessielt siden de har nå degradert spillmotoren til Unreal. Men uansett så likte jeg Heavenly Sword godt nok til at jeg kjøper Enslaved, selv om det sikkert ikke er like bra som HS.

 

Ja nå har Enslaved kommet ut og ja det var ganske bra, men eg vill ikke tåre si det er noe uncharted 2. Men det kom som en overaskelse på meg dette spillet, hadde ikke hørt så mye om det før eg satt og spilte det, så ja eg ble veldig posestivt overaska en soleklar 8 fra meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...