Nobu Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Ja, dette kan vel kanskje komme som et sjokk for noen av oss her på forumet, som leser post inn og post ut om retur-skrekken mange møter hos Komplett.no. Jeg skal ikke si noe på det, alt kan skje og noen ganger går det skeis. Jeg mottok mitt Gainward 650 XP Golden Sample (GeForce 4 4200 VIVO), en vare som lå under "Demovare"-kategorien hos Komplett.no, men til min skuffelse fungerte ikke dette. Viften gikk rundt på kortet, maskinen bootet mer eller mindre som den skulle - men kortet sendte ikke ut noe bilde. Fikk ingen pipelyder eller noe fra BIOS/HK, og jeg sjekket et utall ganger. Alt fungerte som det skulle med mitt gamle skjermkort, og det virket som om det var dette nye det stod på. I bundelen manglet det en VIVO-kabel, i tillegg til at det også manglet en fyldig manual (det var kun en quickstart manual som går generelt på gainward-kortene). Kjøleribbene plasert over minnechip'ene på kortet hadde noen merker i seg, noe jeg ikke vet hva skyldes, men jeg mistenkte uansett kortet for å ha blitt noe brutalt behandlet på en eller annen måte. Kortet fungerte uansett ikke, og jeg sendte det tilbake til Komplett.no, ved hjelp av retur-forespørsel-opplegget man kan velge fra kontosiden. Jeg lurte på om jeg kunne få et Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR istedet, som var et av ukens tilbud-produkter da jeg bestilte kortet (og det kortet jeg EGENTLIG hadde bestemt meg for å kjøpe..), eventuelt et annet Gainward GF4-kort eller samme type; men som for all del fungerte. :-? (Edit1: Jeg skrev forresten et 3-siders vedlegg til returen med detaljerte beskrivelser, hvor jeg spesifiserte det meste av ordrenummere etc.. - uten å være frekk i kjeften.) Kortet mitt ankom Komplett.no forrige uke, på torsdag, og i dag en uke etter (m.a.o. 5 virkedager.. men nå vet jo ikke jeg om de jobber med akkurat dette på lørdager..?) fikk jeg en ordrebekreftelse per e-post: 1.00 Stk 114937 Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR AGP, ATI 9500, DVI-I, TV-Out, Retail Lev.dato: 2003-06-19 Til sammen: NOK .00 ekskl. mva., NOK .00 inkl. mva. Så det fikk en lykkelig slutt, trass i min frykt om at skjermkortet ikke virkelig var defekt eller noe lignende. Uansett, ville bare poste dette her, har jo lest litt av hvert om returer til Komplett.no. Stort sett har jeg selv positive erfaringer med firmaet, men det er klart, man kan ikke lykkes hver gang. Den siste bestillingen min brukte urimelig lang tid fra ordrebekreftelse til sending, men tar jo ikke det så veldig tungt. Hvis det hadde vært snakk om noe jeg holdt på å wet myself over å få, så hadde jeg muligens reagert noe mer. Det tok litt tid, men som kjent blir vi alle veldig glade den dagen ordrebekreftelsen kommer og neseborene nærmest fylles med ny-PCB-lukten.. Så får vi jo se hvor smart det er å få seg et 9500 Radeon da. Edit2: *Skjelve* LITT lenge til de får det kortet på lager igjen da, et sted står det Antatt 2003-06-19 (i dag med andre ord) og et annet sted står det 2003-07-31. Ehem. Ja. Så.. får vi jo se da... Edit3: Nå dumpet det for tre kvarter en sendingsbekreftelse i inboxen min, så da er jo faktisk kortet mer eller mindre på vei. Da er det vel bare å takke Komplett.no for denne gang, og håpe at andre får det de har krav på. *puste ut* Edit4: (Like greit å dekke dette i sin helhet?) Litt kjipern; selv om returen ble godkjent og jeg fikk sendingsbekreftelse på torsdag ettermiddag, så klarte faktisk ikke Posten/Komplett.no å få denne pakken (den var altså ferdigpakket fra rundt 17-18 på torsdag) ut i postgang før etter 15 på fredag (i går). Hvis den hadde blitt sendt på morgenen i går hadde jeg sannsynligvis kunne hentet den på posten i dag. Det beste hadde jo selvfølgelig vært om den ble pakket og sendt umiddelbart på torsdag, returen ble jo bekreftet rundt 10.30. Men men. Hadde ikke gjort så forferdelig mye av dette om det ikke var for at jeg reiser bort og ikke kommer hjem igjen før på torsdag. Med andre ord; jeg får ikke hentet pakken før på torsdag. Ingen krise, bare litt kjedelig å tenke på om alt funker som det skal osv, mens kortet ligger og venter på Posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå