Gå til innhold

2010, et elendig spillår?


Nimrad

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller lider 2010 av et 2009 som slo alle rekorder? Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle få råd til alle spillene jeg ville ha i 2009, men klarte det på en eller annen måte. Men nå i 2010 så er det ikke noe spesielt? Jeg har kjøpt GoW III og skal kjøpe RDR, men da virker det som om det er slutt på hele greia? Hva skjer med noen av de store franchisene? Er det ingen oppfølgere, eller nye store titler som kommer til jul? Jeg er ikke interessert i GT5 i det hele tatt, men jeg frykter det kommer til å bli kjøpt pga spilltørke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starcraft 2 og Guildwars kommer vell ikke om så veldig lenge.

Også Cataclysm expansion til WoW er jo noe man kan glede seg til.

Legg merke til: sony. Jeg har ikke råd til å spille på mer enn en konsoll. Ellers hadde 007: goldeneye gjort dette året mye bedre, i tillegg til PC-spillene du nevner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc

Ikke i noen spesiell rekkefølge:

 

Red Dead Redemption, God of War III, Super Mario Galaxy 2, The Last Guardian, Heavy Rain, Halo: Reach, Mass Effect 2, Metroid: Other M, StarCraft II, World of Warcraft: Cataclysm, Bayonetta, BioShock 2, Final Fantasy XIII, Alan Wake, Mafia II, Gran Turismo 5, Modnation Racers, Max Payne 3

 

Har sikkert glemt en hel haug, og selv om ikke alle spillene nødvendigvis er for deg (ikke for meg heller forsåvidt), så er det en del gode spill som kommer ut i år. Det er selvfølgelig litt lettere å se tilbake på et år og si at det var knallbra, enn å se frem og forutsi hvilke spill som kommer til å bli bra eller ikke.

 

2010 har så langt ikke vært, og kommer heller ikke til å bli et elendig spillår, men kanskje dårligere enn tidligere år litt avhengig av spillsmaken din. For meg skal det i hvert fall mye til for å slå 2007.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xHHpelJc

Ingen som har fått med seg hvilken kategori vi er i?

 

Heh, gikk inn fra "Siste innlegg"-menyen. My bad.

 

Ikke i noen spesiell rekkefølge:

 

Red Dead Redemption, God of War III, Super Mario Galaxy 2, The Last Guardian, Heavy Rain, Halo: Reach, Mass Effect 2, Metroid: Other M, StarCraft II, World of Warcraft: Cataclysm, Bayonetta, BioShock 2, Final Fantasy XIII, Alan Wake, Mafia II, Gran Turismo 5, Modnation Racers, Max Payne 3

Endret av Slettet-xHHpelJc
Lenke til kommentar

Starcraft 2 og Guildwars kommer vell ikke om så veldig lenge.

Også Cataclysm expansion til WoW er jo noe man kan glede seg til.

Legg merke til: sony. Jeg har ikke råd til å spille på mer enn en konsoll. Ellers hadde 007: goldeneye gjort dette året mye bedre, i tillegg til PC-spillene du nevner.

Ooh, my bad.

 

Men pleier som regel å være noe labert våren-sommeren, og heller ta seg opp igjen mot jul, men det kan være som du sier, at 2010 lider under fjorårets spillår.

Lenke til kommentar

Ikke i noen spesiell rekkefølge:

 

Red Dead Redemption, God of War III, Super Mario Galaxy 2, The Last Guardian, Heavy Rain, Halo: Reach, Mass Effect 2, Metroid: Other M, StarCraft II, World of Warcraft: Cataclysm, Bayonetta, BioShock 2, Final Fantasy XIII, Alan Wake, Mafia II, Gran Turismo 5, Modnation Racers, Max Payne 3

 

Har sikkert glemt en hel haug, og selv om ikke alle spillene nødvendigvis er for deg (ikke for meg heller forsåvidt), så er det en del gode spill som kommer ut i år. Det er selvfølgelig litt lettere å se tilbake på et år og si at det var knallbra, enn å se frem og forutsi hvilke spill som kommer til å bli bra eller ikke.

 

2010 har så langt ikke vært, og kommer heller ikke til å bli et elendig spillår, men kanskje dårligere enn tidligere år litt avhengig av spillsmaken din. For meg skal det i hvert fall mye til for å slå 2007.

Jeg stryker ut alle som ikke er til Sony-konsoller.

 

Jeg hadde glemt bort at Bioshock 2 og Heavy Rain var 2010-spill. De kom så tidlig at jeg ikke tenkte på de som 2010. Men hovedsaklig så er det vel da kanskje siste halvdel av 2010 jeg tenker på. Jeg har forresten mine tvil på at vi kommer til å få se The Last Guardian på denne siden av nyttår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

PS3 har vært den beste av de tre konsollene de siste 12 månedene, men i høst ser det ut til at ps3 har minst interessante titler. Slike svingninger hører med spillkonsollene og noe man bare må innfinne seg i, med mindre man skaffer seg flere konsoller og/eller en PC. For totalt sett er 2010 helt på høyde med hva vi har sett de siste årene.

 

Uansett, selv med kun ps3 blir det ikke kjedelig i høst da det kommer kjente 3. partsspill ut hver eneste måned nå frem mot jul, det starter med Mafia 2 neste måned.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Kan fortsatt ikke sammenlignes med i fjor, 2008 og 2007 i mine øyne. Starcraft 2 hører ikke hjemme her, og kun GT5 er eksklusivt til ps3

 

Men bare GT5 er et gigantisk spill som i seg selv kan være nok til å kalle dette bra spillår, enten du liker det eller ikke. I tilegg har vi også L.A. Noire(hvis det kommer i år), og Crysis 2. Med tanke på disse, + RDR, Max Payne 3, Bioshock 2 og Heavy Rain kan jeg abselutt ikke si vi har nok grunnlag for å ikke kalle dette et bra spillår, selvom det kanskje ikke er tidenens beste.

 

Kan fortsatt ikke sammenlignes med i fjor, 2008 og 2007 i mine øyne. Starcraft 2 hører ikke hjemme her, og kun GT5 er eksklusivt til ps3

 

Men bare GT5 er et gigantisk spill som i seg selv kan være nok til å kalle dette bra spillår, enten du liker det eller ikke. I tillegg har vi også L.A. Noire(hvis det kommer i år), og Crysis 2. Med tanke på disse, + RDR, Max Payne 3, Bioshock 2, Heavy Rain, TDU 2, MoH og Star Wars: The Force Unleashed II, kan jeg abselutt ikke si vi har nok grunnlag for å ikke kalle dette et bra spillår, selvom det kanskje ikke er tidenens beste.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er grunnen til at jeg føler det er såpass dårlig. Enten følger jeg ikke nok med ellers så er ikke så gira på de spillene som kommer. Jeg husker bare så godt når Uncharted 2, Assassin's Creed 2 og Modern Warfare 2 kom rekende på ei fjøl sånn rett før jul i fjor. Det var bare så episk.

 

Men jeg ser nå at GameSpot lister LBP2 til november i år. Det kan jo bli bra! :) Jeg har fortsatt litt av GoW3 og hele RDR igjen å spille :D

Lenke til kommentar

For min del så blir/er 2010 et bedre år enn 2009, så føler ikke det samme som trådstarter.

 

Vi får jo servert titler som MoH, dead rising 2,max payne 3, GT5, Mafia 2, COD:black ops, last guardian (hvis det kommer i år), Socom: special forces osv..

 

Har også allerede blitt servert knallspill som red dead redemption, blur, split/seconds, deathspank, bf-bc2, gow 3, modnation racers osv ...

 

 

Men alt er jo smak og behag, og for noen så er det sikkert et mer labert år enn 2009. Jeg sitter å koser meg med mange av titlene og ser absolutt mest frem mot socom: special forces som kommer til høsten :) Står og tripper allerede.

Lenke til kommentar

Tvert i mot vil jeg si at første halvår har vært usedvanlig godt:

 

- Red Dead Redemption

- God of War 3

- Super Street Fighter IV

- Heavy Rain

- BF: Bad Company 2

- Joe Danger

- Bioshock 2

- Bayonetta

- Final Fantasy XIII

- Split/Second

- Just Cause 2

- Yakuza 3

- Demon's Souls

+++

 

Lovende spill resten av året:

 

- Mafia II

- Dead Rising 2

- Medal of Honor

- Fallout: New Vegas

- Rock Band 3

- L.A. Noire

- Vanquish

- Call of Duty: Black Ops

- Assassin's Creed: Brotherhood

- Need for Speed: Hot Pursuit

- LittleBigPlanet 2

- Gran Turismo 5

- Crysis 2

- Sonic The Hedgehog 4

- Move med mange mini-spill etc.

- SOCOM 4

+++

 

Bør være noe for enhver smak her... Jeg skjønner virkelig ikke hva det er å klage på.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg er glad jeg oppretta denne tråden. Merker at det bare skyldes få oppfølgere til kjente spill for meg kombinert med at jeg så og si har droppa ut av konsollforumet etter gamer.no gikk ut av Tek.no-nettverket. Tror hvertfall jeg er glad, nå blir det høyt budsjett allikevel :p

 

Men det er uansett ikke på høyde med verken 2007, 2008 eller 2009 for min del. Da mener jeg siste halvdel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...