Gå til innhold

Kom ikke inn på skole, hva nå?

Veum

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde da søkt på høgskole uten å ha generell studiekompetanse, problemet er at jeg strøk i matte når jeg gikk allmennfaglig påbygg og har ikke klart å stå på eksamener jeg har tatt i ettertid. Uansett så søkte jeg på høgskoleplass på særskilt grunnlag men fikk avslag. Fortvilet som jeg var, ringte jeg til saksbehandler for og høre om muligheten for å påbegynne studiene og ta den nødvendige matte eksamen opp igjen, det kunne visstnok absolutt ikke la seg gjøres og jeg må gå et helt år til å vente. Dette synes jeg er mektig urettferdig da det er et helt relevant fag i forhold til studiene jeg søkte og spesielt med tanke på at jeg må sose vekk et helt år av livet mitt.

Er det noen måter jeg kan klage på dette, hvor må jeg i så fall henvende meg? En annen ting er at jeg er rimelig sikker på at jeg aldri kommer til å stå den eksamenen uansett hvor hardt jeg leser, så er det noen muligheter for å bli fritatt for matte i ettertid, evt. hvordan må jeg gå fram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvlket fag du hadde strøket i mtp relevansen for studiet, så har du ikke oppnådd generell studiekompetanse noe som er kravet for å studere. Beklager, men det er som jeg ser ingen annen utvei av dette enn å ta opp eksamenen.

ELLER: Du kan erstatte matte med et annet fag da, det er jo mulig

Endret av Flaav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...