AllFather Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=113637# Ser de har denne pakken her. Skal kjøpe mitt første speilreflekskamera, og vurderer dette sterkt. Har en gang før prøvd å kjøpe, det var et 450 kamera, men jeg sendte det i retur etter 2 dager da jeg synes linsen var dårlig og kameraet virket som veldig dårlig bygget. Er dette noe for en godt voksen mann å begynne med? Har forresten store hender, hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Det er et veldig godt kjøpt vil jeg si. Bildekvaliteten på K-x er blant de beste av alle crop-kameraene, og det er også veldig raskt kamera med 4.7 bilder i sekundet. Men du kan få det en del billigere på Japan Photo f.eks: https://prisguiden.no/produkt/113650 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 m/DA L 18-55mm + DA L 50-200 , er det gode objektiver? Japan foto hadde samme pakke virket det som, men de har ingen på lager, og ingen i butikk. Pluss ingen ETA på når de kommer inn. Jeg skal være en måned i Tyrkia i feriehuset, og er derfor greit å få tak i dette før jeg reiser ned 30 juli Lenke til kommentar
T34 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Spilt Planetarion i gamle dager, AllFather? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Pakken er et godt kjøp (teknisk sett), men jeg tror jeg har sett det rimeligere andre plasser. Men vær obs på at kameraet er ett av de minste speilrefleksene på markedet så det er ikke sikkert den passer så godt til store hender. Jeg har middels hender til å være 35 år (ringstørrelse 63 på ringefinger) og Pentax K-x passer godt til mine hender. K-x er tydelig mer solid bygget enn f.eks Canon 450D og Nikon D60. 18-55 objektivet er betydelig bedre enn Canon 18-55 (uten IS) og Nikon 18-55 (uten VR), men bare litt bedre enn versjonene med IS/VR. Endret 19. juli 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Pakken er et godt kjøp (teknisk sett), men jeg tror jeg har sett det rimeligere andre plasser. Men vær obs på at kameraet er ett av de minste speilrefleksene på markedet så det er ikke sikkert den passer så godt til store hender. Jeg har middels hender til å være 35 år (ringstørrelse 63 på ringefinger) og Pentax K-x passer godt til mine hender. K-x er tydelig mer solid bygget enn f.eks Canon 450D og Nikon D60. 18-55 objektivet er betydelig bedre enn Canon 18-55 (uten IS) og Nikon 18-55 (uten VR), men bare litt bedre enn versjonene med IS/VR. Forslag til løsning for begynner da, ca samme prisklasse? Må være lsgervare. T34: jau, fra runde en til 15 eller noe i den dur :-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 For store hender er nok Canon 50D (4795 kr på lager hos fotovideo) det beste kameraet i den prisklassen. Kjøp den i pakke med Canon 18-55 IS (5995 kr på lager hos fotovideo), eller kun kamerahus + Tamron 17-50 f/2,8 hvis ikke prisen på 2999 kr (på lager hos japanphoto) skremmer. En god og rimelig tele til Canon er Canon 55-250 IS. Hvis du har muligheten så kan du prøve og føle om Petnax K-x passer dine hender bra. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Takker Så om det går greit med pentax størrelsesmessig anbefaler du det, hvis ikke, Canon 50D? (= Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Takker Ser at dette er et litt eldre kamera (50D), har det noe å si? Blir vel mest natur, dyr og ymse feriebilder som skal taes Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Det er et litt eldre kamera ja. Det er ventet å bli erstattet ganske snart av en 60D, men da til en mye høyere pris. 50D er ett av de siste speilreflekser uten videofunksjon, men det er generelt et godt kamera fra klassen over Canon xxxD-serien, Nikon Dxxxx og Dxx-serien og over Pentax K-x, K-m og Kxxx-serien. Med andre ord et eldre mellomklassekamera som har falt i pris ned til dagens budsjettklassekamera. 50Ds størrelse er ganske unik i denne prisklassen. Det er relativt stort og roses ofte for godt grep av folk med store hender. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Da takker jeg for svar, og ender nok opp med en av de to til helgen (o: Ser ut som du har sansen for pentaxen, så får nok testen den først ;o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå