UrgeLoL Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Terminator 3, is that you? Hadde du noe å komme med, eller prøver du bare aktivt å forsøple debatten? AtW Synes dere heller skal få slutt på "joke" brukere som dette. Måten de ensidig førsøker å dra ut alle diskusjoner ut i krangel på er latterlig. Terminator fikk jo bruke flere dager før han endelig ble tvunget på ferie. Kanskje om moderatorene slår litt hardere ned på slikt så får vi ett bedre forum? zlinky: Kanskje du bør komme med noe som i værtfall ligner kilder på dritten du slenger ut her? Det er uten tvil mange nyanser om dette med Iphone 4 antennen, men jeg lurer på om sider som f.eks. Amobil lyver for oss når de sier at de ikke klarte å få frem dette problemet i den grad det snakkes om på nettet. Lenke til kommentar
jonnablaze Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Lots of mobile phones made over the last decade can have signal problems if you hold them in a certain way. There is also no Santa Claus. http://dontholditwrong.tumblr.com/ Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Android er programvare, og bestemmer signalindikatorens virkemåte, akkurat som iOS. Se på skjemaet i linken min en gang til. Android viser 5 streker over et mye større område enn iOS med 4.01. Det er samme feilen som iOS hadde før oppdateringen. Trur du selv må lese siden du lenket til litt nøyere. Android har bare fire streker, men likevel dekker den største streken et mindre område enn iPhone største før oppdatering. Så det er ganske stor forskjell mellom hvordan iPhone gjorde det før og hvordan Android gjør det i dag. Når det er sagt så dekker Android største mer enn strek 4 og 5 for iPhone etter oppdatering. Det kan tyde på at Android er litt optimistisk i visningen av dekningen, og at Google bør gjøre en justering ved en fremtidig oppdatering. Riktignok har Android færre streker, men to av iOS sine (pre 4.01) kan slås sammen da de dekker ca. samme område. Dette burde jeg ha nevnt, beklager dette. Måten Android viser signalstyrken på har nok i likhet med iOS før oppdateringen mye av skylden for det tilsynelatende store signaltapet når man holder i telefonen. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Er i grunn veldig forbauset over Steve Jobs måte å takle dette problemet på. Hadde forventet hakket mer profesjonell oppførsel, ikke barnslig syting. Jeg for min del synes det er interessant med en sjef som går lenger enn langt for å forklare kunden at de tar kundene på alvor. Som han sa på pressekonferansen selv, "Nå vi får kritikk tar vi den høyst personlig, kanskje vi ikke burde så, kanskje vi heller burde hatt en vegg med PR-konsulenter og gjemme oss bak? Vel, vi synes ikke det. Vi bryr os om alle kunder. Når kunden har et problem, er det vårt problem.". Hvor mange andre sjefer innrømmer at de har gjort en feil og prøver alt det kan for å rette den opp på samme måte som Steve? Ikke mange. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Er i grunn veldig forbauset over Steve Jobs måte å takle dette problemet på. Hadde forventet hakket mer profesjonell oppførsel, ikke barnslig syting. Jeg for min del synes det er interessant med en sjef som går lenger enn langt for å forklare kunden at de tar kundene på alvor. Som han sa på pressekonferansen selv, "Nå vi får kritikk tar vi den høyst personlig, kanskje vi ikke burde så, kanskje vi heller burde hatt en vegg med PR-konsulenter og gjemme oss bak? Vel, vi synes ikke det. Vi bryr os om alle kunder. Når kunden har et problem, er det vårt problem.". Hvor mange andre sjefer innrømmer at de har gjort en feil og prøver alt det kan for å rette den opp på samme måte som Steve? Ikke mange. Og hvor mange toppsjefer begynner å sutre på pressekonferanse og forsøke å skyve sitt eget problem over på andre produsenter på samme måte som Steve? Ikke mange. Heldigvis. At Apple omsider så seg nødt til å ikke kunne ignorere problemet lenger, men kalle inn til ekstraordinær pressekonferanse sier også litt om hvor presset Apple ble. De malte seg rett og slett inn i et hjørne og hadde ingen andre veier ut. Endret 20. juli 2010 av Vice 1 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hvor er sutringen? Den gikk meg hus forbi. Det jeg så var en ydmyk sjef, som forklarte at flere smarttelefoner hadde samme problemer om man hold telefonen på spesielle måter. Det er ikke å skyve eget problem over på andre. Steve har innrømmet at det er et problem, han har ikke uttalt at problemet ikke er eksisterende. Det er de. Men problemet er minimalt (iOS 4.0.1, tar seg således av dette) og iPhone er ikke alene om dette, det var det han forklarte og demonstrerte. Lenke til kommentar
lain Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Nå er vel det eneste ios 4.0.1 tar seg av, feilvisning av signalstyrke. Og iPhone4 er litt ekstra spesiell med tanke på hvordan antennene er lagt åpne på utsiden av telefonen. At man kan få ca alle telefoner til å miste signal ved å holde de tett med to hender er normalt, at du klarer det med 1 finger er ikke. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor de skal tilbakekalle telefonen. De som vil kan jo få pengene tilbake. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hvor er sutringen? Den gikk meg hus forbi. Det jeg så var en ydmyk sjef, som forklarte at flere smarttelefoner hadde samme problemer om man hold telefonen på spesielle måter. Det er ikke å skyve eget problem over på andre. Steve har innrømmet at det er et problem, han har ikke uttalt at problemet ikke er eksisterende. Det er de. Men problemet er minimalt (iOS 4.0.1, tar seg således av dette) og iPhone er ikke alene om dette, det var det han forklarte og demonstrerte. Apple sitt problem eksisterer ikke i andre telefoner. Deres problem er at en designfeil gjør at telefonen ved helt vanlig bruk kan miste/få dårligere dekning. Dette har overhodet ikke noe med andre selskaper å gjøre. Kun Apple. Derfor er det sutring å forsøke å dytte dette over på andre. Samtidig har de også, av årsaker man kun kan spekulere i, klart å lage en feil i programvaren som tilfeldigvis gjør at telefonen viser bedre dekning enn det den egentlig har. At et selskap til slutt innrømmer at de har et problem, når de er presset opp i et hjørne, er forøvrig på ingen måte beundringsverdig, men absolutt minstekrav av det man må forvente. 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hvor mye signaltap blir det når man kopler sammen antennene med hud etter 4.01, egentlig? Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Signaltapet ved hudkontakt er det samme etter 4.0.1, men det kan virke annerledes fordi oppdateringen har endret måten signalstyrken vises på. Inntil apple isolerer antennen fysisk, kan ikke denne feilen utbedres. Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) zlinky: Kanskje du bør komme med noe som i værtfall ligner kilder på dritten du slenger ut her? Hvis du klarer å konsentrere deg i 1 minutt og 14 sekunder kan du se Consumer Report sin uavhengige test av iphone 4 sin antenne her: Consumer Reports anbefaler ikke iphone 4. I tillegg har engadget testet iphone 4 med en app som viser faktisk signal: se video her. Apple vet veldig godt hva problemet er, men liker ikke at noen snakker om det og sletter derfor innlegg på sitt eget forum. Endret 20. juli 2010 av zlinky Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Er i grunn veldig forbauset over Steve Jobs måte å takle dette problemet på. Hadde forventet hakket mer profesjonell oppførsel, ikke barnslig syting. Jeg for min del synes det er interessant med en sjef som går lenger enn langt for å forklare kunden at de tar kundene på alvor. Som han sa på pressekonferansen selv, "Nå vi får kritikk tar vi den høyst personlig, kanskje vi ikke burde så, kanskje vi heller burde hatt en vegg med PR-konsulenter og gjemme oss bak? Vel, vi synes ikke det. Vi bryr os om alle kunder. Når kunden har et problem, er det vårt problem.". Hvor mange andre sjefer innrømmer at de har gjort en feil og prøver alt det kan for å rette den opp på samme måte som Steve? Ikke mange. Jeg synes personlig det er en merkelig uttalelse, apple har aldri vært særlig åpne, hverken mot presse eller konsumenter. Faktisk vil jeg si "vegg av konsulenter" er mer beskrivende for apple enn veldig mange andre. AtW Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Syns Steve Jobs måte å takle dette på var helt overlegent flott jeg. Han gjør det på et folkelig nivå som alle kan identifisere seg med. "Se her, det går an å gjøre på andre mobiltelefoner også". Forventet dere heller at de skulle kommet med en svær konstruert PR-løgn, slik Sony gjør hele tiden? Det er derfor jeg hater dem, og liker Apple. De er et folkelig selskap som ikke hever seg over forbrukerne. Jeg syns det er helteit at de plasserte antennepunktet akkurat på den siden hvor folk holder fingrene mest. Kanskje de burde hatt den på bunnen av telefonen. Men de gir faktisk bort et gratis deksel til alle som har kjøpt telefonen, for en umiddelbar løsning, og så langt syns jeg det er flott gjort. Apple kom jo selv med konstruerte PR-løgner, som f.eks. at det er like ille på andre mobiler. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ville ett lag med klar lakk rundt antennen hjelpe på dette problemet? Noen som vet om dette signaltapet vil være kritisk her i Norge der signalene visstnopk skal være mye bedre en AT&T sine i USA? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Morsomt hvordan så mange mener at Apple bæsjer kundene i trynet og drukner dem i piss samtidig som det selges så ufattelig mange og de rives bort fra lageret. Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne logikken... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Morsomt hvordan så mange mener at Apple bæsjer kundene i trynet og drukner dem i piss samtidig som det selges så ufattelig mange og de rives bort fra lageret. Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne logikken... Folk flest aner ikke om denne feilen, og enda færre har forstått hva det innebærer. Apple er i vinden nå og kan tillate seg å oippføre seg som drittsekker mot kundene, men heldigvis blir flere og flere etterhvert klar over deres arrogante kundepolicy slik at dette vil skifte over tid. Ellers er du tydeligvis en av dem som massivt undervurderer både reklamens makt og folks dumhet/uvitenhet og tendens til å "følge strømmen". Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Morsomt hvordan så mange mener at Apple bæsjer kundene i trynet og drukner dem i piss samtidig som det selges så ufattelig mange og de rives bort fra lageret. Jeg klarer rett og slett ikke å skjønne logikken... Jeg ser ikke at det er så veldig merkelig? Verdens innbyggere er jo ikke en homogen masse med samme meninger? Det er ganske mange ting folk i større grad har et elsk/hat-forhold til. AtW Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Problemet er overdrevet ja men dette er direkte flaut fra apple, hvem andre er det som slenger dritt om konkurrentene på denne måten? http://www.youtube.com/watch?v=-b-aoZNv-q0&feature=player_embedded Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Tja, Verizon f.eks er ikke helt fremmed for slikt i allefall: http://www.youtube.com/watch?v=5-eIJf-sf68 De slår tilsynelatende to fluer i en smekk, og disser iPhone også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg