Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensin problem

Anbefalte innlegg

Jeg har ett 1994 Hyundai Sonata 2.0l 16v (husker jeg ikke feil) og den har enten ett hull i potta ellers så er det en "kabel"/"ledning" nede i motoren med ett lite hull som en god venn av meg viste meg var årsaken til at den bråkte en del.

Dette vil jeg jo da såklart ordne opp i tross bilen skal til eu-kontroll om få uker.

Men jeg fylte bensin for 500kr (95 blyfri) og da hadde jeg full tank.

Tenkte at nå kunne jeg kjøre lenge uten å tenke på å fylle på en stund.

Men jeg har en misstanke om at bilen mulig lekker bensin eller noe for den sluker ekstremt mye bensin!

Jeg har kjørt litt smått rundt her i Stavanger omegn siden jeg fylte og nå har jeg bare 1/4 igjen med bensin i tanken!

Noen som vet hva som kan være årsaken til dette??

Er litt sykt å tenke på at det skal gå så mye bensin på bare by-kjøring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den lekker, så vil du se dette når den har stått parkert en stund. At bilen sluker en del bensin overasker ikke, men "en del kjøring" er veldig vanskelig å bedømme ut i fra.

Jeg ville fylt opp tanken, null stilt KM-telleren og kjørt til du hadde eks kvart tank og se hvor langt du faktisk har kjørt. Ut i fra dette vil du finne ut om bilen sluker bensin eller ikke ;)

Lenke til kommentar

jeg ville jo ikke akkurat tro at en 94 hyundai sonata 2.0 skulle sluke såpas mye da.

bilen er jo verre enn diesel motoren til en Hummer H1. :p

at det skal gå flere titals liter på bykjøring på noen få dager syns jeg er litt merkelig.

Spørs veldig på hvor flink du er til å kjøre :tease: H1 klarer forresten ikke stort mer enn en dag med kjøring, så langt er din bedre! ;)

Men uansett, nullstill måleren når nålen står på et målepunkt (en av strekene i halvsirkelen), så ser du hvor langt du kommer på tanken ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...