Olavxxx Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Hei, Her er hele saken: For (litt over?) 2 måneder siden, kontaktet jeg Digital Impuls. Jeg har en Optoma Hd800XLV som plutselig begynte å blinke i farger / miste farger. Henvendte meg vedr. reperasjon (Denne var da brukt 140 timer). De sa jeg burde sende den rett til A Novo, som drev service/reperasjon. Jeg sendte også lenke til en video jeg lastet opp på youtube, som viste feilen. Greit nok, de sa det gikk fortere om jeg kontaktet A Novo. jeg kontaktet så A Novo og sendte inn Prosjektoren for egen regning. Det gikk veldig lang tid (ca. 3 uker, etter A Novo mottok den), så sendte de den endelig i retur. Gleden var forøvrig kortvarig, da den begynt med akkuratt samme opplegget på nytt. Jeg kontaktet derfor A Novo igjen og fortalte at jeg var glad for at jeg fikk den tilbake, men at gleden var kortvarig. Nå var nemmelig ikke bare samme problem der fremdeles, men de hadde klart å påføre den en ny type feil! Nå var det i tillegg et problem med at 50% av bildet (venstre halvdel) blinker sort (virker som den mister frames). Det gamle problemet med blinkende/forsvinnende farger, samt problemet med at når den slår seg selv av og nekter å gå på, var der fremdeles. Jeg sa derfor at jeg følte det var urimelig at jeg enda en gang skulle betale frakt for reperasjon. De var med på den og jeg fikk tilsendt en returlapp i posten. Jeg sendte så inn prosjektoren på nytt og det gikk en stund. Hørte ingen ting og jeg konktatet og purret, etter et par uker. Hørte fremdeles ingen ting, men så fikk jeg prosjektoren i posten. Så kobler jeg den opp og... Ja, samme problemet er der fremdeles. Nå har altså A Novo hatt den inne to ganger og den er ikke fikset. Prosjektoren har fått økt timetallet sitt til 200 timer, jeg har nå vært over 2 måneder uten prosjektor. Jeg har ingen TV, så dette betyr at Playstation 3, bluray, etc. har vært umulig for meg i de 2 månedene. Derfor kontaktet jeg Digital Impuls igjen og henviste til http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#30 Sånn som jeg skjønner loven (og leste et annet eksempel, som gjaldt en mobiltelefon), så sier den at de har lov å prøve å rette samme feilen to ganger. Om den fremdeles er der en tredje gang, så har man visst automatisk krav på å få penger tilbake for produktet. Jeg er nå svært skeptisk til at de klarer å fikse denne prosjektoren, da jeg har vært uten produktet i 2 måneder. Påpekte dette også til Digital Impuls sin teknisk epost, samt han jeg var i kontakt med i utgangspunktet. Dette var vel 9/7, men fikk ingen svar. Jeg purret på dette også nå i helgen (er vel naturlig at jeg ikke har fått svar på purringen enda). Spørsmålet mitt er vel egentlig: Hva skal jeg gjøre nå? Min tanke er: Om de ikke svarer innen utgangen av dagen, skal jeg ringe de i morgen og kreve et skriftlig svar før utgangen av uken. Jeg synes dette er rett og slett latterlig dårlig. Om de ikke gir meg det, må jeg vel kontakte forbrukerrådet. Optomaen er ikke gammel og den er så vidt brukt, samt dette skulle liksom være et bra produkt. Jeg vet dog., ikke om jeg vil ha et tilsvarende produkt nå, etter mine erfaringer med A Novo og Digital Impuls... Om jeg da har krav på penger tilbake, som jeg tror, vil jeg kunne kjøpe en annen prosjektor. Har noen innspill/tips? ev. lignende erfaringer. Her er forresten hva som skjer: http://www.youtube.com/watch?v=NhCiQED7Y7I Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2010 De har fremdeles ikke svart. Sendte ny purring nå, der jeg spurte om jeg er nødt til å kontakte forbrukerrådet for at de skal svare. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Er oppe i 14 uker nå, trussel med forbrukerrådet hjelper ikke mot A Novo i alle fall. DIgital Impuls sier de vil ordne opp, men de sier at A Novo må ha den og de anbefalte meg igjen å opprette ny ticket hos A Novo. Det gjorde jeg for en uke siden.. Ingen ting har skjedd, som vanlig.. A Novo virker å ha 0 styring, jeg er ca 0.1% unna forbrukerrådet nå. Jeg hadde håpet jeg kunne kjøpe en tv som komplett har på tilbud nå, men jeg må vel se lenge etter heving av kjøpet, selv om Digital Impuls virket positive til å hjelpe meg.. (først må jo A Novo få fingen ut og gå over prosjektoren på nytt). Hele opplegget er latterlig.. Har nå vært 14 uker uten noe mulighet for å se på bluray/dvd/spille ps3... (har jo basert meg på prosjektor, i steden for tv). Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Skjønner ikke at du driver og gidder å forholde deg til A Novo i det hele tatt. Det er nemlig ikke ditt ansvar. Det er SELGER som skal forholde seg til leverandør. De har ingen rett til å tvinge deg til å holde på å styre sånn. De må ordne opp, slik er loven. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Skjønner ikke at du driver og gidder å forholde deg til A Novo i det hele tatt. Det er nemlig ikke ditt ansvar. Det er SELGER som skal forholde seg til leverandør. De har ingen rett til å tvinge deg til å holde på å styre sånn. De må ordne opp, slik er loven. ja, men i teorien skulle ting gå så mye kjappere om jeg henvendte meg til A Novo direkte. (ble jeg fortalt) Jeg har mailet Digital IMpuls i kveld dog., påpekt at det igjen har gått 1 uke siden siste ticket hos A Novo. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Du kan bare ta med en skriftlig oppsummering til digital impuls, med beskjed om at på bakgrunn av manglende avhjelp hever du kjøpet og at pengene kan settes over til kontonr xxx.xx.xxxxx innen fredag denne uken. Skjer ikke dette tas ssaken til forbrukerrådet. Av med silkehanskene . Du har et soleklart krav på heving av kjøp. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Du kan bare ta med en skriftlig oppsummering til digital impuls, med beskjed om at på bakgrunn av manglende avhjelp hever du kjøpet og at pengene kan settes over til kontonr xxx.xx.xxxxx innen fredag denne uken. Skjer ikke dette tas ssaken til forbrukerrådet. Av med silkehanskene . Du har et soleklart krav på heving av kjøp. Ja, digital impuls sier de skal støtte meg i den saken.. men A Novo må visst få prosjektoren før de kan heve kjøpet. Men, det jeg gjorde i går også, var å ta kontakt med Optoma Europe og jeg fortalte de om at A Novo hadde dårlig service og faktisk brøt loven. Fikk to eposter fra Optoma i dag, der de skulle se på saken og ta tak i den. De vil også at jeg skal sende den rett til de, men jeg er veldig lite interessert i å begynne å sende til enda et sted, he he.. I sorry to hear that you have had problems with our repair centre in Norway, and thank you for bring this to our attention. I have forwarded your complaint to the General manager who handles our 3rd party repair centres, who will be taking immediate actions. (utdrag fra ene eposten). Jeg sender svar til den andre eposten jeg fikk, at jeg har krav på heving av kjøp m. renter og at jeg er lite interessert i å sende den inn igjen, for å vente enda lengre.. Sitter jo her uten noen mulighet for å se film eller spille ps3, nå på den 14e uken. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Om du fortsatt har varen så tar du den med deg ned på butikken til Digital Impuls og fremlegger et skriftlig krav om heving av kjøp som Alastor sier. Har du den ikke så tar du med deg kvittering for sending av pakken og gjør det samme. Kravet om heving som du fremsetter ovenfor butikken kan ikke avvises med begrunnelse i manglende tilbakemelding fra verksted. Det er noe Digital Impuls får ta på sin egen kappe etter så lang behandlingstid. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Skjønner ikke helt hvorfor digital impuls skal støtte deg. Kravet om heving er en sak mellom deg og digital impuls, og det er digital impuls som plikter å sørge for å at din projektor blir reparert slik den skal. Noe den ikke har blitt, og da skal du få hevet kjøpet av digital impuls, så får de ta seg av kranglinga i etterkant - ikke leke at de "jobber for deg", når det de i praksis gjør er å jobbe for å slippe å måtte sitte med en bvareprojektor mens du egentlig har krav på heving for lenge siden. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 yes, takk for feedback folkens. Nå har jeg ikke fått svar på epost jeg sendte Digital Impuls på søndags-kvelden. Det er jo "bare" tirsdag nå, men jeg reiser jo til England 1. Sept. Derfor tar jeg nå å kjøper en fraktlapp, smartpost. Så sender jeg den til Digital Impuls, med krav om heving av kjøp. Jeg vil da kreve å ha pengene på konto innen jeg er tilbake fra england, 10. Sept. Om pengene ikke er på konto innen den tid, vil jeg opprette sak hos forbrukerrådet. Jeg vil også kreve forsinkelsesrente fra datoen jeg feilmeldte - 4. Mai. Samt jeg vil kreve refundert siste frakten (den første har jeg ikke kvittering for, så den kan jeg vel ikke kreve?). Den andre frakten dekket A Novo. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Konge. Gi tilbakemelding på hvordan det gikk da. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Jeg ombestemte meg litt, pga. Optoma i seg selv virker å ha knall service. De vil enten gi meg ny hd800xlv, eller så kunne jeg betale meg opp til en annen modell. Dette er det jeg vektlegger mtp prosjektor: * Støy * Lysstyrke * Oppløsning * Kontrast * Lens throw * Utseende +++ Sort er egentlig ikke noe jeg liker å ha i taket (ruver), så sånn sett var hd800xlv en perle å se på. Den var jo veldig fin designmessig. Jeg vil ikke ha en pj jeg må kjøre i brite-mode (pga støy og levetid på pære). HD82 virker å være veldig mye svakere mtp lysstyrke enn hd800xlv. HD86 virker å være litt svakere (dog virker det ikke som denne er tilgjengelig) HD82 er jo 5000 dyrere enn hd800xlv var, hd86 er jo ca 10-12.000 dyrere. Så spørsmålet er hva de ev vil ha i mellomlegg.. Om de vil ha 5-12.000 for hd82/86 (om i det hele tatt 86 er mulig å få tak i), så er det ikke aktuelt for meg, tror jeg. Jeg har jo muligheten for å heve kjøpet m forsinkelsesrenter og da vil jeg jo sitte igjen med ca 10.000 i cash. Nå får man jo benq som kan konkurrere med hd82 for ca 10k, så hva er da min gulerot for å betale 5000 for å få tilsvarende som benq sin? Det er ikke sikkert jeg vil ha hd82 heller, mtp lysstyrke. Videre, vet jeg ikke om den har rett throw, m.m. (har ikke sett på spesifikasjonene nøye nok enda). Dog., har jeg sendt den til A Novo nå, så sendte jeg epost til Digital IMpuls og sa jeg vil bestemme meg før enden av uken, om jeg vil oppgradere eller heve kjøp. Sender nok da skriftlig krav, om jeg vil heve.. m. krav om forsinkelsesrenter fra 4. Mai (blir jo ikek all verden, men..) Videre, bør Digital Impuls betale i alle fall min siste frakt (150kr). De burde moralsk sett også betalt den første, men den har jeg kastet kvitteringen til. Så hva jeg vil kreve, spørs nå egentlig på hva Optoma kan tilby meg. Å gå til en annen hd800xlv (selv om jeg kunne få en helt ny en) er ikke aktuelt. Dette pga. jeg har lest om mange på nettet med samme feil og nå har jo dette tatt 14 uker allerede.. Da kjøper jeg heller en liten CRT-tv, enn å risikere å havne i samme klemmen på nytt :-P Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Jeg har endelig fått en løsning nå, jeg skal betale meg opp på en dyrere modell. Dette var mitt eget forslag, dvs.. jeg fikk et forslag om å gjøre det samme, men at jeg måtte betale mer og samtidig få hd800xlv i reparert tilstand tilbake. Dog., er jeg ikke så interessert i merarbeidet. Jeg krevde derfor at innen uken var slutt, måtte de komme med en deal som jeg kunne akseptere. Enten å heve med forsinkelsesrente fra feilmeldingsdato, eller at jeg betalte lavere mellomlegg for oppgradering enn tidligere skissert. (samt at de da kunne beholde hd800xlv selv og jeg fikk en hd82). Dette har jeg nå akseptert, (i 02-tiden 11. september). Det har gått mye tid med på dette, samt A Novo ville ikke belite seg (pga de sa de ikke hadde reparert den for samme feil). Jeg sto dog på mitt og sa jeg sendte den inn med samme feilbeksrivelse, samt videodokumentasjon, bildedokumentasjon, etc. og nå har altså ting løst seg. Jeg tror nok jeg kan takke Optoma, da de var veldig hyggelige når jeg snakket direkte med de også. Ps. fikk etter hvert veldig god hjelp fra digital impuls også, men A Novo tror jeg ikke var så veldig positive. Jeg er altså glad for: * Nå er saken ferdig! * Jeg får en hd82, så jeg er snart tilbake i underholdningsverden etter 4 måneder og 1 uke uten videokilde :-P Endret 11. september 2010 av DaButcher Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 God slutt. Altid gøy å lese slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå